Täienduskoolitusasutuse nimetus:

Koolituskeskus Walk

Õppekava nimetus: Eesti keele A1 tasemel õpe.

Õppekavarühm: Keeleõpe

Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides): 200 akadeemilist tundi kontaktõpe, õppija iseseisva töö maht 20-60 tundi

Õppekava koostamise alus: Euroopa Keeleõppe raamdokument

Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused: Täiskasvanud, kes soovivad alustada eesti keele õpingutega.

Õppe eesmärk: Omandada esmane keeleoskus. Koolituse tulemusel õppija saavutab eesti keeles keeleoskustaseme A1.

Õpiväljundid:

Koolituse lõpuks õppija:

·       Saab aru tuttavatest sõnadest ja fraasidest, mis puudutavad teda, tema perekonda ja vahetut ümbrust, kui inimesed räägivad aeglaselt ja selgelt.

·       Saab aru tuttavatest nimedest, sõnadest ja väga lihtsatest lausetest näiteks siltidel, plakatitel või kataloogides.

·       Oskab lihtsal viisil suhelda tingimusel, et vestluspartner räägib aeglaselt, vajadusel öeldut kordab või ümber sõnastab ning vestlemisel aitab.

·       Oskab küsida lihtsaid küsimusi ja neile vastata.

·       Oskab kasutada lihtsaid fraase ja lauseid kirjeldamaks kohta, kus elab ja inimesi, keda tunneb.

·       Oskab kirjutada lühikest ja lihtsat teadet (nt postkaarti puhkusetervitusega) ning täita formulare (nt hotelli registreerimislehte), kus küsitakse isikuandmeid: nime, aadressi, rahvust/kodakondsust.

·       Oskab kasutada erinevaid iseseisvaks õppimiseks mõeldud võimalusi.

Õppesisu teemavaldkondade kaupa:

Üldteemad:

·       Endast rääkimine (nimi, aadress, telefon, sünnikoht, ja –aeg, rahvus, vanus)

·       Välimus ja iseloom (enda ja teiste inimeste välimuse kirjeldus, iseloomujooned)

·       Kodu (korteri ruumid, sisustus, majapidamistööd)

·       Igapäevaelu (igapäevased toimingud, kellaaeg, ilm ja riided)

·       Perekond (pereliikmed, sugulased)

·       Elukutse, amet ja töökoht (töökoha kirjeldus, tööülesanded, tööpäev)

·       Vaba aeg, harrastused, meelelahutus (huvid, vaba aja veetmine)

·       Söök ja jook (igapäevased toitumisharjumused, söögi- ja joogikohtade asukoht, söögi ja joogi tellimine)

·       Teenindus (teenindusasutuse asukoht, teenindusasutustes olevad sildid/kuulutused)

·       Enesetunne, tervis ja heaolu (arsti vastuvõtuajad, enda või lähedase inimese tervisliku seisundi kirjeldus, apteegist ravimite ostmine)

·       Linnas (tee juhatamine, linnas asuvad asutused ja objektid)

Grammatika ja keeleteadmised:

·       Tähestik

·       Hääldamine. Pikk ja ülipikk häälik.

·       Tegusõnad: tegusõna pööramine olevikus, liht- ja täisminevikus; rektsioon; kindel, tingiv ja käskiv kõneviis; ma- ja da-tegevusnimi.

·       Nimisõnad: nimisõna käänamine; nimisõna ainsuse ja mitmuse moodustamine; ühildumine omadus- ja arvsõnaga.

·       Arvsõnad: arvsõna käänamine; põhi- ja järgarvsõna ühildumine nimisõnaga.

·       Asesõnad: isikuliste asesõnade käänamine.

·       Kaassõnad: ees- ja tagasõnad.

·       Küsisõnad: küsimuste moodustamine.

Õppemeetodid:

Koolitusel on valdavaks kommunikatiivne metoodika, kasutatakse erinevaid aktiivõppe tehnikaid (rollimängud, laua- ja kaardimängud, püramiiddiskussioon, sik-sak lugemine/rääkimine jne). Video vaatamine ja analüüsimine, lugemis- kuulamis- ja tõlkeharjutused, grupi- ja paaristöö.

Arendatakse kõiki keeleoskuse aspekte – rääkimis-, kuulamis-, lugemis- ja kirjutamisoskust, asetades tunnitöös põhirõhu suulise väljendamisoskuse arendamisele ja iseseisva töö puhul lugemis- ja kirjutamisoskuse arendamisele.

Õpitav lõimitakse õppijate igapäeva- ja tööeluga. Koolitusel arvestatakse õppijate erinevate õpistiilidega – kasutatakse verbaalset ja mitteverbaalset (pildid, kaardid, pp-esitlused, video- ja online-materjalid) materjali esitlust ning võimalikult mitmekülgseid tegevusi õpitava kinnistamisel.

Iseseisev töö:

Jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendamiseks, sõnavara õppimine, praktiseerimine keelekeskkonnas.

Õppekeskkond:

Meie koolituskeskuse asukoht/aadress on: Valga linn, Vabaduse 22.

Koolitus võib toimuda ka üle Eesti selleks otstarbeks sobilikel renditavatel pindadel. Kõikides õpperuumides on lauad, toolid ja arvutid kõikidele õpilastele. Kasutusel on projektor, õppeprogrammile vastavalt interneti kasutamise võimalus ning kõik koolituste läbiviimiseks vajalikud koolitusmaterjalid on alati tasuta.

Igale kursusele on ette valmistatud õppe-metoodiline materjal eesti keeles. Kõikides kasutatavatest õpperuumides on traadita interneti kasutamise võimalus.

Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduse sätestatud nõuetele.

Õppematerjalide loend:

Põhiõppematerjal:

Merge Simmul, Inga Mangus „Tere! Eesti keele õpik algajatele 0-A1“

Helve Ahi, Mall Pesti „E nagu EESTI. Eesti keele õpik algajatele“

Lisaõppematerjal:

·       Kitsnik, M. 2010. Kirjuta mulle. Eesti keele õppematerjal A1, A2. MISA

·       TEA taskusõnastik 2008. Vene – eesti, eesti – vene. Tallinn: TEA

·       Keeleklikk. Eesti keele e-kursus algajatele inglise keele baasil (0-A2)

https://www.keeleklikk.ee/et/welcome

https://harno.ee/eesti-keele-tasemeeksamid

http://web.meis.ee/testest

https://keeleweb2.ut.ee/

Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:

Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine 50% kontakttundides.

Kursuse lõpus tuleb sooritada koolitusfirmasisene A1 taseme lõputest/eksam, mis hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele.

Hindamismeetod. Hindamiskriteeriumid:

·       Kuulamine – saab aru lihtsamatest küsimustest ja kuuldud info põhisisust, kui vestluspartner räägib aeglaselt ja selgelt ning on valmis kordama.

·       Lugemine – mõistab lihtsamate tekstide sisu (sildid, plakatid, kataloogid, reklaamid, menüüd, tööpakkumised, sõiduplaanid), arvab ära tundmatuid sõnu konteksti baasil.

·       Rääkimine – oskab vastata enda kohta esitatud küsimustele, räägib lihtsate lausetega endast, oma perest, elukohast, toidust.

·       Kirjutamine – oskab koostada lühikese teate.

Kursuse lõpetamisel väljastatav dokument (tunnistus või tõend):

Tunnistus väljastatakse kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud, st, õppija on osalenud vähemalt 50% kontakttundides ja sooritanud lõputesti.

Tõend väljastatakse õppijale, kes on osalenud vähem kui 50% tundides ning teadmiste kontrollis pole näidanud vajalikke teadmisi ja oskusi ega sooritanud nõutud ülesandeid.

 

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:

Eesti keele A1 kursusi viivad läbi eesti keele kui võõrkeele õpetaja või eesti filoloogi kvalifikatsiooniga, varasema täiskasvanute õpetamise kogemusega õpetajad, kelle pädevust on tunnustanud Keeleamet.

Õppekava kinnitamise aeg:

22.08.2022

 

Täienduskoolitusasutuse nimetus:

Koolituskeskus Walk (kooli pidaja mittetulundusühing Valga Arvutikeskus (registrikood: 80087434)

Aadress: Vabaduse 22, Valga linn, Valga vald, Valgamaa, 68204

Telefon (+372) 5663 4269, e-posti: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Õppekava nimetus: Eesti keele A1 tasemel õpe rahvusvahelise kaitse taotlejatele ja rahvusvahelise kaitse saanud isikutele.

Õppekavarühm: Keeleõpe

Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides): 312 akadeemilist tundi kontaktõpe, õppija iseseisva töö maht 20-60 tundi

Õppekava koostamise alus: Euroopa Keeleõppe raamdokument

Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused: Täiskasvanud, kes soovivad alustada eesti keele õpingutega.

Õppe eesmärk: Omandada esmane keeleoskus. Koolituse tulemusel õppija saavutab eesti keeles keeleoskustaseme A1.

Õpiväljundid:

Koolituse lõpuks õppija:

·       Saab aru tuttavatest sõnadest ja fraasidest, mis puudutavad teda, tema perekonda ja vahetut ümbrust, kui inimesed räägivad aeglaselt ja selgelt.

·       Saab aru tuttavatest nimedest, sõnadest ja väga lihtsatest lausetest näiteks siltidel, plakatitel või kataloogides.

·       Suhtleb lihtsal viisil tingimusel, et vestluspartner räägib aeglaselt, vajadusel öeldut kordab või ümber sõnastab ning vestlemisel aitab.

·       Küsib lihtsaid küsimusi ja neile vastata.

·       Kasutab lihtsaid fraase ja lauseid kirjeldamaks kohta, kus elab ja inimesi, keda tunneb.

·       Oskab koostada lühikest ja lihtsat teadet (nt postkaarti puhkusetervitusega) ning täita formulare (nt hotelli registreerimislehte), kus küsitakse isikuandmeid: nime, aadressi, rahvust/kodakondsust.

·       Kasutab erinevaid iseseisvaks õppimiseks mõeldud võimalusi.

Õppesisu teemavaldkondade kaupa:

Üldteemad:

·       Endast rääkimine (nimi, aadress, telefon, sünnikoht, ja –aeg, rahvus, vanus)

·       Välimus ja iseloom (enda ja teiste inimeste välimuse kirjeldus, iseloomujooned)

·       Kodu (korteri ruumid, sisustus, majapidamistööd)

·       Igapäevaelu (igapäevased toimingud, kellaaeg, ilm ja riided)

·       Perekond (pereliikmed, sugulased)

·       Elukutse, amet ja töökoht (töökoha kirjeldus, tööülesanded, tööpäev)

·       Vaba aeg, harrastused, meelelahutus (huvid, vaba aja veetmine)

·       Söök ja jook (igapäevased toitumisharjumused, söögi- ja joogikohtade asukoht, söögi ja joogi tellimine)

·       Teenindus (teenindusasutuse asukoht, teenindusasutustes olevad sildid/kuulutused)

·       Enesetunne, tervis ja heaolu (arsti vastuvõtuajad, enda või lähedase inimese tervisliku seisundi kirjeldus, apteegist ravimite ostmine)

·       Linnas (tee juhatamine, linnas asuvad asutused ja objektid)

Grammatika ja keeleteadmised:

·       Tähestik

·       Hääldamine. Pikk ja ülipikk häälik.

·       Tegusõnad: tegusõna pööramine olevikus, liht- ja täisminevikus; rektsioon; kindel, tingiv ja käskiv kõneviis; ma- ja da-tegevusnimi.

·       Nimisõnad: nimisõna käänamine; nimisõna ainsuse ja mitmuse moodustamine; ühildumine omadus- ja arvsõnaga.

·       Arvsõnad: arvsõna käänamine; põhi- ja järgarvsõna ühildumine nimisõnaga.

·       Asesõnad: isikuliste asesõnade käänamine.

·       Kaassõnad: ees- ja tagasõnad.

·       Küsisõnad: küsimuste moodustamine.

Õppemeetodid:

Koolitusel on valdavaks kommunikatiivne metoodika, kasutatakse erinevaid aktiivõppe tehnikaid (rollimängud, laua- ja kaardimängud, püramiiddiskussioon, sik-sak lugemine/rääkimine jne). Video vaatamine ja analüüsimine, lugemis- kuulamis- ja tõlkeharjutused, grupi- ja paaristöö.

Arendatakse kõiki keeleoskuse aspekte – rääkimis-, kuulamis-, lugemis- ja kirjutamisoskust, asetades tunnitöös põhirõhu suulise väljendamisoskuse arendamisele ja iseseisva töö puhul lugemis- ja kirjutamisoskuse arendamisele.

Õpitav lõimitakse õppijate igapäeva- ja tööeluga. Koolitusel arvestatakse õppijate erinevate õpistiilidega – kasutatakse verbaalset ja mitteverbaalset (pildid, kaardid, pp-esitlused, video- ja online-materjalid) materjali esitlust ning võimalikult mitmekülgseid tegevusi õpitava kinnistamisel.

Iseseisev töö:

Jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendamiseks, sõnavara õppimine, praktiseerimine keelekeskkonnas.

Õppekeskkond:

Koolitus toimub Vao Keskuses ja(või) Vao keskuse Vägeva üksuses. Kõikides õpperuumides on lauad, toolid kõikidele õpilastele. Kasutusel on projektor, õppeprogrammile vastavalt interneti kasutamise võimalus ning kõik koolituste läbiviimiseks vajalikud koolitusmaterjalid on tasuta.

Igale kursusele on ette valmistatud õppe-metoodiline materjal eesti keeles. Kõikides kasutatavatest õpperuumides on traadita interneti kasutamise võimalus.

Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduse sätestatud nõuetele.

Õppematerjalide loend:

Põhiõppematerjal:

Merge Simmul, Inga Mangus „Tere! Eesti keele õpik algajatele 0-A1“

Helve Ahi, Mall Pesti „E nagu EESTI. Eesti keele õpik algajatele“

Lisaõppematerjal:

·       Kitsnik, M. 2010. Kirjuta mulle. Eesti keele õppematerjal A1, A2. MISA

·       TEA taskusõnastik 2008. Vene – eesti, eesti – vene. Tallinn: TEA

·       Keeleklikk. Eesti keele e-kursus algajatele inglise keele baasil (0-A2)

https://www.keeleklikk.ee/et/welcome

https://www.innove.ee/eksamid-ja-testid/eesti-keele-tasemeeksamid

http://web.meis.ee/testest

https://keeleweb2.ut.ee/

Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:

Tunnistuse väljastatakse osalejatele, kes on sooritanud edukalt kursuse lõpueksami. Lõpueksamil, mis sisaldab nii kirjutamise, kuulamise, lugemise kui ka kõnelemise osa, kontrollitakse ülaltoodud õpiväljundite omandamist. Eksam loetakse sooritatuks, kui õppija saavutab vähemalt 60% maksimaalsest punktisummast.

Tunnistusel märgitakse lõpetatud kursuse nimetus ja maht, kursuse toimumise aeg, osaleja nimi ja isikukood. Tunnistusele kirjutavad alla kursuse õpetaja(d).

Kui osaleja ei ole sooritanud kursuse lõpueksamit, väljastatakse talle kursuse lõpus tõend, kus on märgitud teemad, milles ta osales.

Tunnistus ja tõend vastavad täienduskoolituse standardi §s 3 nimetatud nõuetele.

 

Hindamismeetod. Hindamiskriteeriumid:

·       Kuulamine – saab aru lihtsamatest küsimustest ja kuuldud info põhisisust, kui vestluspartner räägib aeglaselt ja selgelt ning on valmis kordama.

·       Lugemine – mõistab lihtsamate tekstide sisu (sildid, plakatid, kataloogid, reklaamid, menüüd, tööpakkumised, sõiduplaanid), arvab ära tundmatuid sõnu konteksti baasil.

·       Rääkimine – oskab vastata enda kohta esitatud küsimustele, räägib lihtsate lausetega endast, oma perest, elukohast, toidust.

·       Kirjutamine – oskab koostada lühikese teate.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:

Eesti keele A1 kursusi viivad läbi eesti keele kui võõrkeele õpetaja või eesti filoloogi kvalifikatsiooniga, varasema täiskasvanute õpetamise kogemusega õpetajad, kelle pädevust on tunnustanud Keeleamet.

Õppekava kinnitamise aeg:

12.09.2022

 

Õppekava nimetus

Microsoft Exceli edasijõudnute koolitus väikses grupis 2-6 inimest

2 Õppekava rühm

0482 - Arvutikasutus

3 Õppe maht 

40 a.t – auditoorne õpe + 60 a.t. – iseseisev õpe

Koolituse maht sisaldab ülesannete ja testide lahendamise aega.

4 Õppekeskkonna kirjeldus

Koolitse läbiviia poolt pakutud ruumis. Vajadusel ja kokkuleppel kliendi juures.

5 Õppetöö vorm

Auditoorne, kontaktne, vajadusel võimalik ka veebi teel osalemine

6 Õppekeeled

Eesti, vene

7 Õppejõud

Ivan Malahhanov, Konstantin Jallai

8 Hind

1500€ + KM  

9 Sihtgrupp

Töötavad või töötud täisealised inimesed 

Arvutikasutajad, kellel on olemas tabelarvutusprogrammiga töötamise kogemus ja kes soovivad õppida juurde uusi võimalusi ja rakendusi, et muuta tabelarvutusprogrammiga töötamine efektiivsemaks

10 Õpingute alustamise tingimused

Peab olema läbitud Microsoft Excel põhioskuste koolitus või samaväärne

Vestlus (telfon), mille käigus selgitatakse välja, arvutikasutamises edasijõudnute teadmiste olemasolu. Viib läbi koolitaja enne koolitusele registreerimist.

Täpsemalt:

Baas ja põhioskused tabelarvutuses (tabeli täitmine, salvestamine, avamine, lihtne kujundamine, lihtsamad tehted ja arvutused (tehted lahtritega, arvutamine piirkondadega- summa), hiire ja klaviatuuri kasutamise oskus.

Vajadusel suunatakse vajalikule koolitusele, mille läbimise järgselt on võimalik koolitusel osaleda. 

11 Kursuse sisu

Töötamine tabelarvutusprogrammis MS Excel:

• Tabeli ülesehituse loogika ja tabeli ettevalmistus arvutusteks, analüüsimisteks.

• Ülesehitusvigade kõrvaldamise võimalused Exceli tööriistadega.

Töötamine andmetega:

• Erinevad andmetüübid (%, neg arv, kuupäev, kell, valuuta, tekst, nr) ja nende mõju; arvutamisele.

• Sisestatud andmete vormindamine ja nende mõju arvutustele.

• Vormingute eemaldamine.

• Andmete paigutamine erinevate töölehtede ja failide vahel, ülesehituse loogika.

Arvutused ja funktsioonid Excelis:

• Tehete järjekord ja sulgude kasutamine.

• Nimelised piirkonnad andmetabelites ja nende kaudu töö lihtsustamine.

• Põhifunktsioonide kasutamine (summa- sum, loendus- count, keskmine- average, suurim- max, väiksem- min).

• Ümardusfunktsioonid (round, roundup, rounddown, mround, floor, ceiling).

• Tekstifunktsioonid andmete parandamiseks ja muutmiseks (clean, trim, upper, proper, lower, text, substitute).

• Andmete tükeldamise ja ühendamise funktsioonid (left, right, mid, concatenate).

• Kuupäevafunktsioonid (weeknum, networkdays, workdays, day, month, year).

• Andmebaasifunktsioonid kokkuvõtete tegemiseks (dsum, dcount, daverage).

• Tingimusfunktsioonid (if, and, or, true, false, sumif, countif, iferror).

• Otsingufunktsioonid tabelites (vlookup, hlookup, match).

• Erinevate funktsioonide kombineerimine omavahel (nt mitme IF funktsiooni kombineerimine, veateadete kõrvaldamine jt).

• Absoluutne ja suhteline aadress valemites.

• Arvutamine mitme tabeli ja erinevate töölehtede vahel.

• Valemirea kasutamine, funktsioonide jälitamine.

Mahukate andmetabelite kasutamine:

• Suurte andmemahtudega tabelite kasutamine (külmutamine, jaotamine, andmete otsimine) (Freeze, Split, Side by Side).

• Andmete sorteerimine, sorteerimise seaded (kuupäevade järgi sorteerimine. sorteerimistingimuste loomine).

• Andmete grupeerimine (Group).

• Andmete filtreerimine, laiendatud filtri kasutamine, unikaalsete andmete kuvamine (Filter, Advanced Filter).

• Vahekokkuvõtted gruppide kaupa (Subtotal).

• Konsolideerimise kasutamine kokkuvõttes, mitme tabeli ja faili koond (Consolidate).

• Eesmärgistatud otsing (Goal Seek) (õige lähtearvu leidmine tabelis).

• Liigendtabeli koostamine (PivotTable), lugemine ja muutmine. 

• Funktsioonid risttabelis. Lõpparuandes andmete esitamine % ja nr väärtustes. 

• Kuupäevaliste aruannete koostamine (kuude, kvartalite aastate lõikes).

• Arvutamine väljadega (arvutuste lisamine risttabelisse), diagrammid.

• Stsenaariumite kasutamine prognoosimisel (Scenario Manager).

• Rippmenüüde kasutamine tabelite täitmisel ja Indirect funktsioon.

Tabelite kujundamine:

• Tingimusega kujundamine, tingimusliku kujunduse lisamine läbi funktsiooni (Conditional Formatting).

Diagrammid:

• Diagrammi koostamine tabelis olevatest andmetest.

• Mitmest tabelist diagrammi koostamine.

• Diagrammile andmete lisamine ja eemaldamine.

• Diagrammi kujundamine, töö skaalaga.

Salvestamine ja väljatrükk:

• Salvestusformaadid ja salvestamine.

• Lk seaded väljatrükiks (lk nr, päis jalus, äärised, prindiala).

• Tabelite, graafikute väljatrüki häälestamine.

Tabelite kaitsmine ja ühine koostöö:

• Tabeli kaitsmise võimalused (faili kaitsmine parooliga, lahtrite kaitsmine parooliga, osaline kaitsmine).

• Tööraamatu jagamine arvutivõrku ja ühise tööraamatu kasutamine.

• Muudatuste jälitamine ja andmete taastamise võimalused.

• Sisestuspiirangute lisamine tabelitele (teksti lubamine, numbri lubamine, tühiku kontroll jt).

Andmete importimine:

• Andmete importimine Excelisse välistest andmeallikatest. CSV, Internet jt.

12 Õpiväljundid

• Koolituse tulemusena omandab koolitatav digitaalse kirjaoskuse põhiteadmised, mis baseeruvad rahvusvahelisel DigComp raamistiku sisuloome pädevusvaldkonnal.

• Koolituse tulemusena suudab koolitatav kasutada oskuslikult kontoritarkvara MS Office tabelarvutuse võimalusi.

• Koolituse läbinu on tabelitöötluse tarkvara kasutamisel enesekindlam ning omandanud õiged ja tööd lihtsustavad võtted;

• omandab süsteemsed ja põhjalikud oskused MS Excel võimaluste efektiivseks kasutamiseks igapäevases asjaajamises. 

• Oskab töid kiirendavaid "nippe", mis annavad kokkuhoidu ajas ning praktilised oskused iseseisvalt mahukate dokumente professionaalseks koostamiseks. 

• On võimeline koostama tabelitest erinevaid aruandeid, illustreerida andmeid diagrammide abil ja neid korrektselt vormistada. 

• Oskab kasutada Exceli analüüsivahendeid.

• Koolituse läbinul on olemas põhjalikud oskused töötamiseks tabelarvutusprogrammiga. Koostada erinevaid arvutavaid tabeleid. Sooritada vastavalt vajadusele analüüse, kasutades selleks tabelarvutusprogrammi funktsioone ja analüüsivõimalusi

13 Õppematerjalide loend  

Vajadusel lisaks koolitaja poolt soovitatud õppematerjalid lähtuvalt õppija vajadustest.    

14 Nõuded lõpetamiseks 

Lõpetamise tingimuseks on praktiliste ülesannete sooritamine.

15 Hindamine

Praktiline töö saab arvestatud kui ülesanne on täidetud vähemalt 50% 

16 Hindamise viis 

Kujundav kogu koolituse käigus ja kokkuvõttev kursuse lõpus lähtuvalt õpiväljunditest.

Koolitaja annab kirjalikku või suulist (sh video/audio kõne) tagasisidet õppijale praktiliste ülesannete täitmise kohta 

Hindamine on mitteeristav. 

17 Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon lektorile 

Vähemalt bakalaureuse tasemel kõrgharidus või sellega võrdne. 

Vähemalt kolme läbiviidud edasijõudnutele arvutikoolituse kogemus.

18 Muu info

Koolituse toimumise ajad ja päevad lepitakse kokku õppija ja koolitaja vahel.

Lõpetajatele väljastatakse tunnistus või tõend vastavalt täiskasvanute koolituse seadusele.

 

Õppekava nimetus

Haridustehnoloogilised pädevused pedagoogidele ja andragoogidele

Õppekava rühm

0482 - Arvutikasutus

Õppe maht

20 a.t

Õppekeskkonna kirjeldus

Distantsõppena: vajalik on süle- või lauaarvuti internetiühendusega, Chrome brauser 

Kontaktõppena: tool, laud, süle- või lauaarvuti, koolituse läbiviimiseks sobivas ruumis.

Õppetöö vorm

kontakt, vajadusel distants -õpe.

Õppekeel

Eesti, vene

Õppejõud

Konstantin Jallai, Igor Jallai, Aleksander Temmo

Hind

800€ + KM

Sihtgrupp

Töötavad või töötud täisealised haridustöötajad.

Õpingute alustamise tingimused

Vestlus, mille käigus selgitatakse välja, arvutikasutamises vähemalt algsete teadmiste olemasolu. Viib läbi koolitaja enne koolituse algust.

Kursuse sisu

Teema
Maht, ak.t

1 Sissejuhatus

erinevaid keskkondi veebitunni läbiviimiseks ning selleks vajalikke tehnilisi vahendeid, nii õpetajale kui ka õpilasele

 

1.1 Sissejuhatus

1

1.2 Teooria ja põhimõtted, sh turvalisus

2

1.3 Tehnilised nõuded, ja vajalikke seadmete seadistamine

2

I mooduli tunnid kokku:

5

2 Õppematerjalide esitlusviiside erinevaid võimalusi.

 

2.1 Veebipõhised esitluse keskkonnad

2

2.2 Õpiblogide loomine

2

2.3 e-kursusena õppematerjalide organiseerimine (Classroom)

2

2. mooduli tunnid kokku:

6

3 Rühmatöö erinevaid võimalusi.

 

3.1 draw.io

1

3.2 coggle.it

2

3.3 Google joonised (ühiskasutus)

1

3. mooduli tunnid kokku

4

4 Vahetu tagasiside võimalusi jms.

Tagasiside korje ja testide loomis keskkonnad

 

https://forms.google.com/

4

https://www.surveymonkey.com/

1

4. mooduli tunnid kokku

5

 Koolituse tunnid kokku:

20

 

Õpiväljundid

      Teab erinevaid keskkondi veebitunni läbiviimiseks ning selleks vajalikke tehnilisi vahendeid, põhimõtteid, võimalusi ja ohte;

      teab, õppematerjalide esitlusviiside erinevaid võimalusi;

      oskab kasutada veebipõhised esitluse keskkonnad;

      oskab luua ja hallata õpiblogi vastavalt oma vajadustele ja võimetele;

      on tutvunud keskkonnaga Google Classroom;

      teab kuidas e-kursusena õppematerjalide organiseerida;

      oskab kasutada rühmatöö erinevaid võimalusi;

      on tutvunud keskkonnaga draw.io

      on tutvunud keskkonnaga coggle.it

      on tutvunud keskkonnaga Google joonised (ühiskasutus)

      on tutvunud tagasiside korje ja testide loomise võimalustega;

      on tutvunud keskkonnaga coggle.it;

      on tutvunud keskkonnaga forms.google.com;

      on tutvunud keskkonnaga surveymonkey.com.

Õppematerjalide loend 

Koolituse läbiviija poolt koostatud elektroonilised õppematerjalid

Nõuded lõpetamiseks

Lõpetamise tingimuseks on koolituse läbimine täies mahus.

Hindamine

Läbiviia annab suuline või kirjalik tagasiside iga koolituse läbitud mooduli kohta.

Hindamise viis

Kujundav kogu koolituse käigus ja kokkuvõttev kursuse lõpus lähtuvalt õpiväljunditest.

Koolitaja annab kirjalikku või suulist (video/audio kõne) tagasisidet õpetatavale iga mooduli kohta

Hindamine on mitteeristav.

Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon lektorile

Vähemalt magistri tasemel kõrgharidus või sellega võrdne.

Vähemalt kolme läbiviidud edasijõudnute arvutikoolituse kogemus.

Muu info

Koolituse toimumise ajad ja päevad lepitakse kokku õppija ja koolitaja vahel.

Lõpetajatele väljastatakse tunnistus või tõend vastavalt täiskasvanute koolituse seadusele.

 

Väikegrupis eesti keele koolitus algajatele

 

 

 

Väikegrupis 4 kuni 6 inimest. Õppides väikses grupis saab piisavalt õpetaja tähelepanu ja individuualset lähenemist, samal ajal grupitööd on ka väga olulised keeleõppes.

1.      Õppekava nimetus:

Väikegrupis eesti keele koolitus algajatele

 

Õppeasutuse nimi:

 

Mittetulundusühing Valga Arvutikeskus

 

Koolituskeskus Walk

 

2.      Õppekavarühm:

 

2231 - Võõrkeeled ja -kultuurid (Eesti keel võõrkeelena)

 

3.      Õppe kogumaht:

 

Õppe kogumaht on 60 akadeemilist tundi, millest 40 on akadeemilist tundi auditoorset õpet ja 20 akadeemilist tundi iseseisvat tööd. (1 akadeemiline tund = 45 minutit).

 

4.      Õppekava koostamise alus:

 

Euroopa keeleõppe raamdokument: õppimine, õpetamine ja hindamine.

 

5.      Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:

 

Täiskasvanud, kes soovivad alustada eesti keele õpingutega. Vastuvõtt toimub registreerimistaotluste alusel.

 

6.      Õpiväljundid

 

Lõpetanu tunneb elementaarseid hääldusreegleid, hääldab häälikuid korrektselt, tunneb eesti keele tähestikku, numbreid, oskab neid kirjutada ja kasutada, tunneb põhilist sõnavara lihtsamate väljendite osas, moodustab lauseid ja suudab kasutada vajadusel sõnastikku, mõistab õpitud sõnavara põhjal koostatud teksti, koostab lühitekste, suudab nimetada ja kirjeldada esemeid, olendeid ja nähtusi, suudab jutustada teemal ja pildi järgi, osaleda lühidialoogides ja mängudes, ennast ja teisi tutvustada, pärida elukoha, tuttavate inimeste ja asjade järele, vastata küsimustele ning rääkida väga lühidalt endast ja oma tööst, mõistab ja kasutab igapäevaseid väljendeid ja lihtsamaid fraase, et oma vajadusi rahuldada, suudab suhelda lihtsas keeles, kui vestluspartner räägib aeglaselt ja selgelt.

 

7.      Koolituse toimumise koht:

 

Vastavalt tellija/osaleja soovile kas koolitusfirma ruumides või osaleja ruumides.

 

Nõuded koolituse toimumisele (juhul kui ruumid on koolitusfirma poolt):

 

Asukoht on ühistranspordi ametlikust peatusest kuni 10 minuti jalutustee kaugusel. Muul juhul läbiviija poolt organiseeritud osaleja kohaletoomine.

 

Ruum ja tingimused vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud nõuetele.

 

Osalejale garanteeritakse õppekoht: tool, laud, arvuti ja interneti kasutamise võimalus.

 

Juhul kui on kokku lepitud osalejapoolne läbiviimise koht, siis vajadusel võimaldame sülearvuti koos internetiühendusega.

 

Kasutamiseks on ainult ametlike litsentsidega tarkvara.

 

8.      Õppe sisu

 

Kõik teemad on igapäevaelus omavahel läbi põimunud ning nii käsitletakse ka õppeprotsessis. Eri teemade kaudu on osaleja võimalus võrrelda Eesti ja emakeelega seotud kultuuriruumi. Teemasid käsitledes peetakse silmas keeleoskustaset, osaleja huve ning teemade päevakohasust. Koolituse osaleja tähelepanu juhitakse olulistele kultuurierinevustele suhtlemises. Koolitus on praktilist iseloomu, sisaldab suhtlus- ja kuulamisharjutusi ning erinevate situatsioonide läbimängimist, mis võimaldab eesti keeles lihtsatele küsimustele vastata ja samalaadseid küsimusi esitada.

 

Teema nimetus

Õppetundide arv

                                           Sisu lühikirjeldus

Endast ja teistest rääkimine

 

4

Esitame oma isikuandmeid (nimi, aadress, telefoninumber, sünnikoht ja -aeg, rahvus, vanus, haridus, elukutse), lühidalt tutvustame end ning saame sarnasest tutvustusest aru (perekond, kodu, töö ja hobi).

Keeleteadmised

 

6

Eesti tähestik, trüki- ja kirjatähed. Hääliku ja tähe vaheline seos. Lühikesed, pikad ja ülipikad häälikud; g, b, d helitus. Hääldamise erinevusi eesti ja vene keeles. Tegusõna pöördvormid kindla kõneviisi olevikus ja lihtminevikus, jaatav ja eitav kõne. Õpitavate sõnade käändelõpud. Käänamistabel. Isikulised asesõnad. Kohakäänete küsimused ja kasutamine. Õpitakse praktikas (liikudes) eesti keele kohakäänete ja tegusõnadega “tulema, minema, käima” seostuvaid ruumisuhteid. Küsilausete moodustamine: Kes on kes? Mis on mis? Kes on kus? Mis on kus? Millal? Kes mida teeb? Kes mida tegi? jne.

Kõneetikett

 

2

Olulisemad viisakusfraasid. Tervitamine. Hüvastijätt. Vabandamine. Tänamine. Olulisemad tähelepanu äratavad hüüatused ja pöördumised. Ohu- ja hoiatusteated.

Teenindus

 

8

Hangime konkreetset laadi infot (teenindusasutuse asukoht, lahtiolekuajad, teenuse liigid ja hinnad), küsime põhiteenuseid ning vastame teenindaja lihtsatele küsimustele, sooritame lihtsamaid toiminguid pangas, postkontoris, juuksuris jm, teatame, kas soovime teenuse eest tasuda sularahas, ülekandega või pangakaardiga, mõistame siltide põhisisu.

Igapäevaelu ja kodu

 

3

Vastame oma eluaseme, lähiümbruse, kodu, kodu- ja asukoha, pere koduse elukoha, majapidamise, kodu sisustuse, igapäevaste olmetingimuste, päeva, läheduste kohta ning küsime sama laadi infot vestluspartnerilt, kutsume külalisi, küsime ja juhatame teed, nimetame mõningaid loomi, linde, taimi, jätame ja edastame lühikesi sõnumeid ja teateid.

Tervis

 

3

Lühidalt teatame oma halvast enesetundest, küsime infot arsti vastuvõtuaegade kohta, ostame apteegist ravimeid

Vaba aeg ja kultuur

 

4

Rägime oma huvidest, hobidest, vaba aja veetmise eelistustest ning esitame samasuguseid küsimusi, vastame küsimustele oma liikumisharrastuste, muusikalise maitse ja lugemisharjumuste kohta ning esitame samalaadseid küsimusi, hangime ja edastame faktiinfot kultuuri- või meelelahutusasutuse lahtiolekuaegade, piletihinna, kultuurisündmuste toimumise koha ja aja kohta, jutustame oma sünnipäeva tähistamisest, kutsume kaaslast kinno, kontserdile või sünnipäevale ning vastame ise samalaadsele kutsele.

Poes

 

3

Hangime ja edastame konkreetset faktiinfot poodide asukoha ja lahtiolekuaegade kohta, hangime infot kaupade koguse, mõõtude või suurusnumbri ja hinna kohta, küsime tarbekaupu, jutustame sooritatud ostudest (hind, kvaliteet, kogus), saame aru lihtsatest sooduspakkumistest, vastame müüja abipakkumisele, teatame, kas soovime ostu eest tasuda sularahas või pangakaardiga.

Söök ja jook

 

2

Kirjeldame oma igapäevaseid toitumisharjumusi, hangime infot erinevate söögi- ja joogikohtade asukoha, lahtiolekuaegade ja hinnaklassi kohta, broneerime restoranis lauda, tellime menüü põhjal sööki ja jooki, teatame, kas soovime toitlusasutuses tasuda sularahas või pangakaardiga, saame aru lihtsatest päevapakkumistest, pakume ja palume söögilauas sööki ja jooki.

Töö ja haridus

3

Vastame lihtsatele küsimustele oma ameti ja töökoha kohta ning esitame samalaadseid küsimusi, lühidalt kirjeldame oma tööpäeva, vastame rutiinsete tööülesannetega seotud küsimustele, räägime, mis meile tööl ja kursustel meeldib ning mis mitte, vastame küsimustele oma töö- ja keeleoskuse kohta ja esitame samalaadseid küsimusi.

Reisimine

2

Hangime, üles kirjutame ja jagame infot ühistranspordi sõiduplaani või reisi kohta, ostame sõidupiletit, teatame oma sõidu sihtpunkti, küsime ja juhatame teed toetudes kaardile või plaanile, mõistame, kuidas ühistranspordiga sihtpunkti jõuda, broneerime tuba hotellis, kirjutame postkaarti puhkusereisilt, teatame, kas soovime teenuse eest tasuda sularahas või pangakaardiga.

Iseseisev töö

20

Jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendamiseks, sõnavara õppimine, praktiseerimine keelekeskkonnas tuleb õppijal sooritada auditoorse õppe vahelisel ajal.

Koolitusmetoodika

Metoodika lähtub eelkõige kommunikatiivse keeleõppe põhimõtetest, mis vaatlevad keelt eelkõige suhtlemisvahendina. Kursus viiakse läbi individuaaltunni vormis.

Kursusel arendatakse kõnelemis-, kuulamis-, lugemis- ja kirjutamisoskust õpiku tekstidega töötamisel, tekstide koostamisel, lindistuste mõistmisel ja edasiandmisel ning vahetul suulisel suhtlemisel. Keeletundides arendatakse kõiki nelja osaoskust.

Õppematerjalid

Õppematerjalid on tänapäevased, sobiva raskusastmega, vastavad koolitusprogrammi mahule ja toetavad nii koolituse eesmärgi saavutamist kui ka koolitatava iseseisvat eesti keele õppimist:

1. “Tere” M. Simmul, I. Mangus

2. Veebimaterjale: www.keeleklikk.ee , http://eesti-keel.ru/https://www.lingohut.com

Õpetaja käsutuses on näitlikud posterid, pildimaterjalid, grammatikatabelid, situatsioonikaardid (nt paaris- töö, rollimängud, õppija mõtlemis-, arutlus-, koostöö- ja õpioskuse ning iseseisvuse arendamine), lauamängud, sõna-, küsimustekaardid, kuulamisülesanded jne. Lisaks kasutame mitmeid sõnastikke, käsiraamatuid-juhendeid.

Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:

Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine 80% kontakttundides.

Kursuse lõpus tuleb sooritada koolitusfirmasisene lõputest,

mis hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele.

Koolituse läbimisel väljastatav dokument:

vähemalt 70% kontakttundides osalenutele ja lõputesti edukalt sooritanutele (vähemalt 60%) väljastatakse tunnistus;

 vähemalt 70% kontakttundides osalenutele, kelle lõputesti tulemus jääb alla 60% või kes ei ole lõputesti sooritanud, väljastatakse kursusel osalemist kinnitav tõend.

Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus:

 

Eesti keele kursusi viivad läbi eesti keele kui võõrkeele õpetaja või eesti filoloogi kvalifikatsiooniga. 

Koolituse hind:

800 € + KM = 960 €