Tööharjutuse sisu

Tööharjutuse sisu on tööturuteenus, mida osutatakse töötukassas arvel olevale töötule tööharjumuse taastamiseks või esmase tööharjumuse omandamiseks. Teenuse tulemusel on töötu valmis jätkama töötukassa poolt pakutavatel teistel teenustel või sisenema tööturule.

Tööharjutuse eesmärk on töötu motivatsiooni, enesekindluse ja sotsiaalse kaasatuse suurendamine, tema ettevalmistamine osalemiseks teistes aktiivsetes tööturumeetmetes või tööle asumiseks.

Tööharjutuse väljund on aktiviseeritud klient, kes liigub edasi järgnevasse konkreetsesse tegevusse, mille on klient ise koostöös juhendajaga tööharjutuse käigus välja valinud ja mis selgub tööharjutuse lõpuks.

Tööharjutuse sihtrühm on töötuna arvel olevad erialase hariduseta või aegunud haridusega kliendid (sh töövõimereformi sihtrühm), kelle olemasolev haridus ei toeta nende konkurentsivõimet tööturul ning:

-            kes on pikaajaliselt viibinud tööturult eemal või kellel puudub üldse töökogemus;

-            kes vajavad grupituge;

-            kelle motivatsioon tööotsingutega tegelda on langenud;

-            kes vajavad teadmisi oma võimete ja oskuste ning tööotsingu protsessi kohta;

 

-            kes vajavad sotsialiseerimist.

 

Õppekeel

Eesti ja/või vene keel

Kursuse kestus ja maht

Õpepäeva arv ja kestvus kokkuleppel

Koolitajate arv

Ühe grupi suurus 10-13 inimest grupis.

Gruppi juhendaja(d) 

Koolituskeskuse WALK arvutiõpetaja(d), kellede kohta täiendavat infot leiab menüüpunktist LEKTORID . 

Konkreetne lektor selgub vastavalt koolituse ajale. 

Õppekava

Igas konkreetses kursustes tehakse individuaalne õppekava.

Tööharjutus koosneb praktilisest tegevustest ja grupitööst.

Hind

Kokkuleppel

 
120 akadeemilist tundi

Koolitusluba nr.6622HTM

Majandustegevuse seadustiku üldosa seaduse § 77 alusel muutusid kõik 01.07.2014 seisuga kehtinud tegevusload (vana nimega koolitusload) tähtajatuks. Seega, kui on väljastatud koolitus- või tegevusluba täiskasvanute tööalase või vabaharidusliku koolituse korraldamiseks ning see luba kehtis 01.07.2014 seisuga, siis kehtib see tähtajatult.

https://www.riigiteataja.ee/akt/119032015051?leiaKehtiv

Õppekava eesmärk
Omandada peamised teadmised ja oskused organisatsiooni elektroonilise asjaajamise ja dokumendihalduse korralduse kohta. 
Koolituse sisu 
Koolitus on jagatud kuueks erinevaks mooduliks: 
• MOODUL 1. – Infotehnoloogia põhimõisted ja infoühiskond 
Õpitakse tundma arvutit ja selle lisaseadmeid ning nende kasutusvõimalusi; infotehnoloogia kasutamist igapäevases elus; arvutikasutuse mõju tervisele. Tehakse selgeks olulisemad turvareeglid ja tundma seadusandlus, mis puudutab igapäevast arvutikasutust. 
• MOODUL 2. – Arvuti kasutamine ja failihaldus: 
Õpitakse tundma arvuti operatsioonisüsteemi funktsioone ja nende kasutamine; failide ja kaustade haldamist; printimisvõimalusi. 
• MOODUL 3. – Tekstitöötlus: 
Õpetatakse mõistma ja suutma sooritada põhioperatsioone, mis on seotud teksti loomise, parandamise, kujundamise ning viimistlemisega. 
• MOODUL 4. – Tabelitöötlus: 
Õpetatakse mõistma ja suutma sooritada põhioperatsioone, mis on seotud teksti loomise, parandamise, kujundamise ning tabeli viimistlemisega; kasutama enamkasutatavaid funktsioone ja põhilisi aritmeetilisi tehteid. 
• MOODUL 5. – Informatsioon ja kommunikatsioon: 
Õpitakse erinevaid veebibrausereid kasutama. Veebibrauserite ja olemasolevate otsingumootorite abil õpitakse veebist vajalikku infot otsima. Kõigile õppuritele luuakse koolituse käigus isiklik e-posti aadress ja õpetatakse seda kasutama ning haldama. 
• MOODUL 6. – Kodulehekülgede valmistamine ja hooldus: 
Antakse ülevaade valdkonna põhimõistetest. Antakse ülevaade HTML keelest. Selgitatakse FTP protokollidega seonduvat. Õpetatakse looma ja ajakohasena hoidma oma isiklikku või ärialast kodulehekülge. 
Õpiväljundid
Koolituse läbinu: 
• Õpilane teab teadma arvuti põhilisi osi ja on võimeline selgitama infotehnoloogia kasutamist igapäevases elus. 
• Õpilane suudab hallata faile ja kaustu, teab arvuti ja selle operatsioonisüsteemi põhilisi funktsioone. 
• Õpilane mõistab ja suudab sooritada tekstitöötlusprogrammi põhioperatsioone. 
• Õpilane mõistab ja suudab sooritada tabelitöötlusprogrammi põhioperatsioone. 
• Õpilane suudab veebibrauserit ja otsingumootoreid kasutades veebist omale vajalikku infot otsida ja leida. 
• Õpilane omab ja oskab kasutada e-posti. 
• Õpilane suudab omale luua kodulehe ja seda hooldada. 
 
Õppeprotsessi korraldamine ja analüüs (loe veel: Õppekorraldus):
 
Loeng
Meie lektor loeb ja selgitab, õppurid kuulavad ja soovi korral teevad omale märkmeid. Info saamise tagame netipõhiste õppematerjalide jagamise kaudu.
 
Test
Koolituse lõpus täidavad õppurid küsimustiku läbitud teemade kohta ja edastavad selle e-posti teel lektorile.
 
Praktika
Peale õppekava iga teema läbimist annab lektor õppuritele konkreetse ülesande, mille nad peavad teostama eelnevalt saadud info ja omatehtud märkmete põhjal (nt koostama ja sisestama oma CV tööotsinguportaali).
 
 
Õpingute lõpetamise nõuded 
Õppetöö loetakse läbinuks pärast õppekava täitmist täies mahus või Tellija poolt soovitud mooduli(te) läbimist. Kursuse lõpetamisel väljastatakse kooli poolt vastav tunnistus või tõend. 
Õppekeel 
Eesti ja/või vene keel. 
Kursuse kestus ja maht 
120 akadeemilist tundi kokku, millest igale moodulile kulub 20 tundi. 
Koolitatavad 
Koolitus sobib igas vanuses huvilistele. 
Koolitatavate arv 
Ühe grupi suurus 10-13 inimest grupis.
Gruppi juhendaja(d) 
Koolituskeskuse WALK arvutiõpetaja(d), kellede kohta täiendavat infot leiab menüüpunktist LEKTORID
Konkreetne lektor selgub vastavalt koolituse ajale. 
Koolituse hind
Hind 1500.- EUR
Registreerimiseks või küsimuste korral: 
- Kirjuta: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. 
- Helista: +372 56 634269
 
 
MOODUL 1. - INFOTEHNOLOOGIA PÕHIMÕISTED JA INFOÜHISKOND – 20 TUNDI
Õpeväljundid:
Õpilane peab teadma personaalarvuti põhilisi osi ja aru saama mõnedest infotehnoloogia põhimõistetest nagu andmete salvestamine ja arvuti mälu, arvuti tarkvara rakenduse tähtsust ühiskonnas, arvutivõrgu kasutamise alused. Õpilane peab olema võimeline selgitama infotehnoloogia kasutamist igapäevases elus, teadma, kuidas arvutikasutus võib mõjuda tervisele. Õpilane peab olema teadlik olulisemate turvareeglitega ja tundma seadusandlust, mis puudutab igapäevast arvutikasutust.
MOODUL 2. ARVUTI KASUTAMINE JA FAILIHALDUS – 20 TUNDI
Õpeväljundid:
Õpilane peab teadma personaalarvuti ja selle operatsioonisüsteemi põhiliste funktsioonide teadmist ja kasutamise oskust. Õpilane peab oskama orienteeruda arvuti töölaual, ikoonide ja akende kasutamisel. Õpilane peab suutma hallata faile ja kaustu ning teadma, kuidas neid kopeerida, teisaldada ja kustutada. Õpilasel tuleb näidata operatsioonisüsteemis olevate otsinguvahendite, lihtsa tekstiredaktori ja printimise võimaluste kasutamise oskust.
 
MOODUL 3. – TEKSTITÖÖTLUS – 20 TUNDI
Õpeväljundid:
Õpilane peab oskama teksti töötlemist personaalarvutiga. Õpilane peab mõistma ja suutma sooritada põhioperatsioone, mis on seotud teksti loomise, parandamise, kujundamise ja viimistlemisega. Nõutakse ka mõnede keerulisemate operatsioonide, nagu tabelite loomine, piltide ja fotode kasutamine dokumendis, objektide dokumenti sissetoomine, jne. valdamist.
 
MOODUL 4. – TABELITÖÖTLUS – 20 TUNDI
Õpeväljundid:
Õpilane peab mõistma ja suutma sooritada põhioperatsioone, mis on seotud tabeli loomise, kujundamise ja viimistlemisega. Õpilane peab oskama kasutada enamkasutatavaid funktsioone ja põhilisi aritmeetilisi tehteid. Nõutakse ka mõnede keerulisemate operatsioonide nagu objektide sissetoomise ja diagrammide loomise valdamist.
 
MOODUL 5. - INFORMATSIOON JA KOMMUNIKATSIOON – 20 TUNDI
Õpeväljundid:
Õpilane peab oskama veebibrauseri kasutama. Õpilane peab veebibrauserit ja olemasolevaid otsingumootoreid kasutades oskama veebist infot otsida; järjehoidjaid kasutada; veebilehti ja otsitulemusi välja trükkida. Õpilaselt nõutakse oskust saata ja vastu võtta elektronkirju, lisada kirjale faile.
 
MOODUL 6. - KODULEHEKÜLGEDE VALMISTAMINE JA HOOLDUS – VEEBIDISAIN – 20 TUNDI
1.           Sissejuhatus
1.1         Mõisted: internet, WWW, server, hüpertekst, link e. viide, brauser, FTP, HTML, URL, Plug In, raamid (frames), lehekülje tiitel, www töötamise põhimõtted, kodulehekülje koostamise etapid, nõuded faili nimedele, viidete koostamine, soovitused kodulehe disainimisel, piltide kasutamise reeglid ja võimalused, soovitusi dokumentide sisu koostamisel, kust saada vajalikke programme, pilte, jne.;
1.2         valitud lehekülgede analüüs;
1.3         soovitusi kodulehekülgede koostamiseks;
1.4         veebilehe elemendid;
1.5         tekst, tekstiveerud, loetelud;
1.6         fondid, tekst pildina, teksti suurus;
1.7         tabelid, nende elemendid;
1.8         vormid, küsitluslehed, nende elemendid;
1.9         digitaalsed pildid, nende formaadid, läbipaistev pilt, väike pilt, taustapilt;
1.10       pildi paigutamine teksti, erinevad võimalused, soovitused;
1.11       lingid, ankrud, raamid;
1.12       multimeedia elemendid - heli, animatsioon, video;
1.13       õigused Internetis;
 
2.            Kodulehekülgede valmistamine
2.1          kodulehekülgede valmistamine programmis FrotnPage Express;
2.2          kodulehekülgede valmistamine programmis Microsoft Word;
2.3          mitmekeelsete kodulehekülgede valmistamine;
2.4          fotode ja teksti skaneerimine ja digitaliseerimine, korrektuur ja toimetamine;
2.5          graafika (logod, bannerid);
 
3.            MS Publisher.
3.1          Tutvumine programmiga  MS Publisher;
3.2          teksti ja graafika paigaldus;
3.3          reklaamlehe koostamine;
3.4          ajalehe koostamine;
3.5          brošüüri koostamine;
3.6          kalendri koostamine;
3.7          WEB-lehekülje plaani koostamine;
3.8          WEB-lehekülgede tarka kasutamine;
3.9          lehekülgede lisamine saidile;
3.10        viited;
3.11        veblehekülge salvestamine.
 
 
4.            Failiedastus protokoll FTP.
4.1          FTP põhimõte.
4.2          FTP brauseriga.
4.3          Serverisse sisse logimine.
4.4          Faili transportimine.
4.5          Failide ja kataloogidega töötamine.
4.6          Anonüümne FTP.
4.7          Vabavara ja jaosvara.
 
5.           HTML
5.1         HTML keel;
5.2         HTML tagid;
5.3         raamidega (frame) lehekülg;
5.4         HTML koodi lisamine.
 
 © Koolituskeskus Walk
 

 

Õppekava nimetus

Digioskuste algtaseme koolitus

Õppekavarühm

0482 – Arvutikasutus

Õppekeel

Eesti keel, Inglise keel, Vene keel

Koolituse eesmärk

Koolitatav omandab digitaalse kirjaoskuse algtaseme teadmised, mis baseeruvad rahvusvahelisel DigComp raamistikul. Peale koolituse läbimist oskab koolitatav orienteeruda arvuti töölaual ja kasutada erinevaid otsingumootoreid, teadvustab internetiriske ja oskab neid vältida. Teab, kuidas kasutada erinevaid ID-vahendeid avaliku- ja erasektori teenuste tarbimisel. Oskab kasutada enam levinud sotsiaalset tarkvara. Omab praktilist ülevaadet e-keskkondadest Zoom ja/või MS Teams ning oskab kasutada osalejana teistega suhtlemisel ja koostöö tegemisel lihtsamaid interaktsioone. Koolitatav loob endale isiklik e-posti aadress, mis jääb talle kasutamiseks ka pärast koolituse lõppemist;

Koolituse tulemusena, omandab koolitatav õppekava õpiväljundid, oskab kasutada arvutit iseseisvalt ning omab selleks algteadmisi.

Koolitus innustab koolitatavaid peale koolituse läbimist jätkuvalt arvutit kasutama, tutvustades koolitatavatele erinevaid iseseisvaks õppimiseks mõeldud tasuta võimalusi Internetis.

Õpiväljundid

Koolituse tulemusena koolitatav:

-       omab algteadmisi enam levinud arvuti riistvarast, tarkvarast ja failihaldusest;

-       oskab orienteeruda arvuti töölaual, suudab hallata faile ja kaustu ning teab, kuidas neid kopeerida, teisaldada ja kustutada;

-       teab ja oskab kasutada Eesti ID-kaarti ja/või mobiil-ID-d ja/või Smart-ID-d avaliku- ja erasektori teenuste tarbimisel (sh riigiportaal www.eesti.ee);

-       on teadlik e-allkirja (mh digiallkirja, mobiil-ID, Smart-ID) olemusest, oskab kasutada ID-kaarti (sh kõige uuemat ID-kaardi haldusvahendit ning DigiDoci klienti);

-       teab küberruumi riske, oskab neid vältida ning aktiivselt kaitsta isikuandmeid, mõista teiste inimeste õigust privaatsusele, kaitsta ennast veebipettuste ja ohtude ning küberkiusamise eest;

-       oskab internetist infot otsida (mh riigi- ja KOV asutuste veebilehtedelt, www.eesti.ee; Riigi Teatajast jt);

-       oskab kasutada portaali www.eesti.ee endale vajalike toimingute tegemiseks;

-       oskab kasutada elektronposti sh @eesti.ee e-posti aadressi;

-       oskab kasutada enam levinud sotsiaalset tarkvara ja võrgustikke;

-       omab praktilist ülevaadet vähemalt e-keskkondadest Zoom ja/või MS Teams ning oskab kasutada osalejana teistega suhtlemisel ja koostöö tegemisel lihtsamaid interaktsioone.

Õpingute alustamise tingimused, juhul kui need on eeltingimuseks õpiväljundite saavutamisel.

Puuduvad, koolitus sobib kõigile.

Õppe kogumaht, sealhulgas auditoorse ja iseseisva töö osakaal

Koolituse kogumaht akadeemilistes tundides - 85, sh 5 ak/t – iseseisev töö.

Õppe sisu

Teema nimetus

Auditoorsete

õppetundide maht

Sisu lühikirjeldus

1.     Arvuti kasutamine.

1.1.  Riistvara ja tarkvara

1.2.  Töölaud ja ikoonid

1.3.  Töö akendega

1.4.  Programmide käivitamine

1.5.  Erinevad failitüübid

1.6.  Töö failidega ja kaustadega

1.7.      Failide ja kaustade otsimine

30

Elementaaroskused, töölaud. Arvuti põhilise süsteemiteabe kuvamine. Ikoonide valimine ja teisaldamine. Akna ahendamine, laiendamine, taastamine, suuruse muutmine, teisaldamine ja sulgemine.  Kogu koolituse vältel toimub koolitatavate individuaalne juhendamine konkreetsete arvuti kasutamise võtete harjutamisel. Erinevad failitüübid: tabelitöötlusfailid, tekstifailid, pdf- failid, jne. Faili oleku muutmine. Failide ja kaustade lihtne redigeerimine: loomine, kopeerimine, teisaldamine, kustutamine. Failide otsimine muutmiskuupäeva, loomiskuupäeva ja suuruse järgi.

2.     ID-kaardi kasutamine, digitaalne allkirjastamine.

2.1.  ID-kaardi kasutamine.

2.2.  Digitaalne allkirjastamine

2.3.      Eesti E- riigi teenused

8

Digitaalallkirja olemus.

ID kaart, sertifikaadid,  kehtivuskinnitused.

ID kaardi tarkvara paigaldamine arvutisse.

Digitaalne allkirjastamine.

Mobiil-ID, Smart ID.

www.eesti.ee, Eesti Töötukassa iseteenindus-portaal, pangad, E-kool, valimised. rik.ee, muud avaliku- ja erasektori e-teenused.

3.         Küberruumi riskid.

2

Pahavara. Termini „arvutiviirus“ tähendus. Viiruse olemus, arvuti nakatumise võimalused. Viiruste sisenemisviisid arvutisse.  Viirusekaitse meetodid ja viirustõrjetarkvara regulaarse värskendamise tähendus. Isikuandmete kaitse. Inimeste õigust privaatsusele. Veebipettused ja küberkiusamine.

4.         Infootsing.

20

Interneti olemus ja ohud, veebibrauseri olemus ja erinevad veebibrauserid, otsingumootori olemus.

Veebi kasutamise elementaaroskused, veebis navigeerimine, otsing veebis, järjehoidjad, veebist printimine, otsingumootorite funktsionaalsus ja kasutamine.

Töövahendusportaalid.

Riigi- ja KOV asutuste veebilehed.

5.     E-posti loomine, kasutamine ja haldamine.

5.1.  e-posti konto loomine

5.2.  elektronposti kasutamise ja haldamise elementaaroskused

5.3.  manuse lisamine kirjale, manuse avamine

5.4.      postkasti haldamine

10

Meiliaadressi kuju ja struktuur.

Elektronposti kasutamise elementaaroskused, korrektne tööalane kirjavahetus, adresseerimine, postkasti haldamine.

Eesti.ee postkast ja dokumendid.

6.         Sotsiaalne tarkvara.

4

Enam levinud sotsiaalne tarkvara ja võrgustikud.

Ajaveebid, e-blogid, koostöövahendid materjalide loomiseks, meedia jagamise vahendid, sotsiaalsed järjehoidjad, sõnumside, virtuaalsed suhtluskeskkonnad, wikid.

7.         Erinevad iseseisvaks õppimiseks mõeldud võimalused.

2

Erinevad iseseisvaks õppimiseks mõeldud  tasuta võimalused Internetis (sh arvutiõpe, karjäärinõu).

8.         Praktiline ülevaade e- keskkonnast Zoom ja/või MS Teams

4

Kasutamine osalejana teistega suhtlemisel ja koostöö tegemisel lihtsamaid interaktsioone.

Osalemise praktiline katsetamine:

• Zoom

• MS Teams

Google Meet´i tutvustamine.

Auditoorseid tunde kokku

80

Õppekeskkonna kirjeldus (koolitusruumide sisustuse, seadmete ning vahendite kirjeldus)

Õppekeskkond ja -vahendid koolitusruumis vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud töötervishoiu ja -ohutuse nõuetele. Õppekeskkond on puhas, osalejatele sobiva temperatuuriga ja reguleeritava ventilatsiooniga ning mõjub koolitatavatele meeldivalt ja turvaliselt. Koolitusruumis on õppetööks sobiv valgustus, dataprojektor ning täiskasvanutele mõeldud lauad ja toolid, mis võimaldavad koolitatavatel mugavalt õppetööst osa võtta. Koolitusruumis on igale koolitatavale töökorras arvuti (Monitoride või sülearvutite ekraani diagonaal 15 kuni 22,4 tolli. Arvuti operatsioonisüsteem on hetkel Microsofti poolt toetatav Windows 10 Pro, mis lubab läbi viia koolitusi kommertseesmärkidel. Arvuti operatsioonisüsteemi keel hanges kasutavatel arvutitel on vene keel. Me ei kasuta koolitusel kodu ja akadeemilise kasutuseesmärgi ja märgistusega tarkvara. Oleme valmis tõendama vastavate Windows operatsioonisüsteemi litsentside olemasolu koolituse läbiviimise ajal). On olemas ühendus Internetiga ning õppematerjalid kõigile osalejatele. Juhul kui koolitusele tuleb liikumispuudega koolitatavaid siis tagame

 

Õppematerjalide loend

Igapäevase märgete lehed läbitavate teemade kohta. Teemade ülevaate lehed. Näidisülesannete lehed.

Õppematerjalid on eesti keeles ning toetavad koolituse eesmärkide saavutamist. Õppematerjalid on osalejatele tasuta ja jäävad koolitatavale pärast koolituse lõppu.

Õpitulemuste hindamise viis

Õpitulemuste hindamisel kasutatakse mitte eristavat hindamist arvestatud/mittearvestatud.

Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

Õpiväljundid omandanud ning hindamise läbinud koolitatavale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud koolitatavale väljastatakse tõend koolitusel osaletud mahu ja läbitud teemade kohta.

Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus koolitajal.

Koolitust läbiviivad lektorid peavad omama kõrgharidust andragoogika erialal või täiskasvanute koolitaja tase 5 (või kõrgem tase) või kutseõpetaja tase 5 (või kõrgem tase) kutset või kutseõpetaja kvalifikatsiooni (kvalifikatsioon peab olema omandatud kõrghariduse omandamist võimaldavas õppeasutuses). Lektoritel peab olema arvutialaste grupikoolituste kogemus mahus 100 akadeemilist tundi alates 2020 aastast.

Koolituse toimumise koht

Vastavalt hankes esitatud aadressil.