Koolitaja nimi, registrikood ja andmed       

 

Koolituskeskus Walk (kooli pidaja mittetulundusühing Valga Arvutikeskus (registrikood: 80087434)

Aadress: Vabaduse 22, Valga linn, Valga vald, Valgamaa, 68204

Telefon (+372) 5663 4269

   E-posti: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Õppekava nimetus (vastavalt ettenähtud keeletasemele)

Eesti keele C1-taseme eksamiks ettevalmistav kursus

Õppekavarühm

Keeleõpe

Õpiväljundid (vastavalt ettenähtud keeletasemele)

 

Koolituse lõpuks õppija:

Kuulamine

saab aru pikemast jutust abstraktsel ja keerukal teemal, mõistes idiomaatilisi ja argiväljendeid ning tabades ära registrivahetuse;

• saab jälgida loenguid, mõttevahetusi ja väitlusi;

• mõistab keerukamat tehnilist või suunavat infot, näiteks tegevusjuhiseid, toodete ja teenuste tutvustusi jms;

Rääkimine

• väljendub ladusalt ja korrektselt kõikidel teemadel, esitades keerukal teemal selgeid üksikasjalikke kirjeldusi ja ettekandeid;

• väljendub loomulikult ja ladusalt, kasutades rikkalikku sõnavara;

• valdab idioome ja argikeelt, oskab täpselt edasi anda peenemaid tähendusvarjundeid;

Lugemine

• mõistab ja oskab kriitiliselt tõlgendada igat laadi kirjalikke tekste, k.a abstraktsed, keeruka ülesehitusega tekstid;

• saab üksikasjalikult keerukatest tekstidest aru, mis tulevad ette avalikus, töö- ja hariduselus;

Kirjutamine

oskab keerukal teemal kirjutada selgeid, hea ülesehitusega tekste, rõhutada olulist, toetada oma seisukohti selgituste ja asjakohaste näidetega;

• oskab kirjutada üksikasjalikke ja väljaarendatud kirjeldusi või loovtekste loomulikus stiilis, mis arvestab lugejat;

• valdab rikkalikku sõnavara, kasutades idioome ja argikeeleväljendeid.

Õpingute alustamise tingimused (vastavalt ettenähtud keeletasemele)

 

Sihtrühmaks on täiskasvanud, kelle keeleoskuse tase vastab B2-tasemele ning kes soovivad jätkata eesti keele õppimist C1-tasemel. Õppe alustamise tingimused on koolitusele registreerimine ja Koolikeskus Walk keeletaseme testimise (vestluse) läbimine tulemusega vähemalt 50%.

Õppe kogumaht, sealhulgas auditoorse ja iseseisva õppetöö osakaal

 

Õppe kogumaht on 450 akadeemilist tundi, millest 200 on akadeemilist tundi auditoorset õpet ja 250 akadeemilist tundi iseseisvat tööd, sh veebipõhist õpet.

Õppe sisu

Üldteemad:

  Isiklik elu (pere- ja lähisuhted, lastekasvatus, pensionipõlv, väärtushinnangud, kodukultuur, igapäevane elu, eneseteostus, jätkusuutlik õpe, suhtlustoimingud, traditsioonid, harrastused);

  Elukeskkond (elamistingimused, kinnisvara soetamine ja haldamine, turvalisus, eluasemega seotud asjaajamine);

  Haridus (haridussüsteem, koolitüübid Eestis ja mujal, haridusprobleemid, bakalaureuse-, magistri- ja doktoriõpe, töö- ja täiendkoolitus, kutsesobivus, iseseisev ja elukestev õpe, võõrkeelte õppimine);

  Töö (enesereklaam, sotsiaalsed rollid, meeskonnatöö, karjäärivõimalused, ettevõtlus, töömotivatsioon, juhtkonna ja töökollektiivi vaheline suhtlemine, koostöö partneritega, läbirääkimised, koosolekud ja nendes osalemine, lepingute sõlmimine, töörutiin, konfliktsituatsioonide lahendamine, ametialane esitlus, töö otsimine, tööpuudus, ümberõpe);

  Ühiskonnaelu (kaubandus, teenindus, tarbija-, turva- ja õiguskaitse, kindlustus, heategevus, riiklikud ja kohalikud avalikud üritused, ühistegevus, heaoluühiskond);

 Raha (pangandus, laenud, lepingud, e-pank, klientide nõustamine);

  Liiklus (õhu-, mere- ja raudteeliikluse korraldus, info edastamine, probleemide lahendamine, töötamine raskete klientidega ja eriolukordades, reisiinfo ja -juhendid, liiklusnõuded ja nende täitmine, karistusseadustik, õnnetusjuhtumid);

  Kultuurielu (kultuurimälu, kultuuriürituste korraldus ja nendes osalemine, eesti filmikunst, teatri-, kontserdi- ja balletietendused, kujutav kunst, tarbekunst, kirjandusteosed ja kirjanikud, helilooming ja heliloojad);

  Vaimuelu (kirjandus, helilooming, usk, tavad ja kombed, uskumused, psühholoogiaalane nõustumine, empaatiline suhtlemine, psühholoogiaalane teave);

  Tervis ja heaolu (tervislik eluviis, haiguste ennetamine, abivajaja seisundi kirjeldamine, arstiabi, puuetega inimeste mured, halvad harjumused, õnnetusjuhtumid, meditsiinitöötaja ja patsiendi vaheline suhtlemine, meditsiinialane dokumentatsioon, ravivõimalused, kuurortravi, loomade ravimine ja varjupaigad);

  Infoühiskond (massimeedia, internet ja virtuaalmaailm, digitaalse omandi kaitse, poliitikamaastik kodu- ja välismaal, erinevad infoallikad);

  Riik ja halduspoliitika (aktuaalsed sündmused, sise- ja välispoliitika, riigi struktuur, valitsuspoliitika, haldusreformid, majandus, ettevõtlus, tööstus, põllumajandus, tehnika areng);

  Riik ja rahvas (elatustase, sotsiaalsed grupid ja turvalisus, rahvuslikud hoiakud, keelepoliitika, kodaniku õigused ja kohustused, sotsiaalsed hüved, multikultuursus, identiteet, sotsiaalabi, tugisüsteem);

 Õiguskaitse (kuritegevus, kohtumenetlused, seadusandlus, haldusdokumentatsioon, notariaalne pädevus, e-riik);

  Looduskeskkond (keskkonnaprobleemid, loodushoid ja loodussäästlik tarbimine, looduskeskkonna jätkusuutlik areng, looduskaunid kohad ja turism.

Keeleteadmised:

  Nimisõnad: nimisõna käänamine ainsuses ja mitmuses; sihitise käänded;

  Tegusõnad: tegusõna pööramine olevikus, liht-, täis- ja enneminevikus; tingiv, käskiv ja kaudne kõneviis; rektsioon; ühend- ja väljendverbid; ma- ja da-tegevusnimi; ma-tegevusnime käändelised vormid (-mas, -mast, -mata, -maks); modaalverbid; tegusõna isikuline ja umbisikuline tegumood;

 Omadussõnad: omadussõna käänamine; omadussõna võrdlusastmed;

  Arvsõnad: põhi- ja järgarvsõna käänamine; põhi- ja järgarvsõna ühildumine nimisõnaga;

  Määrsõnad: määrsõna võrdusastmed;

  Asesõnad: asesõna käänamine;

  Kaassõnad: ees- ja tagasõnad;

  Sidesõnad;

  Kesksõnad: v-, tav-, tud- ja nud-kesksõnad;

  Sõnamoodustus: liitsõnad; tuletiste käänamine ja pööramine; rööpvormid; rõhuliide -ki ja –gi;

  Sünonüümid ja antonüümid;

  Sõnade kokku- ja lahkukirjutamine;

  Kujundlikud väljendid;

  Veaohtlikud nimi- ja tegusõnad;

  Võõrsõnad;

  Kirjavahemärgistamine;

  Algustäheortograafia;

  Lausemoodustus: lauseliigid; sõnajärg;

  Teksti stiil ja keel.

Õppemetoodika kirjeldus

 

Ettekande koostamine ja esitlemine, loeng, väitlus, intervjuu, mõistekaart, probleemõpe, grupi- ja paaristöö, vaba- ja protsesskirjutamine, audio- ja struktuurtestid, kirjutamis-, lugemis- ja videoülesanded, töö autentse tekstiga.

Iseseisev töö:

Iseseisvad tööd on mõeldud nii õpitu kinnistamiseks kui ka teema sõnavara laiendamiseks. Iseseisev töö hõlmab õppematerjali loenguvälise osa omandamist; kodutööd vastavalt õppejõu poolt antud ülesannetele. Lisaks antakse iseseisvaid töid, mis eeldavad veebipõhiste keeleõppeprogrammide ning harjutusvara kasutamist C1-tasemel.

Õppekeskkonna kirjeldus (koolitusruumide sisustuse, seadmete ning vahendite kirjeldus)

 

Meie koolituskeskuse asukoht/aadress on: Valga linn,

Vabaduse 22.

Kuid koolituskeskus WALK organiseerib koolitusi üle Eesti ja rendib selle jaoks vastavalt vajadusele mugavaid koolitusruume.

Kõikides meie õpperuumides on lauad, toolid ja arvutid kõikidele õpilastele. Kasutusel on projektor, õppeprogrammile vastavalt interneti kasutamis võimalus ning kõik koolituste läbiviimiseks vajalikud koolitusmaterjalid on alati tasuta.

Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavalt töötervishoiu ja tööohutuse seaduse sätestatud nõuetele.

Igale kursusele on ette valmistatud õppe-metoodiline materjal eesti keeles.

Kõikides kasutatavates õpperuumides on traadita interneti kasutamise võimalus.

Õppematerjalide loend

 

Põhiõppematerjal:

• „Praktiline eesti keel teise keelena. B2, C1“, autor Mare Kitsnik, FIE Mare Kitsnik 2013

Lisaõppematerjal:

• „Süvenda ja täienda eesti keele oskust“ , autorid Aino Siirak, Anneli Juhkama, Koolibri 2016

• „K nagu Kihnu“, autor Mall Pesti, Kiri-Mari kirjastus 2018

• „Sissejuhatus tekstiõpetusse“, autor Reet Kasik, Tartu Ülikool 2007

(https://tyk.ee/admin/upload/files/raamatud/1308311343.pdf),

• „Eesti süntaks keeleõppe praktikule“, autor Krista Kerge, TEA Kirjastus, 2001

• „Eesti keele grammatika õpetamise võimalusi“, autorid Ingrid Krall, Elle Sõrmus, TEA Kirjastus, 2001

• „Eesti keele hääldamine. Käsiraamat harjutuste ja helinäidetega“, autor Einar Kraut, Einar Kraut, TEA Kirjastus, 2000

• “Avatud uksed”, autorid Mare Kitsnik, Leelo Kingisepp, TEA 2002

• “Praktiline eesti keel 11. klass”, autor Martin Ehala, Mare Kitsnik, Künnimees 2012

• “Eesti keele õpik. Vene õppekeelega gümnaasium”, autor Maie Sooneste, Varrak 2007

Mare Kitsnik. PRAKTILINE EESTI KEEL B2, C1.

Kirjastus   Künnimees, 2014

• Ajalehed: „Äripäev“, „Postimees“, „Õhtuleht“

• “Käsikäes”, autor Kristi Saarso, Integratiooni ja Migratsiooni

Sihtasutus Meie Inimesed, 2011

• „Eesti keele verbirektsioone”, autor Raili Pool, Tartu Ülikooli, 2019

• Filmid: “Seenelkäik”, “Mandariinid”

• „Mees, kes teadis ussisõnu”, autor Andrus Kivirähk, Eesti Keele Sihtasutus, 2007.

 Elektrooniline õppematerjal:

• Eesti õigekeelsussõnaraamat: https://www.eki.ee/dict/qs/

• e-päevik: https://dea.digar.ee/cgi-bin/dea

• Eesti-vene sõnaraamat: http://www.eki.ee/dict/evs/

• Võõrsõnade leksikon: https://www.eki.ee/dict/vsl/

• Eesti keele C1 tasemetestid: https://www.innove.ee/eksamid-ja-testid/eesti-keele-tasemeeksamid/

http://web.meis.ee/testest/

http://www.efant.ee/std/

http://kohanemisprogramm.tlu.ee/

https://www.integratsioon.ee/raamatukogu

http://www.kutsekeel.ee/

http://novaator.err.ee

http://postimees.ee

http://vikerraadio.err.ee

http://etv.err.ee/l/paevakajasaated/aktuaalne_kaamera

 

Õpitulemuste hindamise viis (hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid)

 

Kirjalik test – Test hõlmab lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisülesandeid, mis vastavad C1-taseme nõuetele).

Õppija ...

  saab aru pikemast jutust abstraktsel ja keerukal teemal;

  suudab mõista idiomaatilisi ja argiväljendeid, tabades ära registrivahetuse;

  mõistab ja oskab kriitiliselt tõlgendada pea igat laadi kirjalikke tekste, k.a abstraktsed, keeruka ülesehitusega tekstid;

  oskab kirjutada selgeid, üksikasjalikke, hea ülesehitusega kirjeldusi või loovtekste, arvestades lugejat;

  oskab keerukal teemal kirjutada selgeid, hea ülesehitusega tekste, rõhutada olulist, toetada oma seisukohti selgituste ja asjakohaste näidetega ning lõpetada sobiva kokkuvõttega;

  saab hõlpsasti jälgida loenguid, mõttevahetusi ja väitlusi.

Suuline vestlus – Vestluse käigus sooritab õppija C1-taseme eksami rääkimisülesandeid.

Õppija ...

  väljendub ladusalt ja korrektselt kõikidel teemadel;

  valdab rikkalikku sõnavara, kasutab ka idioome ja argikeelt, oskab täpselt edasi anda peenemaid tähendusvarjundeid.

Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

 

Koolikeskus Walk väljastab kursusel osalejale tunnistuse juhul, sooritas edukalt kursuse lõpueksami. Eksam loetakse sooritatuks, kui õppija saavutab vähemalt 60% maksimaalsest punktisummast.

Õpingute lõpetamise eelduseks on aktiivne osalemine koolitusel ning C1-testide vähemalt 70 % sooritamist iga osaoskuse lõikes.

Tunnistusel märgitakse lõpetatud kursuse nimetus ja maht, kursuse toimumise aeg, osaleja nimi ja isikukood. Tunnistusele kirjutavad alla kursuse õpetaja.

Kui osaleja ei ole sooritanud kursuse lõpueksamit, väljastatakse talle kursuse lõpus tõend, kus on märgitud teemad, milles ta osales.

Tunnistus ja tõend vastavad täienduskoolituse standardi §s 3 nimetatud nõuetele.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus

Eesti keele kursusi viivad läbi eesti filoloogid, eesti keele kui võõrkeele õpetajad või muu filoloogilise hariduse ja/või varasema täiskasvanutele eesti keele õpetamise kogemusega õpetajad.

Õppekava kinnitamise aeg

12.09.2022

 

Koolitaja nimi, registrikood ja andmed   

 

Koolituskeskus Walk (kooli pidaja mittetulundusühing Valga Arvutikeskus (registrikood: 80087434)

Aadress: Vabaduse 22, Valga linn, Valga vald, Valgamaa, 68204

Telefon (+372) 5663 4269

   E-posti: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Õppekava nimetus (vastavalt ettenähtud keeletasemele)

Eesti keele B2-taseme tasemeeksamiks ettevalmistamisele suunatud täienduskoolitus

Õppekavarühm

Keeleõpe

Õpiväljundid (vastavalt ettenähtud keeletasemele)

 

Kursuse lõpuks õppija:

• mõistab selgelt liigendatud juttu enamikel igapäevaelu, õppimise ja tööga seotud teemadel; mõistab suhteliselt keeruka ja pika üld- ja erialakeelse jutu põhisisu;

• mõistab keerukamate tekstide põhisisu ja leiab olulist infot ning teeb nende põhjal üldistusi;

• vestleb spontaanselt ja ladusalt emakeeles kõnelejatega oma huvivaldkonna teemadel ulatuslikku sõnavara kasutades ning väljendab ja põhjendab oma seisukohti tuttavates olukordades;

• kirjutab oma huvivaldkonna teemade piires arusaadavat teksti, edastab infot ning kommenteerib ja põhjendab oma seisukohti.

Õpingute alustamise tingimused (vastavalt ettenähtud keeletasemele)

 

Kursusele registreerumine, Harnos  sooritatud B1või algtaseme eksami tunnistus või koolitussisenefirma vestlus eesti keele õpetaja ja testitava vahel. B  - 2 tasemel kursustel osalemiseks on eelduseks B1 – tasemel keeleoskus. Õpetaja suhtleb testitavaga stiilis, mida kasutatakse inimesega esmakohtumisel. Ta valib teemalehelt küsimused ja palub testitaval kordamööda nendele vastata. Testide materjale võietake ka keeletestide  keskkonnast. http://web.meis.ee/testest/

Õppe kogumaht, sealhulgas auditoorse ja iseseisva õppetöö osakaal

 

400 akadeemilist tundi, millest 200 tundi on kontaktõpet ja 200 tundi iseseisvat tööd.

Õppe sisu (sisuteemad auditoorsete õppetundide lõikes)

Sisuteema nimetus koos lühikirjeldusega

Auditoorsete tundide maht

B2-taseme eesti keele kursusel arendatakse nelja osaoskust: kirjutamine, kuulamine, lugemine ja rääkimine.Auditoorses õppes on põhirõhk kõne ja selle mõistmise arendamisel ning grammatika seaduspärasuste selgitamisel. Iseseisvalt jäetakse koju õppida sõnavara, teha grammatikaharjutusi ja kirjalikke loovtöid, lisaks on vaja jälgida eestikeelseid tele- ja raadiosaateid, lugeda lihtsamaid ajakirjanduslikke tekste ning praktiseerida kõnekeelt eesti keele kandjatega.

Rääkimisoskuse ning eestikeelse kõne ja kirjaliku teksti mõistmise arendamine toimub järgmistel teemadel:

1.       Endast ja teistest rääkimine (enda selge ja üksikasjalik tutvustamine: päritolu, rahvus, keeled, kodakondsus, pere, haridustee, töökoht, iseloom, välimus, hoiakud);

8

2.       Haridus (Eesti haridussüsteem; elukestva õppe võimalused; elukutse valik);

8

3.       Elukutse, amet ja töö (ametid, elukutsed; tööd puudutavad küsimused; töökoosolekud ja läbirääkimised; probleemsed olukorrad töökeskkonnas; töö ja elukutse vajalikkus);

8

4.       Igapäevaelu, kodu ja kodukoht (suhted pereliikmete ja sõpradega; oma kodukoha plussid ja miinused; probleemsed situatsioonid elukohas ja probleemide lahendamine);

8

5.       Enesetunne ja tervis (tervise ja enesetunde teemal vestlemine ja küsimuste esitamine; õnnetusjuhtumite kirjeldamine; arstiabi ja kindlustustoetuse taotlemine; kiirabi kutsumine);

7

6.       Vaba aeg ja meelelahutus (huvialad ja meelelahutusviisid; huvitavad sündmused, raamatud, filmid, kultuuri- ja spordiüritused; vaba aja veetmise viisid);

7

7.       Sisseostud ja hinnad (info hankimine ja jagamine poodide, nende asukoha, lahtiolekuaegade kohta, kaupade, nende hinna ja maksmistingimuste kohta; poodide, kaubamärkide, tootjate ja toodete eelised; reklaami viisid; teenuste ja kaupade ostmine);

8

8.       Söök ja jook (pere ja kodukandi igapäevased toitumisharjumused, söögi- ja joogivalik pidulikeks puhkudeks; söögikohtade asukohad, lahtiolekuajad, hinnad; lemmiksöögikohad; laua broneerimine restoranis; menüü ja toidu tellimine; söögi ja joogi pakkumine; toiduretseptid);

7

9.       Ühiskond (ühiskonna ja kogukonna struktuur; ajalehe keel, uudised, meedia, elektrooniline meedia, internet, arvutid, koduleheküljed, infoühiskond ja selle probleemid, haridussüsteem ja õppimisvõimalused);

7

10.    Inimsuhted (küllakutse ja külaskäik, külaline ja võõrustaja, kohtumised inimestega, sõprus ja tutvus, suhtlemine ja Internet, tähtsad sündmused);

8

11.    Keskkond, loodus, ilm (keskkonnareostus ja keskkonnakaitse; oma kodukoha, selle looduse ja vaatamisväärsuste kirjeldus; aastaaegade kirjeldus; ilmateade);

8

12.    Kultuur ja keeled, keelte õppimine (oma rahvuskultuurist jutustamine, vaated võõrkeelte ja -kultuuride õppimisele);

8

13.    Reisimine, transport, vaatamisväärsused (reisimisvõimalused, reisibürood ja pakutavad teenused, aktiivne puhkus, matkamine, vaatamisväärsused).

8

Keeleteadmised:

•Nimisõnad: nimisõna käänamine ainsuses ja mitmuses; ühildumine omadus- ja arvsõnaga.

•Tegusõnad: tegusõna pööramine olevikus, liht-, täis- ja enneminevikus; tingiv-, käskiv- ja kaudne kõneviis; rektsioon; ühend- ja väljendverbid; ma- ja da-tegevusnimi; ma-tegevusnime käändelised vormid (-mas, -mast, -mata, -maks); modaalverbid.

•Omadussõnad: omadussõna käänamine; omadussõna võrdlusastmed.

•Arvsõnad: arvsõna käänamine; põhi- ja järgarvsõna ühildumine nimisõnaga.

•Asesõnad: asesõna käänamine.

•Määrsõnad: määrsõnade liigid; määrsõna võrdlusastmed.

•Sidesõnad.

•Kaassõnad: ees- ja tagasõnad.

•Sõnamoodustus: liitsõnad; tuletised; tegija- ja teonimed.

•Kujundlikud väljendid.

•Lausemoodustus: liht- ja liitlaused; lauselühendid.

•Kirjavahemärgid lauses.

•Sünonüümid ja antonüümid.

•Teksti stiil ja keel.

Õppetegevused osaoskuste kaupa:

Kirjutamine: isiklikud kirjad, poolametlikud kirjad (avaldused, seletuskirjad, järelepärimised, kaebused, ettepanekud, tänukirjad jm), teated, esseed, aruanded, ettekanded, protokollid, kokkuvõtted, artiklid, tegevuskavad, tööplaanid.

Lugemine: ajalehe- ja ajakirjatekstid, ametlikud ja poolametlikud kirjad, tööalased tekstid, kuulutused, teated, toote kasutusjuhendid.

Kuulamine: monoloogid, dialoogid, taustamüraga tekstid, erinevad uudised, telesaated, raadiosaated, poliitikasaated, meelelahutussaated, laulud, filmid.

Rääkimine: töövestlus, arutelud, läbirääkimised, kokkulepete saavutamine; olukordade, sündmuste, kogetu ja tunnete kirjeldamine; arvamuste avaldamine ja seisukohtade põhjendamine; intervjuu andmine, intervjuu läbiviimine; ettekannete pidamine.

100

Auditoorseid tunde KOKKU:

200

Õppemetoodika kirjeldus

 

Kursusel arendatakse rääkimis-, kuulamis-, lugemis- ja kirjutamisoskust nii traditsioonilisi kui ka aktiivõppemeetodid kasutades. Õppemeetodi valik sõltub õppeülesandest ja enamasti kasutatakse kombineeritud meetodit. Aktiivõppemeetoditest kasutatakse rühma- ja paaristööd, rolli- ja keeleõppemänge, arutlust, väitlust, kõne esitamist. Traditsioonilistest meetoditest kasutatakse kuulamis-, lugemis-, kirjutamis-, rääkimis- ja tõlkeharjutusi, loengut.

Iseseisva töö kirjeldus:

Iseseisev töö hõlmab: materjali loenguvälise osa omandamist; kodutööd vastavalt õpetaja poolt antud ülesannetele; kontaktõppeks valmistumist. Õppijad valmistavad kursuse vältel ette suulisi ja kirjalikke koduülesandeid. Iseseisvalt jääb kodus õppimiseks sõnavara, grammatikaharjutused ja pikemad kirjalikud loovtööd, lisaks on vaja jälgida eestikeelseid tele- ja raadiosaateid, lugeda keerukamaid ajakirjanduslikke tekste ning praktiseerida kõnekeelt eesti keele kandjatega.

Õppekeskkonna kirjeldus (koolitusruumide sisustuse, seadmete ning vahendite kirjeldus)

 

Meie koolituskeskuse asukoht/aadress on: Valga linn, Vabaduse 22

Kuid koolituskeskus WALK organiseerib koolitusi üle Eesti ja rendib selle jaoks vastavalt vajadusele mugavaid koolitusruume.

Kõikides meie õpperuumides on lauad, toolid ja arvutid kõikidele õpilastele. Kasutusel on projektor, õppeprogrammile vastavalt interneti kasutamis võimalus ning kõik koolituste läbiviimiseks vajalikud koolitusmaterjalid on alati tasuta.

Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavalt töötervishoiu ja tööohutuse seaduse sätestatud nõuetele.

Igale kursusele on ette valmistatud õppe-metoodiline materjal eesti keeles.

Kõikides kasutatavates õpperuumides on traadita interneti kasutamise võimalus.

Õppematerjalide loend

 

Põhiõppematerjal:

• Mare Kitsnik, „Eesti keele õppekomplekt B1, B2” (õpik ja

töövihik). FIE Mare Kitsnik 2012,

• Mall Pesti, „K nagu Kihnu“. Kiri-Mari Kirjastus 2018.

Lisaõppematerjal:

• Merge Simmul, Inga Mangus, „Tere Taas! Eesti keele õpik A2- B1 (B2)”, (https://kirjatark.ee/tere-taas/), Kirjatark 2019,

• Maie Sooneste, „Eesti keele töövihik”, Varrak 2007,

• Õpetajate koostatud lisamaterjalid.

• Mati Erelt, Tiiu Erelt, Kristiina Ross. Eesti keele käsiraamat.

Tallinn: Eesti Keele sihtasutus,

https://www.eki.ee/books/ekk09/, EKKR 2007.

• Mare Kitsnik, Leelo Kingisepp “Avatud uksed”. TEA 2002,

• Inga Mangus, Merge Simmul “Tere taas”. Kirjatark 2019,

• Maie Sooneste “Eesti keele õpik. Vene õppekeelega

gümnaasium”. Varrak 2007,

• Kristi Saarso “Käsikäes”. Integratiooni ja Migratsiooni

Sihtasutus Meie Inimesed, 2011,

• Filmid: “Seenelkäik”, “Mandariinid”.

Elektrooniline õppematerjal:

• Eesti õigekeelsussõnaraamat: https://www.eki.ee/dict/qs/

• Eesti-vene sõnaraamat: http://www.eki.ee/dict/evs/

• Võõrsõnade leksikon: https://www.eki.ee/dict/vsl/

• Eesti keele B2-taseme eksam. https://harno.ee/eesti-keele-tasemeeksamid

• Eesti Keele Instituudi veebileht. http://portaal.eki.ee/

http://web.meis.ee/testest/

http://www.efant.ee/std/

http://kohanemisprogramm.tlu.ee/

https://www.integratsioon.ee/raamatukogu

https://www.laulud.ee/

http://www.kutsekeel.ee/

http://novaator.err.ee

http://postimees.ee

http://err.ee

http://vikerraadio.err.ee

http://etv.err.ee/l/paevakajasaated/aktuaalne_kaamera

 

Õpitulemuste hindamise viis (hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid)

 

Kirjalik test – Test hõlmab lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisülesandeid, mis vastavad B2-taseme nõuetele).

Õppija ...

· mõistab tekste nii vahetus suhtluses kui ringhäälingus ja nii endale tuttavatel kui ka tundmatutel teemadel;

· saab aru suhteliselt pika ja keeruka üldkeelse jutust, kuid ka oma erialase väitluse põhisisust nii konkreetse kui ka abstraktse teema puhul;

· suudab leida infot mitmesugustest tekstidest ja teha nende põhjal üldistusi;

· oskab kirjutada selgeid ja üksikasjalikke tekste paljudel endale huvi pakkuvatel teemadel ning ka tuttavatel abstraktsetel teemadel;

· oskab kirjutada argumenteeritud ettekannet, arvamuskirjutist vm teksti, esitades poolt- ja vastuväiteid või selgitades seisukohtade eeliseid ja puudusi;

· Suuline vestlus – Vestluse käigus sooritab õppija B2-taseme eksami rääkimisülesandeid.

· Õppija ...

· oskab esitada selgeid, üksikasjalikke kirjeldusi paljudel teemadel, mis seostuvad isikliku kogemusega, rääkida tundmatutel teemadel ja tuua esile sündmuste isiklikku tähtsust;

· oskab kommentaaride ja asjakohaste näidete toel mõttekäiku laiendada ning oma arvamust selgitada ja põhjendada, võrrelda erinevaid seisukohti.

Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

 

Koolikeskus Walk väljastab kursusel osalejale tunnistuse juhul, sooritas edukalt kursuse lõpueksami. Lõpueksamil, mis sisaldab nii kirjutamise, kuulamise, lugemise kui ka kõnelemise osa, kontrollitakse ülaltoodud õpiväljundite omandamist. Eksam loetakse sooritatuks, kui õppija saavutab vähemalt 60% maksimaalsest punktisummast.

Tunnitus väljastatakse õppijale juhul, kui õppija on osalenud vähemalt 80%  õppetundide ja on saavutanud kõik õppekava lõpetamiseks nõutud õppeväljundid.

Tunnistusel märgitakse lõpetatud kursuse nimetus ja maht, kursuse toimumise aeg, osaleja nimi ja isikukood. Tunnistusele kirjutavad alla kursuse õpetaja.

Kui osaleja ei ole sooritanud kursuse lõpueksamit, väljastatakse talle kursuse lõpus tõend, kus on märgitud teemad, milles ta osales.

Tunnistus ja tõend vastavad täienduskoolituse standardi §s 3 nimetatud nõuetele.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus

Eesti keele kursusi viivad läbi eesti filoloogid, eesti keele kui võõrkeele õpetajad või muu filoloogilise hariduse ja/või varasema täiskasvanutele eesti keele õpetamise kogemusega õpetajad.

Õppekava kinnitamise aeg

29.08.2022

       

 

 

 

Koolitaja nimi, registrikood ja andmed       

         

 

Koolituskeskus Walk (kooli pidaja mittetulundusühing Valga Arvutikeskus (registrikood: 80087434)

Aadress: Vabaduse 22, Valga linn, Valga vald, Valgamaa, 68204

Telefon (+372) 5663 4269

   E-posti: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Õppekava nimetus (vastavalt ettenähtud keeletasemele)

 

Eesti keele A2-taseme eksamiks ettevalmistamisele suunatud täiendkoolitus. 

Õppekavarühm

Keeleõpe

Õpiväljundid (vastavalt ettenähtud keeletasemele)

 

Koolituse lõpuks õppija:

·     saab aru eestikeelsetest lausetest ja igapäevaselt kasutatavatest väljenditest, mis seostuvad talle oluliste valdkondadega (näiteks info enda ja pere kohta, sisseostude tegemine, kodukoht, töö).

·     väljendab end arusaadavalt igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel teemadel.

·     kirjeldab lihtsate fraaside ja lausete abil oma perekonda, teisi inimesi ja elutingimusi ning väljendada oma vajadusi.

·     kasutades baassõnavara, mõistab lihtsaid igapäevaseid juhiseid ning silte ja teateid avalikes kohtades.

Õpingute alustamise tingimused (vastavalt ettenähtud keeletasemele)

 

Õppija on omandanud algsed keeleteadmised , nt läbides ja lõpetades mõnes keelte koolis või meie arvutikeskuses Walk eesti keele A1- taseme kursuse. Enne õpingute alustamist võib toimuda firmasisene test, mida võib sooritada arvutikeskuse leheküljel, et leida õppijale sobivaima tasemega kursus. Testide materjale võietake keeletestide  keskkonnast. http://web.meis.ee/testest/

Õppe kogumaht, sealhulgas auditoorse ja iseseisva õppetöö osakaal

 

300 akadeemilist tundi, millest 200 tundi on kontaktõpet ja 100 tundi iseseisvat tööd.

Õppe sisu (sisuteemad auditoorsete õppetundide lõikes)

Sisuteema nimetus koos lühikirjeldusega

Auditoorsete tundide maht

1        Endast ja teistest rääkimine: isikuandmed (nimi, aadress, telefon, sünnikoht ja -aeg, rahvus, vanus) ja faktiteave; enda tutvustamine ja teiste esitlemine; välimus ja iseloom; perekond, kodu ja töö; haridus, elukutse, hobid ja huvid.

8

Haridus: haridus ja koolielu; kooliaeg või õppimine; koolieelistused; edasiõppimine; õpitulemused.

8

1.       Elukutse, amet ja töö: amet ja töökoht; elukutse ja töökoht; tööpäev; tööülesanded.

8

2.       Teenindus: teenindusasutused, lahtiolekuajad, teenused ja hinnad; põhiteenused; toimingud pangas, postkontoris, juuksuris jm; teenuste eest tasumine; teenusetutvustused, juhendid ja sildid.

8

3.       Igapäevaelu, kodu ja kodukoht: kodukoht ja selle ümbrus; pereelu; majapidamine ja kodusisustus; olmetingimused Eestis ja väljaspool Eestit; külaliste kutsumine; minu päev; minu lähedased.

7

4.       Enesetunne, tervis ja heaolu: halb enesetunne ja arsti vastuvõtuajad; minu ja minu lähedaste terviseseisund; apteegist ostmine, käsimüügiravimid ja ravimi infolehe faktiteave.

7

5.       Vaba aeg, harrastused ja meelelahutus: huvid, hobid ja vaba aja veetmine; liikumisharrastused, muusika maitsed ja lugemisharjumused; minu huvialad; faktiinfo (kultuuri- või meelelahutusasutuse lahtiolekuajad, piletihind jmt); meelelahutusüritused ja sünnipäeva tähistamine; meelelahutus- või kultuuriüritusele kutsumine.

8

6.       Sisseostud, hinnad: poodide asukoht ja lahtiolekuajad; kaupade kogus, mõõdud, suurusnumbrid ja hinnad; tarbekaup; ostud ja kvaliteet; müüjalt või klienditeenindajalt abipakkumine; ostu eest tasumine.

7

7.       Söök ja jook: igapäevased toitumisharjumused; söögi- ja joogikohtade asukoht, lahtiolekuajad ja hinnaklass; restoranis laua broneerimine; menüü põhjal söögi ja joogi tellimine; toitlusasutuses tasumine; päevapakkumised; söögilauas söögi ja joogi pakkumine ja palumine; retseptide ümberkirjutamine.

7

8.       Inimeste suhted ühiskonnas: sõnumite ja teadete jätmine ja edastamine; inimeste kirjeldamine nii välimuselt kui muudelt omadustelt.

8

9.       Keskkond, kohad, loodus, ilm: kodukoha asukoht; tee küsimine ja juhatamine; ilmateated ja ilma kirjeldamine; loomad, linnud ja taimed.

8

10.    Kultuur ja keeled, keelte õppimine: kultuurisündmuste toimumise koht, aeg, piletihind ja esinejad; kultuurisündmused; minu keeleoskused ja praktiseerimisvõimalused.

8

11.    Reisimine, transport, vaatamisväärsused: ühistranspordi sõiduplaanid ja reisid; sõidupileti ostmine ja sõidu sihtpunkt; tee küsimine ja juhatamine; ühistranspordi kasutamine; vaatamisväärsused; hotellis toa broneerimine; puhkusereisilt postkaardi kirjutamine; reisiteenuste eest tasumine.

8

KEELETEADMISED

• Eesti tähestik. Lühikesed, pikad ja ülipikad häälikud. Heliliste, helitute häälikute ning häälikuühendite hääldamine. Hääldamise erinevused eesti ja vene keeles.

• Tegusõna pööramine olevikus ja lihtminevikus (jaatav ja eitav vorm), täismineviku kasutamine; tegusõna kõneviisid: kindel, tingiv, käskiv; tegusõna põhivormid ja neist tuletatavad vormid; ma-, da- infinitiivi kasutamine.

• Eesti keele käänded: põhikäänded ja käänete moodustamise süsteemi loomine. Kohakäänded,nende küsimused ja kasutamine: seostamine tegusõnadega “tulema, minema, käima” ja kaassõnadega. Nimisõna käänete moodustamine ainsuses (nimetav, omastav, osastav, lühike sisseütlev) ja mitmuse nimetavas. Teiste ainsuse käänete moodustamine ja kasutamine.

• Isikuliste ja küsivate asesõnade käänamine.

• Omadussõna võrdlusastmed.

• Arvsõnad. Põhiarvsõnade ja järgarvsõnade kasutamine nimetavas, omastavas, sees- ja alalütlevas käändes. Osastava kasutamine koos sihilise tegusõnaga. Aastaarvu ja kuupäeva kasutamine, vastused küsimustele millal? mitu? mitmes? mitmendal? mitmendas?

• Õpitavate verbide rektsioon: käima kus?, mängima mida?, küsima kellelt?, aitama keda? jm.

• Küsilausete moodustamine küsisõnadega: Kas? Kes? Mis? Kus? Millal? Kes mida teeb/mida tegi? Kes/mis on missugune?

• Lauseõpetus: sõnade järjekord lauses (lihtlause).

• Õigekiri: vene pärisnimede, riikide ja linnade nimetuste kirjutamine eesti keeles.

• Eluloo kirjutamine, isikliku ankeedi ja teiste dokumentide täitmine, õnnitlustekstide kirjutamine, lühiteadete ja kirjade kirjutamine.

100

Auditoorseid tunde KOKKU:

200

Õppemetoodika kirjeldus

 

Loengud, grupitöö (dialoogid), testid, kirjalikud ja suulised ülesanded.

Õppimise käigus omandatakse algtaseme keelekasutaja hea esmane keeleoskus. Kursuse läbimisel pööratakse tähelepanu nii lugemis-, kirjutamis-, rääkimis- kui ka kuulamisoskuse arendamisele.

Põhirõhk on suhtluskeele arendamisel, vajaliku informatsiooni hankimise ja edastamise võimalustel. Grammatika õppimine toimub vastavalt olukorrale, teemade kontekstis. Kursus sisaldab suulisi ja kirjalikke ülesandeid (nii iseseisvalt tööd kui ka kogu grupi vestlusi ja arutlusi).

Sisaldab ka põhimõistete tutvustusi. Samuti on tähtis koht lugemis- ja kuulamisoskuste arendamisel.

Õppekeskkonna kirjeldus (koolitusruumide sisustuse, seadmete ning vahendite kirjeldus)

 

Meie koolituskeskuse asukoht/aadress on: Valga linn, Vabaduse 22.

Kuid koolituskeskus WALK organiseerib koolitusi üle Eesti ja rendib selle jaoks vastavalt vajadusele mugavaid koolitusruume.

Kõikides meie õpperuumides on lauad, toolid ja arvutid kõikidele õpilastele. Kasutusel on projektor, õppeprogrammile vastavalt interneti kasutamis võimalus ning kõik koolituste läbiviimiseks vajalikud koolitusmaterjalid on alati tasuta.

Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavalt töötervishoiu ja tööohutuse seaduse sätestatud nõuetele.

Igale kursusele on ette valmistatud õppe-metoodiline materjal eesti keeles.

Kõikides kasutatavates õpperuumides on traadita interneti kasutamise võimalus.

Õppematerjalide loend

 

Koolitusel osalejad saavad teemakohased jaotusmaterjalid paberkandjal kohapeal. Õppematerjalid sisaldavad ka praktiliste ülesannete ja koduste tööde kogumikku.

Põhiõppematerjal:

• „E nagu Eesti. Eesti keele õpik algajatele A1+A2+B1”, autorid Mall Pesti, Helve Ahi ( www.enagueesti.ee).

KIRI-MARI KIRJASTUS 2015.

• „Suhtleme Eestis. Eesti keele töövihik – A2.1“, autor Ülle Rannut. Immisoft 2015.

• „Suhtleme Eestis. Eesti keele töövihik – A2.2“, autor Ülle Rannut. Immisoft 2015.

Lisaõppematerjal:

• „Tere jälle! Eesti keele õpik A1 - A2 (B1)“, autorid Merge Simmul,

Inga Mangus. Kirjatark 2019.

• Eesti-vene sõnaraamat: (http://www.eki.ee/dict/evs/)

• Eesti keele e-kursus algajatele vene keele baasil (0-A2):

(www.keeleklikk.ee)

• Õpetajate koostatud lisamaterjalid

Elektrooniline õppematerjal:

www.eki.ee

http://web.meis.ee/testest/

www.efant.ee

https://www.innove.ee/eksamid-ja-testid/eesti-keele-tasemeeksamid/

http://kohanemisprogramm.tlu.ee/

https://www.integratsioon.ee/raamatukogu

Õpitulemuste hindamise viis (hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid)

 

Kuulamine – saab aru lihtsamatest küsimustest ja kuuldud info põhisisust. Kuulamistestides on vähemalt 60% õigeid vastuseid.

Lugemine – mõistab lihtsamate tekstide sisu, lünkharjutuste tegemisel tunneb ära korrektse grammatilise vormi, arvab ära tundmatuid sõnu konteksti baasil. Lugemistestides on vähemalt 60% õigeid vastuseid.

Rääkimine – räägib lihtsamate lausetega endast, oma pere reisimisest, oma õpingutest ja tööelust.

Kirjutamine – kirjutab lihtsaid lühitekste, ankeete, lihtsa CV, küsib e-kirja teel lisateavet teenindusasutusest

Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

 

Koolikeskus Walk väljastab kursusel osalejale tunnistuse juhul, sooritas edukalt kursuse lõpueksami. Lõpueksamil, mis sisaldab nii kirjutamise, kuulamise, lugemise kui ka kõnelemise osa, kontrollitakse ülaltoodud õpiväljundite omandamist. Eksam loetakse sooritatuks, kui õppija saavutab vähemalt 60% maksimaalsest punktisummast.

Tunnitus väljastatakse õppijale juhul, kui õppija on osalenud vähemalt 80%  õppetundide ja on saavutanud kõik õppekava lõpetamiseks nõutud õppeväljundid.

Tunnistusel märgitakse lõpetatud kursuse nimetus ja maht, kursuse toimumise aeg, osaleja nimi ja isikukood. Tunnistusele kirjutavad alla kursuse õpetaja.

Kui osaleja ei ole sooritanud kursuse lõpueksamit, väljastatakse talle kursuse lõpus tõend, kus on märgitud teemad, milles ta osales.

Tunnistus ja tõend vastavad täienduskoolituse standardi §s 3 nimetatud nõuetele.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus     

Eesti keele kursusi viivad läbi eesti filoloogid, eesti keele kui võõrkeele õpetajad või muu filoloogilise hariduse ja/või varasema täiskasvanutele eesti keele õpetamise kogemusega õpetajad.

Õppekava kinnitamise aeg   

29.08.2022

     

 

 

Koolitaja nimi, registrikood ja andmed       

         

 

Koolituskeskus Walk (kooli pidaja mittetulundusühing Valga Arvutikeskus (registrikood: 80087434)

Aadress: Vabaduse 22, Valga linn, Valga vald, Valgamaa, 68204

Telefon (+372) 5663 4269

   E-posti: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Õppekava nimetus (vastavalt ettenähtud keeletasemele)

 

Eesti keele B1-taseme eksamiks ettevalmistamisele suunatud täiendkoolitus. 

Õppekavarühm

Keeleõpe

Õpiväljundid (vastavalt ettenähtud keeletasemele)

 

Iga koolituse edukalt läbinu oskab järgmist:

·       saab aru põhilisest infost selges tavakõnes tuttaval teemal, saab aru aeglaselt ja selgelt edastatud raadio- või telesaadete põhisisust.

·       saab aru tekstidest, mis koosnevad sagedamini esinevatest või oma töö või huvialadega seotud sõnadest.

·       vestleb ettevalmistuseta  tuttaval teemal.

·       kirjeldab lihtsate lausetega  kogemusi, sündmusi, unistusi ja kavatsusi.

·       mõistab olulisemat ka pikemast kirjakeelsest jutust, kui kõneldakse kirjakeeles ja hääldus on selge.

·       annab edasi  jutu, loetud või kuuldud teksti, kogetud sündmuse sisu.

·        koostab lihtsat teksti tuttaval teemal.

·        kirjutab isiklikku või lihtsat ametlikku kirja.

Õpingute alustamise tingimused (vastavalt ettenähtud keeletasemele)

 

Õpingute alustamise tingimuseks on A2 – taseme keele kursuse lõpetamine viimase kahe aasta jooksul või koolituskeskuse poolt koostatud kirjaliku ja suulise testi sooritamine. Test on sooritatud kui, testi tegija on kogunud 60% võimalikust punktisummast. Vestlus loetakse sooritatuks, kui õppija suudab arusaadavalt vastata 5 – 6 küsimustele iseenda, oma hobide, töö, elukoha jt igapäeva puudutavate teemade kohta ja esitada 3 – 4 küsimust samadel teemadel.

Testide materjale võietake keeletestide  keskkonnast. http://web.meis.ee/testest/

Õppe kogumaht, sealhulgas auditoorse ja iseseisva õppetöö osakaal

 

300 akadeemilist tundi, millest 200 tundi on kontaktõpet ja 100 tundi iseseisvat tööd.

Õppe sisu (sisuteemad auditoorsete õppetundide lõikes)

Sisuteema nimetus koos lühikirjeldusega

Auditoorsete tundide maht

B1-taseme eesti keele kursusel arendatakse nelja osaoskust: kirjutamine, kuulamine, lugemine ja rääkimine.Auditoorses õppes on põhirõhk kõne ja selle mõistmise arendamisel ning grammatika seaduspärasuste selgitamisel. Iseseisvalt jäetakse koju õppida sõnavara, teha grammatikaharjutusi ja kirjalikke loovtöid, lisaks on vaja jälgida eestikeelseid tele- ja raadiosaateid, lugeda lihtsamaid ajakirjanduslikke tekste ning praktiseerida kõnekeelt eesti keele kandjatega.

Rääkimisoskuse ning eestikeelse kõne ja kirjaliku teksti mõistmise arendamine toimub järgmistel teemadel:

1.     Tutvumine ja tutvustamine. Tiitlid. Eesti nimed. Isikuandmed. Info enda, oma pere ja kodu kohta. Oma töö, asutuse ja töökaaslaste kirjeldamine. Info edastamine ja küsimine enda ja teiste hariduse, elukutse, ameti ja huvide kohta.

8

2.     Haridus ja koolitee. Õppimisvõimalused.

8

3.     Elukutse, amet ja töö. Elukutsevalik ja sobivus. Enda ja teiste töö kirjeldus. Minu tööpäev. Tööülesanded. Elulookirjeldus: töökogemus, hariduskäik. Elus tehtud kärjääri- ja õppimisvalikute põhjendamine. Tulevikuplaanid.

8

4.     Teenindus ja teenindusasutused. Lahtiolekuajad, asukohad, teenuste liigid, hinnad ja raha. Sildid ja juhised. Info hankimine ja jagamine telefonis ja internetis. Pangas, postkontoris, juuksuris jm.

8

5.     Igapäevaelu, kodu ja kodukoht. Koduümbruse kirjeldus, kodu ja kodukoha plussid ja miinused. Majapidamine. Perekond, lähedased ja kodune elu. Koolielu ja tööelu. Eluase. Elamistingimused. Külaliste kutsumine. Viisakusvestlus. Minu päev.

7

6.     Enesetunne ja tervis. Arsti vastuvõtuajad. Apteegis. Ravimi infoleht. Enesetunde kirjeldus, kaebused. Kiirabi kutsumine. Isiklik hügieen.

7

7.     Vaba aeg ja meelelahutus. Vaba aja sisustamise viisid, võimalused ja plaanid. Meelelahutuslikud, kultuurilised ja tervislikud harrastused. Enda eelistuste väljendamine ja põhjendamine. Sündmuste, muljete kirjeldus.

8

8.     Sisseostud ja hinnad. Info hankimine ja jagamine poodide, nende asukoha, lahtiolekuaegade kohta, kaupade, nende hinna ja maksmistingimuste kohta. Kaubad, mõõdud, suurusnumbrid. Ostude kirjeldus. Kauba hinna ja kvaliteedi võrdlus. Sooduspakkumised.

7

9.     Söök ja jook. Söögikohtade asukohad, lahtiolekuajad, hinnad. Söögi- ja joogikohtade reklaamid, nende klientuur ja stiil. Toitumisharjumused. Laua broneerimine restoranis. Menüüd ja toidu tellimine. Söögi ja joogi pakkumine. Toiduretseptid.

7

10.  Inimeste suhted ühiskonnas. Sõbrad ja sõpruskond. Rühmituse või organisatsiooni eesmärgid ja tegevused. Sündmuse kirjeldus.

8

11.  Keskkond, kohad, loodus ja ilm. Info hankimine ja edastamine piirkonna, loodusobjektide, ilmaolude kohta. Keskkonnakaitse. Oma kodukoha, selle looduse ja vaatamisväärsuste kirjeldus. Piirkondade geograafia ja kultuurilised iseärasused. Ilmastik, kliima. Aastaaegade kirjeldus. Tee küsimine ja juhatamine. Ilmateade. Kaardid ja infovoldikud.

8

12.  Kultuur, keeled ja keeleõpe. Eesti kultuur. Info hankimine kultuurisündmuste kohta. Kultuuriürituse kirjeldus.

8

13.  Reisimine, transport, vaatamisväärsused. Ühistransport ja liiklus. Piiriülene reisimine, piirivalve, toll. Kohtade, piirkondade, huvipunktide kirjeldamine. Reisielamuse kirjeldus. 

8

Kirjutamine:Ankeetide, taotluste, registreerimisvormide täitmine. Info küsimine ametiasutustest. Müügikuulutuse, tööpakkumise jne koostamine. Ümbruse kirjeldus, minevikusündmuste kirjeldus. Lugemispäeviku sissekanne. Blogipostitus ürituse külastamise kohta. Kiri sõbrale reisilt. Tööpäeva kirjeldus. CV. Ametlik ja mitteametlik kiri. Kokkuvõte loetud artiklist. Lühiettekanne.

Sõnavara:Ülaltoodud kõnearendusteemade sõnavara. Sünonüümid ja antonüümid.

Grammatika: Käändsõnad: käänamine ainsuses ja mitmuses, ühildumine. Liitsõnade moodustamine ja käänamine. Tegija- ja teonimi. Omadussõnade võrdlusastmed. Põhi- ja järgarvud. Ortograafia põhireeglid. Hääldus. Tegusõna: pööramine olevikus,

liht-, enne- ja täisminevikus. Tuleviku väljendamine. Ma- ja da-infinitiivi, kesksõnade kasutamine, ühend- ja väljendtegusõnad; kindel, käskiv ja kaudne kõneviis; umbisikuline tegumood. Sõnade järjekord lauses. Määrsõnad ja kaassõnad. Sidesõnad. Kirjavahemärkide kasutus – sissejuhatus. Küsisõnad.

100

Auditoorseid tunde KOKKU:

200

Õppemetoodika kirjeldus

 

Loengud, grupitöö (dialoogid), testid, kirjalikud ja suulised ülesanded.

Õppimise käigus omandatakse algtaseme keelekasutaja hea esmane keeleoskus. Põhirõhk on suhtluskeele arendamisel, vajaliku informatsiooni hankimise ja edastamise võimalustel. Grammatika õppimine toimub vastavalt käsitletavatele teemadele. Kursus sisaldab suulisi ja kirjalikke ülesandeid (nii iseseisvat tööd kui ka rühmatööd). Sisaldab ka põhimõistete tutvustamist. Oluline on lugemis- ja kuulamisoskuste arendamine.

Õppekeskkonna kirjeldus (koolitusruumide sisustuse, seadmete ning vahendite kirjeldus)

 

Meie koolituskeskuse asukoht/aadress on: Valga linn, Vabaduse 22.

Kuid koolituskeskus WALK organiseerib koolitusi üle Eesti ja rendib selle jaoks vastavalt vajadusele mugavaid koolitusruume.

Kõikides meie õpperuumides on lauad, toolid ja arvutid kõikidele õpilastele. Kasutusel on projektor, õppeprogrammile vastavalt interneti kasutamis võimalus ning kõik koolituste läbiviimiseks vajalikud koolitusmaterjalid on alati tasuta.

Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavalt töötervishoiu ja tööohutuse seaduse sätestatud nõuetele.

Igale kursusele on ette valmistatud õppe-metoodiline materjal eesti keeles.

Kõikides kasutatavates õpperuumides on traadita interneti kasutamise võimalus.

Õppematerjalide loend

 

Koolitusel osalejad saavad teemakohased jaotusmaterjalid paberkandjal kohapeal. Õppematerjalid sisaldavad ka praktiliste ülesannete ja koduste tööde kogumikku.

Põhiõppematerjal:

• „E nagu Eesti“. Eesti keele õpik algajatele, autorid Mall Pesti, Helve Ahi. Kiri-Mari Kirjastus OÜ 2016.

• „Suhtleme Eestis. Eesti keele töövihik – B1.1“, autor Ülle Rannut, ImmiSoft 2015.

• “Suhtleme Eestis. Eesti keele töövihik – B1.2“, autor Ülle Rannut, ImmiSoft 2015.

Lisaõppematerjal:

• „Tere taas! Eesti keele õpik A2 – B1 (B2)“, autorid Merge Simmul, Inga Mangus, Kirjatark OÜ 2019.

• Eesti keele e-kursus vene keele baasil (B1) (https://www.keeletee.ee/)

Elektrooniline õppematerjal:

• Eesti – vene sõnaraamat: http://www.eki.ee/dict/evs/

http://web.meis.ee/testest/

http://www.efant.ee/std/

 • https://harno.ee/eesti-keele-tasemeeksamid

 • http://kohanemisprogramm.tlu.ee/

https://www.integratsioon.ee/raamatukogu

 • https://www.laulud.ee/

http://www.kutsekeel.ee/

Õpitulemuste hindamise viis (hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid)

 

Kirjalik lõputest – Test hõlmab lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisülesandeid, mis vastavad B1-taseme nõuetele).

Õppija

• saab aru olulisest infost tuttaval teemal ning igapäevaeluga seotud olulisematest üksikasjadest;

• saab aru sündmuste, mõtete ja soovide kirjeldusest isiklikes kirjades ning lihtsama sõnastusega tekstides;

• koostab lihtsat seostatud teksti (sh ettekannet) tuttaval või endale huvipakkuval teemal;

kirjutab isiklikke kirju ja teateid ning edasi andma uudiseid.

Suuline vestlus – Vestluse käigus sooritab õppija B1-taseme eksami rääkimisülesandeid.

Õppija ...

• saab hakkama igapäevastes suhtlussituatsioonides endale tuttavatel teemadel;

oskab spontaanselt alustada vestlust tuttavatel teemadel (küsimine ja info edastamine, ettepanekute tegemine, arvamuse väljendamine).

Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

 

Koolikeskus Walk väljastab kursusel osalejale tunnistuse juhul, sooritas edukalt kursuse lõpueksami. Lõpueksamil, mis sisaldab nii kirjutamise, kuulamise, lugemise kui ka kõnelemise osa, kontrollitakse ülaltoodud õpiväljundite omandamist. Eksam loetakse sooritatuks, kui õppija saavutab vähemalt 60% maksimaalsest punktisummast.

Tunnitus väljastatakse õppijale juhul, kui õppija on osalenud vähemalt 80%  õppetundide ja on saavutanud kõik õppekava lõpetamiseks nõutud õppeväljundid.

Tunnistusel märgitakse lõpetatud kursuse nimetus ja maht, kursuse toimumise aeg, osaleja nimi ja isikukood. Tunnistusele kirjutavad alla kursuse õpetaja.

Kui osaleja ei ole sooritanud kursuse lõpueksamit, väljastatakse talle kursuse lõpus tõend, kus on märgitud teemad, milles ta osales.

Tunnistus ja tõend vastavad täienduskoolituse standardi  §s 3 nimetatud nõuetele.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus     

Eesti keele kursusi viivad läbi eesti filoloogid, eesti keele kui võõrkeele õpetajad või muu filoloogilise hariduse ja/või varasema täiskasvanutele eesti keele õpetamise kogemusega õpetajad.

Õppekava kinnitamise aeg

29.08.2022

     

 

Koolitaja nimi, registrikood ja andmed       

         

 

Koolituskeskus Walk (kooli pidaja mittetulundusühing Valga Arvutikeskus (registrikood: 80087434)

Aadress: Vabaduse 22, Valga linn, Valga vald, Valgamaa, 68204

Telefon (+372) 5663 4269

   E-posti: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Õppekava nimetus (vastavalt ettenähtud keeletasemele)

Eesti keele õppekava A1-tasemele

Õppekavarühm

Keeleõpe

Õpiväljundid (vastavalt ettenähtud keeletasemele)

 

Koolituse lõpuks õppija:

· saab aru tuttavatest sõnadest ja fraasidest, mis on vahetult seotud igapäevaste suhtlussituatsioonidega (pere, sisseostud, kodukoht, töö), kui inimesed räägivad aeglaselt ja selgelt

· saab aru lühikestest lihtsatest tekstidest ja isiklikest kirjadest, oskab leida infot lihtsatest igapäevatekstidest (sildid, plakatid, kataloogid, reklaamid, tööpakkumised, menüüd, sõiduplaanid)

· saab hakkama igapäevaste tüüpiliste suhtlusülesannetega, oskab esitada küsimusi teiste kohta ja vastat enda kohta esitatud küsimustele, suudab suhelda lihtsas keeles, kui partner teda aitab, oskab väga lihtsalt kirjeldada oma perekonda ja teisi inimesi, elutingimusi, haridust ja tööd

· oskab teha märkmeid ja koostada väga lihtsat isiklikku teadet/kirja, täita  formulare.

Õpingute alustamise tingimused (vastavalt ettenähtud keeletasemele)

Täiskasvanud, kes soovivad alustada eesti keele õpingutega.

Õppe kogumaht, sealhulgas auditoorse ja iseseisva õppetöö osakaal

150 akadeemilist tundi, millest 100 tundi on kontaktõpet ja 50 tundi iseseisvat tööd.

Õppe sisu (sisuteemad auditoorsete õppetundide lõikes)

A1-taseme eesti keele kursusel arendatakse nelja osaoskust: kirjutamine, kuulamine, lugemine ja rääkimine.Auditoorses õppes on põhirõhk kõne ja selle mõistmise arendamisel ning grammatika seaduspärasuste selgitamisel. Iseseisvalt jäetakse koju õppida sõnavara, teha grammatikaharjutusi ja kirjalikke loovtöid.

Rääkimisoskuse ning eestikeelse kõne ja kirjaliku teksti mõistmise arendamine toimub järgmistel teemadel:

Sisuteema nimetus koos lühikirjeldusega

Auditoorsete tundide maht

1.  Tutvumine. Isikuandmed ja pere. Dokumendid

Tervitused, kõneetikett, tutvumine, tutvustamine, lihtsam enesekohane informatsioon. Tähestik, eesti keele hääldus, eesti nimed, ankeediandmed, küsisõnad.……

5

2.  Kodumaa, rahvused, keeled

Päritolu ja kodumaa kirjeldamine. Eesti ja kodumaa võrdlemine. Rahvused ja keeled. Eesti geograafia, suuremad linnad, saared jne. Kaardilt info leidmine.……

5

3.  Haridus, elukutse, töö

Õpingud, elukutse valik. Erialad ja ametid. Keeleoskus. Tööpakkumiskuulutused, tegevused tööl, tööpäeva kirjeldamine.

5

4.  Teenindus ja kaubandus

Postiteenused, pangateenused, poed ja kaubanduskeskused, juuksur jne. Kõnetikett teenindusasutustes. Info asukoha, lahtiolekuaegade, teenuse liikide ja hindade kohta. Võrdlemine. Juhendite, reklaamide põhisisu mõistmine.

5

5.  Vaba aeg, harrastused ja meelelahutus

Hobid. Vaba aja veetmise eelistused. Kino, teater, kontsert jm kultuuriüritused. Sport. Pühad ja tähtpäevad. Peretraditsioonid. Faktiinfo mõistmine ja kasutamine. Kutse.

5

6.  Söök ja jook

Kohvikud, restoranid jm toitlustusasutused. Menüü mõistmine, tellimine. Toitumisharjumused.

5

7.  Info meie ümber

Kuulutused, teadaanded, reklaam. Kohad ja tegevused.

5

8.  Ilm ja loodus

Ilmateate mõistmine ja ilma kirjeldamine. Aastaajad.

5

9.  Reisimine, transport, puhkus

Ühistransport, reisi planeerimine, piletiostmine. Teeküsimine ja juhatamine. Majutusasutused. Vaatamisväärsused. Postkaardi kirjutamine.

5

10.      Kodu ja olme

Kodukirjeldus. Mööbel. Kodutehnika. Kodutööd. Külaliste kutsumine.

5

11.      Keha, tervis ja tervishoid. Riided

Kehaosad. Enesetunne ja kaebused. Arsti vastuvõtule registreerimine. Apteegis. Riietusesemed.

5

12.      Minu päev ja aeg

Päeva kirjeldus. Tegevused. Ajamõisted ja kokkulepped.

5

KEELETEADMISED

Kirjutamine: Ankeetide, taotluste, registreerimisvormide täitmine. Küsimuste koostamine ja neile vastamine. Ümbruse kirjeldus. Postkaardi kirjutamine (õnnitlus- või tänukaart, reisipostkaart).

Sõnavara: tähestik; igapäevased nimi-, omadus- ja tegu- ja kaassõnad; põhi- ja järgarvud; raha ja hinnad; kellaajad, nädalapäevad, kuud, aastaajad, pühad ja tähtpäevad; isikuandmed; ametid; haridus ja töö; hobid; reisimine ja puhkus; maad, rahvad, keeled; kodu, perekond ja sõbrad; linn, maa; ilm; hobid; värvid; riided; transport; toidukaubad, toidud, igapäevased viisakusväljendid ja käibefraasid.

Grammatika: Tähestik; hääldamine ja ortograafia. Lauseehitus. Asesõnad, küsisõnad, arvsõnad, kaassõnad; sidesõnad ja määrsõnad. Ainsus ja mitmus. Jaatus ja eitus. Ma- ja da-tegevusnimi. Käändsõna käänamine. Tegusõna pööramine olevikus ja lihtminevikus. Käskiv ja tingiv kõneviis.

 

40

Auditoorseid tunde KOKKU:

100

Õppemetoodika kirjeldus

 

Põhiliselt kasutatakse kommunikatiivõppemeetodeid, nagu dialoogid, rollimängud, video vaatamine ja analüüsimine, grupi- ja paaristöö jm, ka grammatikaharjutusi baasteadmiste omandamiseks, lugemis- ja kuulamisharjutusi õige häälduse juurutamiseks ning kõne ja kirjaliku teksti mõistmise arendamiseks.

Õppekeskkonna kirjeldus (koolitusruumide sisustuse, seadmete ning vahendite kirjeldus)

 

Meie koolituskeskuse asukoht/aadress on: Valga linn, Vabaduse 22.

Kuid koolituskeskus WALK organiseerib koolitusi üle Eesti ja rendib selle jaoks vastavalt vajadusele mugavaid koolitusruume.

Kõikides meie õpperuumides on lauad, toolid ja arvutid kõikidele õpilastele. Kasutusel on projektor, õppeprogrammile vastavalt interneti kasutamis võimalus ning kõik koolituste läbiviimiseks vajalikud koolitusmaterjalid on alati tasuta.

Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavalt töötervishoiu ja tööohutuse seaduse sätestatud nõuetele.

Igale kursusele on ette valmistatud õppe-metoodiline materjal eesti keeles.

Kõikides kasutatavates õpperuumides on traadita interneti kasutamise võimalus.

Õppematerjalide loend

 

Koolitusel osalejad saavad teemakohased jaotusmaterjalid paberkandjal kohapeal. Õppematerjalid sisaldavad ka praktiliste ülesannete ja koduste tööde kogumikku.

Põhiõppematerjal:
M. Simmul, I. Mangus „Tere!“

Helve AhiMall Pesti. „E nagu EESTI.Eesti keele õpik algajaile”

Lisaõppematerjal:

• „Tere jälle! Eesti keele õpik A1 - A2 (B1)“, autorid Merge Simmul,

Inga Mangus. Kirjatark 2019.

• Eesti-vene sõnaraamat: (http://www.eki.ee/dict/evs/)

• Eesti keele e-kursus algajatele vene keele baasil (0-A2):

(www.keeleklikk.ee)

Elektrooniline õppematerjal:

www.eki.ee

http://web.meis.ee/testest/

www.efant.ee

https://www.innove.ee/eksamid-ja-testid/eesti-keele-tasemeeksamid/

http://kohanemisprogramm.tlu.ee/

https://www.integratsioon.ee/raamatukogu

Õpitulemuste hindamise viis (hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid)

 

Kuulamine – saab aru lihtsamatest küsimustest ja kuuldud info põhissisust, kui vestluspartner räägib aeglaselt ja selgelt ning on valmis kordama..

Lugemine – mõistab lihtsamate tekstide sisu (sildid, plakatid, kataloogid, reklaamid, menüüd, tööpakkumised, sõiduplaanid), arvab ära tundmatuid sõnu konteksti baasil.

Rääkimine – oskab vastata enda kohta esitatud küsimustele, räägib lihtsate lausetega endast, oma perest, elukohast, toidust.

Kirjutamine – oskab koostada lühikese teate.

Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

 

Koolikeskus Walk väljastab kursusel osalejale tunnistuse juhul, sooritas edukalt kursuse lõpueksami. Lõpueksamil, mis sisaldab nii kirjutamise, kuulamise, lugemise kui ka kõnelemise osa, kontrollitakse ülaltoodud õpiväljundite omandamist. Eksam loetakse sooritatuks, kui õppija saavutab vähemalt 60% maksimaalsest punktisummast.

Tunnistusel märgitakse lõpetatud kursuse nimetus ja maht, kursuse toimumise aeg, osaleja nimi ja isikukood. Tunnistusele kirjutavad alla kursuse õpetaja.

Kui osaleja ei ole sooritanud kursuse lõpueksamit, väljastatakse talle kursuse lõpus tõend, kus on märgitud teemad, milles ta osales.

Tunnistus ja tõend vastavad täienduskoolituse standardi §s 3 nimetatud nõuetele.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus     

Eesti keele kursusi viivad läbi eesti filoloogid, eesti keele kui võõrkeele õpetajad või muu filoloogilise hariduse ja/või varasema täiskasvanutele eesti keele õpetamise kogemusega õpetajad.

Õppekava kinnitamise aeg   

12.09.2022