INDIVIDUAALÕPE

Individuaalne koolitus on kõige efektiivsem koolituse viis. Vastavalt Teie soovidele ja eesmärkidele koostab õpetaja individuaalse õppeprogrammi. Õppetööks sobiva koha, aja ja õppegraafiku saate valida ise. Tunnis on kogu õpetaja tähelepanu pööratud Teile.

1.     Õppekava nimetus:

Individuaalne eesti keele koolitus algajatele

2.     Õppeasutuse nimi:

Mittetulundusühing Valga Arvutikeskus

Koolituskeskus Walk

3.     Õppekavarühm:

2231 - Võõrkeeled ja -kultuurid (Eesti keel võõrkeelena)

4.     Õppe kogumaht:

Õppe kogumaht on 60 akadeemilist tundi, millest 40 on akadeemilist tundi auditoorset õpet ja 20 akadeemilist tundi iseseisvat tööd. (1 akadeemiline tund = 45 minutit).

5.     Õppekava koostamise alus:

Euroopa keeleõppe raamdokument: õppimine, õpetamine ja hindamine.

6.      Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:

Täiskasvanud, kes soovivad alustada eesti keele õpingutega. Vastuvõtt toimub registreerimistaotluste alusel.

7.     Õpiväljundid

Lõpetanu tunneb elementaarseid hääldusreegleid, hääldab häälikuid korrektselt, tunneb eesti keele tähestikku, numbreid, oskab neid kirjutada ja kasutada, tunneb põhilist sõnavara lihtsamate väljendite osas, moodustab lauseid ja suudab kasutada vajadusel sõnastikku, mõistab õpitud sõnavara põhjal koostatud teksti, koostab lühitekste, suudab nimetada ja kirjeldada esemeid, olendeid ja nähtusi, suudab jutustada teemal ja pildi järgi, osaleda lühidialoogides ja mängudes, ennast ja teisi tutvustada, pärida elukoha, tuttavate inimeste ja asjade järele, vastata küsimustele ning rääkida väga lühidalt endast ja oma tööst, mõistab ja kasutab igapäevaseid väljendeid ja lihtsamaid fraase, et oma vajadusi rahuldada, suudab suhelda lihtsas keeles, kui vestluspartner räägib aeglaselt ja selgelt.

8.     Koolituse toimumise koht:

Vastavalt tellija/osaleja soovile kas koolitusfirma ruumides või osaleja ruumides.

Nõuded koolituse toimumisele (juhul kui ruumid on koolitusfirma poolt):

Asukoht on ühistranspordi ametlikust peatusest kuni 10 minuti jalutustee kaugusel. Muul juhul läbiviija poolt organiseeritud osaleja kohaletoomine.

Ruum ja tingimused vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud nõuetele.

Osalejale garanteeritakse õppekoht: tool, laud, arvuti ja interneti kasutamise võimalus.

Juhul kui on kokku lepitud osalejapoolne läbiviimise koht, siis vajadusel võimaldame sülearvuti koos internetiühendusega.

Kasutamiseks on ainult ametlike litsentsidega tarkvara.

9.     Õppe sisu

Kõik teemad on igapäevaelus omavahel läbi põimunud ning nii käsitletakse ka õppeprotsessis. Eri teemade kaudu on osaleja võimalus võrrelda Eesti ja emakeelega seotud kultuuriruumi. Teemasid käsitledes peetakse silmas keeleoskustaset, osaleja huve ning teemade päevakohasust. Koolituse osaleja tähelepanu juhitakse olulistele kultuurierinevustele suhtlemises. Koolitus on praktilist iseloomu, sisaldab suhtlus- ja kuulamisharjutusi ning erinevate situatsioonide läbimängimist, mis võimaldab eesti keeles lihtsatele küsimustele vastata ja samalaadseid küsimusi esitada.

9.1.  Temaatika

Teema nimetus

Õppetundide arv

                                           Sisu lühikirjeldus

Endast ja teistest rääkimine

 

4

Esitame oma isikuandmeid (nimi, aadress, telefoninumber, sünnikoht ja -aeg, rahvus, vanus, haridus, elukutse), lühidalt tutvustame end ning saame sarnasest tutvustusest aru (perekond, kodu, töö ja hobi).

Keeleteadmised

 

6

Eesti tähestik, trüki- ja kirjatähed. Hääliku ja tähe vaheline seos. Lühikesed, pikad ja ülipikad häälikud; g, b, d helitus. Hääldamise erinevusi eesti ja vene keeles. Tegusõna pöördvormid kindla kõneviisi olevikus ja lihtminevikus, jaatav ja eitav kõne. Õpitavate sõnade käändelõpud. Käänamistabel. Isikulised asesõnad. Kohakäänete küsimused ja kasutamine. Õpitakse praktikas (liikudes) eesti keele kohakäänete ja tegusõnadega “tulema, minema, käima” seostuvaid ruumisuhteid. Küsilausete moodustamine: Kes on kes? Mis on mis? Kes on kus? Mis on kus? Millal? Kes mida teeb? Kes mida tegi? jne.

Kõneetikett

 

2

Olulisemad viisakusfraasid. Tervitamine. Hüvastijätt. Vabandamine. Tänamine. Olulisemad tähelepanu äratavad hüüatused ja pöördumised. Ohu- ja hoiatusteated.

Teenindus

 

8

Hangime konkreetset laadi infot (teenindusasutuse asukoht, lahtiolekuajad, teenuse liigid ja hinnad), küsime põhiteenuseid ning vastame teenindaja lihtsatele küsimustele, sooritame lihtsamaid toiminguid pangas, postkontoris, juuksuris jm, teatame, kas soovime teenuse eest tasuda sularahas, ülekandega või pangakaardiga, mõistame siltide põhisisu.

Igapäevaelu ja kodu

 

3

Vastame oma eluaseme, lähiümbruse, kodu, kodu- ja asukoha, pere koduse elukoha, majapidamise, kodu sisustuse, igapäevaste olmetingimuste, päeva, läheduste kohta ning küsime sama laadi infot vestluspartnerilt, kutsume külalisi, küsime ja juhatame teed, nimetame mõningaid loomi, linde, taimi, jätame ja edastame lühikesi sõnumeid ja teateid.

Tervis

 

3

Lühidalt teatame oma halvast enesetundest, küsime infot arsti vastuvõtuaegade kohta, ostame apteegist ravimeid

Vaba aeg ja kultuur

 

4

Rägime oma huvidest, hobidest, vaba aja veetmise eelistustest ning esitame samasuguseid küsimusi, vastame küsimustele oma liikumisharrastuste, muusikalise maitse ja lugemisharjumuste kohta ning esitame samalaadseid küsimusi, hangime ja edastame faktiinfot kultuuri- või meelelahutusasutuse lahtiolekuaegade, piletihinna, kultuurisündmuste toimumise koha ja aja kohta, jutustame oma sünnipäeva tähistamisest, kutsume kaaslast kinno, kontserdile või sünnipäevale ning vastame ise samalaadsele kutsele.

Poes

 

3

Hangime ja edastame konkreetset faktiinfot poodide asukoha ja lahtiolekuaegade kohta, hangime infot kaupade koguse, mõõtude või suurusnumbri ja hinna kohta, küsime tarbekaupu, jutustame sooritatud ostudest (hind, kvaliteet, kogus), saame aru lihtsatest sooduspakkumistest, vastame müüja abipakkumisele, teatame, kas soovime ostu eest tasuda sularahas või pangakaardiga.

Söök ja jook

 

2

Kirjeldame oma igapäevaseid toitumisharjumusi, hangime infot erinevate söögi- ja joogikohtade asukoha, lahtiolekuaegade ja hinnaklassi kohta, broneerime restoranis lauda, tellime menüü põhjal sööki ja jooki, teatame, kas soovime toitlusasutuses tasuda sularahas või pangakaardiga, saame aru lihtsatest päevapakkumistest, pakume ja palume söögilauas sööki ja jooki.

Töö ja haridus

3

Vastame lihtsatele küsimustele oma ameti ja töökoha kohta ning esitame samalaadseid küsimusi, lühidalt kirjeldame oma tööpäeva, vastame rutiinsete tööülesannetega seotud küsimustele, räägime, mis meile tööl ja kursustel meeldib ning mis mitte, vastame küsimustele oma töö- ja keeleoskuse kohta ja esitame samalaadseid küsimusi.

Reisimine

2

Hangime, üles kirjutame ja jagame infot ühistranspordi sõiduplaani või reisi kohta, ostame sõidupiletit, teatame oma sõidu sihtpunkti, küsime ja juhatame teed toetudes kaardile või plaanile, mõistame, kuidas ühistranspordiga sihtpunkti jõuda, broneerime tuba hotellis, kirjutame postkaarti puhkusereisilt, teatame, kas soovime teenuse eest tasuda sularahas või pangakaardiga.

Iseseisev töö

20

Jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendamiseks, sõnavara õppimine, praktiseerimine keelekeskkonnas tuleb õppijal sooritada auditoorse õppe vahelisel ajal.

10.    Koolitusmetoodika

Metoodika lähtub eelkõige kommunikatiivse keeleõppe põhimõtetest, mis vaatlevad keelt eelkõige suhtlemisvahendina. Kursus viiakse läbi individuaaltunni vormis.

Kursusel arendatakse kõnelemis-, kuulamis-, lugemis- ja kirjutamisoskust õpiku tekstidega töötamisel, tekstide koostamisel, lindistuste mõistmisel ja edasiandmisel ning vahetul suulisel suhtlemisel. Keeletundides arendatakse kõiki nelja osaoskust.

11.       Õppematerjalid

Õppematerjalid on tänapäevased, sobiva raskusastmega, vastavad koolitusprogrammi mahule ja toetavad nii koolituse eesmärgi saavutamist kui ka koolitatava iseseisvat eesti keele õppimist:

1. “Tere” M. Simmul, I. Mangus

2. Veebimaterjale: www.keeleklikk.ee , http://eesti-keel.ru/, https://www.lingohut.com

Õpetaja käsutuses on näitlikud posterid, pildimaterjalid, grammatikatabelid, situatsioonikaardid (nt paaris- töö, rollimängud, õppija mõtlemis-, arutlus-, koostöö- ja õpioskuse ning iseseisvuse arendamine), lauamängud, sõna-, küsimustekaardid, kuulamisülesanded jne. Lisaks kasutame mitmeid sõnastikke, käsiraamatuid-juhendeid.

12.       Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid:

Õpingute lõpetamise eelduseks on osalemine 80% kontakttundides.

Kursuse lõpus tuleb sooritada koolitusfirmasisene lõputest,

mis hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele.

13.     Koolituse läbimisel väljastatav dokument:

Koolikeskus Walk väljastab kursusel osalejale lõputesti eduka sooritamise korral tunnistuse. Test loetakse sooritatuks, kui õpilane saavutab vähemalt 60% maksimumhindest.

Sertifikaadil on märgitud läbitud kursuse nimetus ja maht, kursuse toimumise aeg, osaleja täisnimi ja isikukood. Tunnistuse allkirjastab kursuse juhendaja.

Kui osaleja lõputesti ei soorita, väljastatakse talle kursuse lõpus tunnistus, kus on märgitud teemad, milles ta osales.

Tunnistus ja tunnistus vastavad täiendusõppe standardi § 3 toodud nõuetele.

 

14.     Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus:

Eesti keele kursusi viivad läbi eesti keele kui võõrkeele õpetaja või eesti filoloogi kvalifikatsiooniga.

 

Õppekava kinnitamise aeg: 31.08.2022

1        Õppekava nimetus

ArchiCAD TEAMWORK baaskoolitus

2        Õppekava rühm

0482 - Arvutikasutus

3        Õppe maht

38 a.t millest 18 a.t – teooria ja juhendamine + 20 a.t. –  iseseisevtöö praktiline õpe

Koolituse maht sisaldab ülesannete ja testide lahendamise aega.

4        Õppekeskkonna kirjeldus

Koolitse läbiviia poolt pakutud ruumis või virtuaalses ruumis

5        Õppetöö vorm

Individuaal-, (võimalusel) kontaktõpe või distantsõpe

6        Õppekeeled

Eesti keel

7        Õppejõud

Hannes Liimann

8        Hind

540 € + KM 

9        Sihtgrupp

Täiskasvanud. Tööotsijad. Täiendõppijad. Töötukassas arvel olevad isikud.

10     Õpingute alustamise tingimused

Õppur omab eelnevalt järgmist riist- ja tarkvara:

·     Tööjaam/laptop videosilla loomise võimalusega;

·     Omab püsiinterneti ühendust, soovitavalt kiirusega üle 20 Mbit/s;

·     On paigaldatud tarkvara Skype, Teamviewer, Snipping Tool, (ShareX)

Omab tarkvara ArchiCAD 23, ArchiCAD 24 või ArchiCAD 24 EDU;

11     Kursuse sisu

MOODUL 1.1 ArchiCAD oskuste väljaselgitamine (2 AT).

Eesmärk: selgitada välja õppuri kaugtöö haldusvahendite ja ArchiCAD kasutamise oskuste tase.

Koolituse tulemusena: vajadusel täpsustatakse õppekava.

MOODUL 1.2 Projekti seadistamine (2 AT).

Eesmärk: anda täpsustav süsteemne ülevaade projekti seadetest „Organizer Palette“, „Renovation Status“,„Project Preferences“. S.h. „Working Units“, „Dimensions“, „Calculation Units“, „Zones“, „Referenc Levels“, „Attribute Manager“

Arendada oskust koostada projekti struktuur, oskust tutvustada ja ühildada reaalajas toimuva projekti seadistuste muutmiseks.

Koolituse tulemusena: omandatakse oskused seadete ühildamiseks mitmete projekteerimises osalevate poolte vahel.

MOODUL 1.3 Projekti ülesehitus (4 AT).

Eesmärk: õppida koostama hoone korruste struktuuri „Story Settings“ ja vaadete struktuuri „Layer Combination“ ja „Layers“ ja kujundama projekti struktuuri.

Koolituse tulemusena: osatakse koostada hoone struktuur (korruselisus) koos vajalike plaanide ja vaadetega.

MOODUL 1.4 Materjalid (6 AT).

Eesmärk: saada ülevaade ja koostada hoone projekteerimsieks vajalikest ehitusmaterjalidest ning nende esitlemine joonistel. „Element attributes“: „Pens & Color“, „Fills“, „Building Materials“, „Composites“, „Zone Categories“(Ehitusalune pind ja hoone ruumala, ruumide pind ja eksplikatsioon)

Koolituse tulemusena: omandatakse oskused koostada projektiks vajalike abivahendeid.

MOODUL 1.5 Teamwork kasutamine (4 AT).

Eesmärk: Omandada oskused pilvepõhiseks projekti salvestamiseks, sünkroonimiseks ja haldamiseks: „BIM Cloud Basic“ ja „Bim Cloud Manager“. „Teamwork Palette“ - „Send“, Receive“, „Reserve“, „Release“, „Colored Workspaces“, „Reguest“, „Assign“.

Koolituse tulemusena: omandatakse teadmised läbi praktiliste oskuste projekteerimistöö ühishaldusest.

12     Õpiväljundid

Koolituse läbinu: 

·     Teab ja tunneb erinevaid kaugtöö vahendeid;

·     Teab ja oskab vältida küberriske;

·     Omab baastarkvara koostööks ning kasutada ja hallata;

·     Oskab hallata projekti struktuuri koostamist koostööks teiste projekteerijatega ning struktuuri haldamist;

·     Teab, tunneb ja oskab kasutada ArchiCAD-i projekteerimise haldusvahendit „TeamWork“;

·     Teab ja oskab kasutada erinevaid iseõppimise võimalusi. 

13     Õppematerjalide loend 

Koolituse läbiviija poolt koostatud elektroonilised õppematerjalid – digitaalsed  õppematerjalid avaldatakse koolituse käigus jooksvalt, teemade kaupa.

Vajadusel lisaks koolitaja poolt soovitatud õppematerjalid lähtuvalt õppija vajadustest.   

14     Nõuded lõpetamiseks

Lõpetamise tingimuseks on praktiliste ülesannete sooritamine.

15     Hindamine

Praktiline töö saab arvestatud kui ülesanne on täidetud vähemalt 50%

16     Hindamise viis

Kujundav kogu koolituse käigus ja kokkuvõttev kursuse lõpus lähtuvalt õpiväljunditest.

Koolitaja annab kirjalikku või suulist (sh video/audio kõne) tagasisidet õppijale praktiliste ülesannete täitmise kohta.

Koolituse lõpus esitavad õppurid teostatud praktilise ülesande läbitud teemade kohta ja edastavad selle pilvepõhise failide salvestamise ja sünkroonimise teenuse (nt Google Drive) teel lektorile.

Peale õppekava iga teema läbimist annab lektor õppuritele konkreetse ülesande, mille nad peavad teostama eelnevalt saadud info ja omatehtud märkmete põhjal (nt koostama vajalikud andmebaasid või töövahendid).

Hindamine on mitteeristav.

17     Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon lektorile

Vähemalt bakalaureuse tasemel kõrgharidus või sellega võrdne.

Töökogemus 3d projekteerimise valdkonnas.

18     Muu info

Koolitust on võimalik taotleda Töötukassas arvel olevatel isikutel koolituskaardi alusel kui ka tööotsijatel.

Koolituse toimumise ajad ja päevad lepitakse kokku õppija ja koolitaja vahel.

Lõpetajatele väljastatakse tunnistus või tõend vastavalt täiskasvanute koolituse seadusele.

 

 

 

 

 

Õppekava nimetus

Digioskuste koolitus edasijõudnutele väikses grupis 2-6 inimest

Õppekava rühm

0482 - Arvutikasutus

Õppe maht 

40 akadeemilist tundi

Õppekeskkonna kirjeldus

Koolitaja poolt pakutud ruumides, soovikorral ka kliendi pool

Õppetöö vorm

Auditoorne, kontaktne, vajadusel võimalik ka veebi teel osalemine

Õppekeel

Eesti, vene

Õppejõud

Konstantin Jallai, Veronika Jallai, Ivan Malahhanov

Hind

1200€ + KM inimese kohta

Sihtgrupp

Töötavad või töötud täisealised inimesed. 

Õpingute alustamise tingimused

Vestlus, mille käigus selgitatakse välja, arvutikasutamises vähemalt algsete teadmiste olemasolu ja e-õppe vormis koolitusel osalemis pädevused sh võimalused. 

Vestluse viib läbi koolitaja enne koolituse algust, ja pärast koolitusele registreerimise, telefoni teel.

Soovituslik on algajatele mõeldud kursuse läbimine. 

Kursuse sisu

 

Mooduli ja teema nimetus

Sisu lühikirjeldus

1. Tekstitöötlus (MS Word)

1.1. Töö kiirendamine;

1.2. Järjehoidjad;

1.3. Wordi kohandamine

1.4. Kiire teksti sisestamine, autotekst;

1.5. Stiilid: stiilide loomine, muutmine ja kustutamine;

1.6. Lehekülje kujundamine: leheseaded,  sektsioonid, päised ja jalused;

1.7. Teksti otsimine ja asendamine dokumendis;

1.8. Dokumendipõhjade loomine;

1.9. Graafilised objektid: pildid, tabelid, diagrammide lisamine ja kujundamine;

1.10. Sisukorrad: objektide märgistamine, sisukorra loomine, tabelite ja jooniste loend, olemasoleva sisukorra muutmine;

1.11. Insert menüü;

1.12. Allmärkused, lõppmärkused ja ristviited;

1.13. Dokumentide jagamine: dokumendi kaitsmine, muudatuste jälitamine tekstis, muudatuste vastuvõtmine või kõrvalelükkamine, dokumentide võrdlemine, töö kommentaaridega.

• Word'i töökeskkonna kohaldamine, lehe määrangud (äärised, sektsioonid, lehe suurus, lehe paigutus, päiste ja jaluste määramine);

• töö Wordi tabelitega: lahtrite ühendamine, tükeldamine, ridade, veergude lisamine, eemaldamine, tabeli poolitamine, erinevad konverteerimised, kujundamine, tabeli päised, tabeli joonistamine);

• erinevate loetelude kasutamine;

• salvestamise/printimise võimalused: erinevad failiformaadid (.rtf, .doc, .docx, .pdf) salvestamine. Netiket;

• dokumendipõhjade loomine, kasutamine;

• faili kaitsmine parooliga;

• hulgipostitus: dokumentide ühendamine andmebaasiga, ümbrike, kleebiste, dokumentide loomine;

• pikad dokumendid (lehekülgede numeratsioon, järjehoidjate kasutamine, joonealused ja lõpuviited, töö kommentaaridega, muudatuste jälitamine, stiilide kasutamine ja loomine, pildiallkirjad, sisukorra koostamine, õigekirjakontroll);

• graafika lisamine dokumentidesse. Pildi formaadid. Skaneerimine.

2. Esitlused (MS PowerPoint)

2.1. Slaidiesitlus;

2.2. Eriefektid, heli- ja videolõigud;

2.3. Slaidikomplekti automaatkoostamine;

2.4. Märkuste lisamine ja slaidide trükkimine.

• ettekande koostamise põhialused, MS PowerPoint’is ettekande loomine;

• erinevate slaiditüüpide kasutamine;

• slaidide lisamine, eemaldamine, kopeerimine, peitmine;

• teksti sisestamine ja muutmine;

• tabelite, diagrammide ja struktuurskeemide kasutamine ettekandes;

• tabelite ja diagrammide import teistest rakendustest;

• piltide kasutamine ettekandes;

• pildi lisamine;

• pildi lõikamine;

• mahu vähendamine (compress);

• ettekande kujundamine, PowerPoint'i põhjade kasutamine ja muutmine, kuidas rõhutada olulist informatsiooni;

• liikumisefektide lisamine, slaidivahetuse määramine, teksti ja objekti efektid, hüperlinkide loomine;

• ettekande väljatrüki võimalused, ettekande salvestamine ja transport, salvestamine pdf formaati, CD-le, mälupulgale;

• ettekande salvestamine erinevates formaatides, viewer`id;

• ettekande esitlus, lisavõimalused ettekande esitlemisel;

• esitlustehnikate erinevate võimaluste tutvustus (resolutsiooniga data- ja audio/videoprojektorid, dokumendi-kaamerad, puutetahvlid).

3. Tabeltöötlus (MS Excel)

3.1. Valemid ja funktsioonid;

3.2. Lihtandmebaasid.

• Exceli töökeskkonna kohaldamine;

• tabeli koostamine: valemite koostamine, funktsioonide kasutamine (Sum, SumIf, Average, Max, Min, Count, Round, MRound, If, VLookup jt) absoluutne aadress valemites, tekstivalemid, dünaamiliselt seotud tabelite koostamine;

• lahtrivormingud (number, kuupäev, kellaaeg, tekst), lahtrivormingu eemaldamine;

• tabeli kujundamine, tingimuslik kujundamine (Conditional Formatting);

• tabeli ettevalmistus väljatrükiks ning väljatrükk;

• tööraamatu, ja tabeli kaitsmine;

• ridade ja veergude peitmine;

• tabelite analüüs: ridade ja veergude külmutamine, sorteerimine, filtreerimine (Auto Filter), vahekokkuvõtted, risttabeli koostamine Exceli tabelist;

• Exceli tabeli importimine Wordi dokumendile;

• andmete sisestamisel piirangute kasutamine (Validation);

• eesmärgistatud otsing - lõpptulemuse kaudu õigete lähtearvude leidmine;

• diagrammide koostamine andmete analüüsiks, mitme lehekülje piires;

• suurte tabelite printimine.

4. Töökorraldus (MS Outlook)

4.1. Outlook’i keskkond;

4.2. Infovahetus (Mailbox): töö kirjadega (loomine, avamine, vastamine jne) -aadressraamatu koostamine ja kasutamine; tööde lisamine kirjale (manuse avamine ja salvestamine); posti käsitlemine;

4.3. Ajaplaneering (Calendar): ajareserveeringute salvestamine oma kalendrisse; koosolekute korraldamine;

4.4. Tööülesanded (Tasks): oma töödest loendi koostamine; tööülesannete jagamine, täitmise jälgimine;

4.5. Märkmed (Notes): märkmete kasutamine, loomine, redigeerimine;

4.6. Kontaktiinfo (Contacts): kontaktide haldamine, lisamine, andmete parandamine, kustutamine.

• Kirjavahetus

• kirja koostamine, saatmine ja lugemine

• aadressraamatu koostamine ja kasutamine

• manuste lisamine kirjale

• posti käsitlemise võimalused (kaustade kasutamine, reeglite loomine, kontorist väljas oleku abimees)

• Ajaplaneering (Calendar)

• erinevate sündmuste sisestamine (kogupäeva sündmus, korduv sündmus)

•koosoleku korraldamine, kutsutute ajakava jälgimine

• grupikalendri kasutamine

• ruumide reserveerimine

• Tööülesanded (Tasks)

• oma töödest loendi koostamine

• tööülesannete jagamine, täitmise jälgimine

• Märkmed (Notes)

• Kontaktiinfo (Contacts)

• Programmi häälestamine.

5. Kaustade ja failide organiseerimine ja haldamine

• Failikataloogide loomine ja haldamine sh erinevad vaated ja otsing;

• failide laiendite konverteerimine (*.pdf failist *.doc faili tegemine jms;

• OneDrive kasutus ja muude pilveteenustega tutvumine sh Google Drive;

• Dokumentide versioonide kasutamine;

•.zip/.rar failide arhiivide kasutus;

Veebikoosolekute/veevikonverentside platvormitega tutvumine

Osalemise praktiline katsetamine:

• Zoom

• Google Meet

Koolituse kogumaht 

akadeemilistes tundides

(sh auditoorne ja iseseisev töö):*

40 a.t.

Õpitulemuste hindamise viis (sh õppetundide arv):

Õpitulemuste hindamisel kasutatakse mitte eristavat hindamist arvestatud/mittearvestatud. 

Arvestust saavad need osalejad, kes on valmistanud ja kaitsnud kõikide moodulites lõputööd.

Hindamise läbinud koolitatavale antakse tunnistus. Hindamisel mitte osalenute või hindamist mitte läbinutele väljastatakse koolitusel osalemise kohta tõend.

   

 

Õpiväljundid

  • Koolituse tulemusena omandab koolitatav digitaalse kirjaoskuse põhiteadmised, mis baseeruvad rahvusvahelisel DigComp raamistiku sisuloome pädevusvaldkonnal.

  • Koolituse tulemusena suudab koolitatav kasutada oskuslikult kontoritarkvara MS Office tekstitöötluse ja tabelarvutuse võimalusi; 

  • organiseerida ja hallata dokumente;

  • koostada esitlusi ja ettekandeid;

  • kasutada Outlooki oma e-posti, ajakavade, tööülesannete ja kontaktide haldamiseks. 

  • Koolituse läbinu on kontoritarkvara kasutamisel enesekindlam ning omandanud õiged ja tööd lihtsustavad võtted.

  • Omandab süsteemsed ja põhjalikud oskused MS Wordi võimaluste efektiivseks kasutamiseks igapäevases asjaajamises. 

  • Oskab töid kiirendavaid "nippe", mis annavad kokkuhoidu ajas ning praktilised oskused iseseisvalt mahukate dokumente professionaalseks koostamiseks. 

  • Koolituse läbinud oskab korrektselt vormistada erinevaid dokumente. 

  • Oskab luua organisatsiooni mitmekesistamiseks tutvustavaid eritüüpi esitlusi läbi erinevate esitlustehnika võimaluste kasutades MS PowerPoint tarkvara.

  • On võimeline koostama tabelitest erinevaid aruandeid, illustreerida andmeid diagrammide abil ja neid korrektselt vormistada. 

  • Oskab kasutada Exceli analüüsivahendeid.

  • Osalejatel kujuneb ühtne arusaam töökorraldusest ning selle vajalikkusest, nad omandavad oskused info vahetamiseks, oskavad ratsionaalsemalt planeerida nii enda kui ka kaastöötajate aega kasutades MS Outlooki.

  • Oskab organiseerida ja hallata dokumente.

  • Omab ülevaadet kõige levinumatest e-keskkondadest Zoom ja Google Meets; 

  • oskab kasutada osalejana teistega suhtlemisel ja koostöö tegemisel lihtsamaid interaktsioone.

Õppematerjalide loend  

Koolituse läbiviija poolt koostatud elektroonilised õppematerjalid:  

  • õpiblogi (õppetöö koordineerimine, struktuuriga tutvumine); 

  • ülesannete loetelu avaldatakse jooksvalt teemade kaupa õpiblogis; 

  • digitaalsed õppematerjalid avaldatakse koolituse käigus jooksvalt, teemade kaupa.

Vajadusel lisaks koolitaja poolt soovitatud õppematerjalid lähtuvalt õppija vajadustest.    

Nõuded lõpetamiseks 

Lõpetamise tingimuseks on igast teemast testi või praktilise ülesanne sooritamine.

Hindamine

Test või praktiline töö saab arvestatud kui ülesanne on täidetud vähemalt 60% 

Hindamise viis 

Kujundav kogu koolituse käigus ja kokkuvõttev kursuse lõpus lähtuvalt õpiväljunditest.

Koolitaja annab kirjalikku või suulist (video/audio kõne) tagasisidet iga teema kohta 

Hindamine on mitteeristav. 

Koolituse läbiviimiseks vajalik kvalifikatsioon lektorile 

Vähemalt bakalaureuse tasemel kõrgharidus või sellega võrdne. 

Vähemalt viis läbiviidud arvutikoolituse kogemus.

Muu info

Kogu koolituse vältel toimub õppijate individuaalne nõustamine IT alastel teemadel mis on seotud ülesannete täitmiseks.

Lõpetajatele väljastatakse tunnistus või tõend vastavalt täiskasvanute koolituse seadusele.

 

Õppekava nimetus

Nutiseadme kasutamise koolitus

Õppekavarühm

0482 – Arvutikasutus

Õppekeel

Eesti keel, Vene keel

Koolituse eesmärk

Koolituse eesmärk on arendada koolitatavate digipädevust nutiseadme turvaliseks seadistamiseks ja rakenduste kasutamiseks igapäevaelu toimingute toetamiseks.

Õpiväljundid

·     kasutab nutiseadme erinevaid funktsioone.

·     otsib nutiseadmega infot.

·     seadistab nutiseadmeid, seob e-posti nutiseadmega, laeb alla erinevaid rakendusi ja kasutab neid.

·     leiab vajaminevaid rakendusi ja kasutab neid igapäevaelus.

·     leiab infot erinevate õppimisvõimaluste kohta.

·     kasutab erinevaid pakutavaid e-teenuseid sh simuleerib Mobiil-ID ja Smart-ID kasutamist.

·     pildistab telefoniga ja varundab pilte.

·     kaitseb nutiseadme sisu, isikuandmeid ja privaatsust.

Õpingute alustamise tingimused, juhul kui need on eeltingimuseks

Kaasaegse isikliku nutiseadme olemus.

Õppe kogumaht

Koolituse kogumaht akadeemilistes tundides: 26

Õppe sisu

Sisuteema nimetus

Auditoorsete õppetundide maht

Sisu lühikirjeldus

 

Nutiseadme seadistamine

4

Käivitamine, seadistamine (sh isikupärastamine), e-posti konto sidumine, tarkvara (sh uuendamine, laadimine, varundamine), lisaseadmed, internetiühendus.

Funktsioonid nutiseadmes

4

Kontaktid, hääl- ja videokõne, välksõnum, kalender, märkmik, kaamera, kaardirakendus (sh suunajuhised, geograafilised koordinaadid).

Rakendused nutiseadmes

4

Rakenduste allalaadimine, rakenduste käsitsi ja automaatne uuendamine, kasulikud vabavara rakendused (nt navigatsioon, QR kood, ühistransport, uudised, keeleõpe, pilveteenused).

Infootsing

4

Veebilehitseja, otsingumootor, otsingukast, aadressiriba, võtmesõnad, järjehoidja, allikate usaldusväärsus.

Suhtlemine rakenduste kaasabil

4

E-post (konto loomine, seadistamine, e-kirja koostamine ja saatmine sh teksti, manuse ja infoallika lingi), kiirsuhtlus (chat), videokõne ja -koosolek (nt Skype, MS Teams, Zoom), digisuhtluses kasutatavad lühendid ja sümboolika.

E-teenused, autentimine ja digiallkirjastamine

4

E-teenused (nt eesti.ee, e-valimised, e-raamatukogu, internetipank), erinevad autentimise võimalused, digiallkirjastamine (Smart-ID, Mobiil-ID).

Digiturvalisus

2

Nutiseadme sisu kaitsmine, seadmehooldus, ähvardavate ohtude mõistmine ja vältimine (nt. õngitsused, kasutajate kohta info kogumine), turvameetmete rakendamine, küberkiusamise mõju tervisele ja heaolule, digitaalne jalajälg.

Auditoorseid tunde KOKKU:

26

 

Õppemetoodika kirjeldus

Koolitatavatele jagatakse teoreetilisi teadmisi loengu vormis ja praktiliste näidete varal. Koolituse põhiosa on praktiline, et teoreetiline osa kinnistuks läbi harjutamise.

Koolituse õppemetoodika on mitmekesine ja sisuteemasid siduv, moodustades koolitusest ühtse terviku. Koolituse õppemetoodika on aktiivõpe, mille keskmeks on õppija ja tema kaasamine õppeprotsessi. Vajalike õppetegevuste- ja ülesannete läbiviimiseks kasutatakse elulisi situatsiooniülesandeid.

Koolitatav püstitab endale koostoos koolitajaga vähemalt ühe koolituse sisuteema osas (tegevus või praktiline rakendamine) isikliku õpieesmargi. Õpieesmärk täidetakse koolituse perioodi jooksul.

Õppekeskkonna kirjeldus

(koolitusruumide sisustuse, seadmete ning vahendite kirjeldus)

Õppekeskkond ja –vahendid koolitusruumis vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud töötervishoiu ja -ohutuse nõuetele. Õppekeskkond on puhas, osalejatele sobiva temperatuuriga ja reguleeritava ventilatsiooniga ning mõjub koolitatavatele meeldivalt ja turvaliselt. Koolitusruumis on õppetööks sobiv valgustus, dataprojektor ning täiskasvanutele mõeldud lauad ja toolid, mis võimaldavad koolitatavatel mugavalt õppetööst osa võtta. Koolitusruumis on igale koolitatavale

töökorras arvuti ja ühendus internetiga ning õppematerjalid kõigile osalejatele. Nutiseadmete laadimisvõimalus.

Õppematerjalide loend

Koolituse õppekava ja tunniplaan.

Õppematerjalid järgmistel teemadel:

·     Nutiseadme seadistamine

·     Funktsioonid nutiseadmes

·     Rakendused nutiseadmes

·     Infootsing

·     Suhtlemine rakenduste kaasabil

·     E-teenused, autentimine ja digiallkirjastamine

·     Digiturvalisus

Õpitulemuste hindamise viis (hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid)

Õpitulemuste hindamisel kasutatakse mitte eristavat hindamist arvestatud/mittearvestatud.

Arvestust saavad need osalejad, kes on edukalt täitnud kõikide moodulites lõpuülesanne.

Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

Õpiväljundid omandanud ning hindamise läbinud koolitatavale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud koolitatavale väljastatakse tõend koolitusel osaletud mahu ja läbitud teemade kohta.

Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus koolitajal.

Lektor on perioodil 2020 tänase kuupäevani läbi viinud vähemalt 3 (kolm) digipädevuse arendamise grupikoolitust, millest igaüks on kestnud vähemalt 26 akadeemilist tundi.

Koolituse toimumise koht ja

Koolituse hind

Toimumise koht - kokkuleppel

Hind: 780+KM = 951,6 eurot käibemaksuga