Õppekava nimetus 

Nutiseadmete kasutamine algajale 

Õppekavarühm

Arvutikasutus

Õppekeel

Eesti keel.

Koolituse eesmärk

Koolituse eesmärk on arendada koolitatavate digipädevust nutiseadme turvaliseks seadistamiseks ja rakenduste kasutamiseks igapäevaelu toimingute toetamiseks.

Koolituse sihtrühm

Täiskasvanud, kes vajavad juhendamist isikliku nutiseadme teadlikumaks ja funktsionaalsemaks kasutamiseks. Koolitatavate varasem kokkupuude nutiseadmega on vähene või puudub.

Õpiväljundid

  kasutab nutiseadmete erinevaid funktsioone, leiab vajaminevaid rakendusi ja kasutab neid igapäevaelus;

  kasutab Mobiil-ID/Smart-ID ja mobiilipanga võimalusi;

  kasutab telefoniga pildistamise ja varundamise võimalusi;

  otsib nutiseadmega infot;

  kaitseb nutiseadme sisu, isikuandmeid ja privaatsust.

Õpingute alustamise tingimused, juhul kui need on eeltingimuseks õpiväljundite saavutamisel.

Nutiseadme kasutamise võimalus.

Koolituse maht kokku akadeemilistes tundides:

18 akadeemilist tundi

sh auditoorse töö maht akadeemilistes tundides: (õpe loengu, seminari või muus koolis määratud vormis)

 3 akadeemilist tundi

sh praktilise töö maht akadeemilistes tundides: (õpitud teadmiste ja oskuste rakendamine õppekeskkonnas) 

 15 akadeemilist tundi

Õppe sisu

 Teema nimetus

Auditoorsete

õppetundide maht

Sisu lühikirjeldus

Nutiseadme seadistamine

3

Käivitamine, seadistamine (sh isikupärastamine), e-posti konto sidumine, tarkvara, lisaseadmed, internetiühendus.

Funktsioonid nutiseadmes

3

Kontaktid, hääl- ja videokõne, välksõnum, kalender, märkmik, kaamera, (sh pilte tegemine ja varundamine), kaardirakendus.

Rakendused nutiseadmes

3

Rakenduste allalaadimine, rakenduste käsitsi ja automaatne uuendamine, kasulikud vabavara rakendused.

Infootsing

3

Veebilehitseja, otsingumootor, otsingukast, aadressiriba, võtmesõnad, järjehoidja, allikate usaldusväärsus.

E-teenused, autentimine ja digiallkirjastamine

3

E-teenused (nt eesti.ee, internetipank), erinevad autentimise võimalused (sh Mobiil-ID ja Smart-ID).

Digiturvalisus

3

Nutiseadme sisu kaitsmine, rakenduste kasutamine ja privaatsuse load, seadmehooldus, ähvardavate ohtude mõistmine ja vältimine (nt. õngitsused, kasutajate kohta info kogumine), turvameetmete rakendamine, küberkiusamise mõju tervisele ja heaolule, digitaalne jalajälg.

Õppemetoodika kirjeldus

Koolitatavatele jagatakse teoreetilisi teadmisi loengu vormis ja praktiliste näidete varal. Koolituse põhiosa on praktiline, et teoreetiline osa kinnistuks läbi harjutamise.

Koolituse õppemetoodika on mitmekesine ja sisuteemasid siduv, moodustades koolitusest ühtse terviku. Koolituse õppemetoodika on aktiivõpe, mille keskmeks on õppija ja tema kaasamine õppeprotsessi. Vajalike õppetegevuste- ja ülesannete läbiviimiseks kasutatakse elulisi situatsiooniülesandeid.

Koolitatav püstitab endale koostoos koolitajaga vähemalt ühe koolituse sisuteema osas (tegevus või praktiline rakendamine) isikliku õpieesmargi. Õpieesmärk täidetakse koolituse perioodi jooksul.

Õppekeskkonna kirjeldus

Koolitusruumide sisustuse, seadmete, kasutatava tarkvara ning vahendite kirjeldus.

Õppekeskkond ja -vahendid koolitusruumis vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud töötervishoiu ja -ohutuse nõuetele. Õppekeskkond on puhas, osalejatele sobiva temperatuuriga ja reguleeritava ventilatsiooniga ning mõjub koolitatavatele meeldivalt ja turvaliselt. Koolitusruumis on õppetööks sobiv valgustus, esitlustehnika ning täiskasvanutele mõeldud lauad ja toolid, mis võimaldavad koolitatavatel mugavalt õppetööst osa võtta. On olemas ühendus Internetiga ning õppematerjalid kõigile osalejatele. Projektoriga ühendatud lektori arvuti ja nutitelefon. Vajadusel arvutid osalejatele.

Õppematerjalide loend

Igapäevase märgete lehed läbitavate teemade kohta. Teemade ülevaate lehed. Näidisülesannete lehed.

Originaalõppematerjalid on eesti keeles ning toetavad koolituse eesmärkide saavutamist.

Õppematerjalid jäävad koolitatavale pärast koolituse lõppu.

Õpitulemuste hindamisviis 

Hindamismeetodid ja –kriteeriumid.

 Õpitulemuste hindamisel kasutatakse mitte eristavat hindamist arvestatud/mittearvestatud. Arvestatud saavad need osalejad, kes on edukalt täitnud kõikide moodulites lõpuülesande vastavalt õpiväljundi hindamiskriteeriumitele /Lävenditasemele:

Seadistab teadlikkult oma nutiseadet enda eelistuste järgi: Ekraanilukustamiseaega, ekraani heledust, helitugevust jne, oskab uuendada, lülitab Bluetooth, GPS, Wi-Fi ja mobiilset internetti sisse/välja teadlikkult. Kasutab e-posti oma nutiseadmes, kasutab kaamerat ja pildigalerii.

Kasutab vähemalt koolituse raames välksõnumite vähemalt ühte rakendust. Kasutab kaardirakendust ja koostab marsruuti. Orienteerudes brauseris, teostab infootsingut. Teostab videokõne ja audiokõne valitud välksõnumi rakenduses. Saadab audiosõnumit. Saadab tekst sõnumi ja vajadusel pilti. Logib sisse (simuleerib)  vähemalt ühele iseteenindusportaalile (Eesti.ee, tootukassa.ee, või muu kliendipoolt valitud amet/teenusepakkujat). Sätib või vahetab ekraanilukku parooli, soovikorral ka biomeetrilist. Kirjeldab oma tegevusi, erinevates ohusituatsioonides (nt leitud mälupulk, ähvarduskiri meilile, äkkiline telefonikõne, mis nõuab Smart-ID kinnitust jms). Kirjeldab ohutu ja mitte ohutu kasutaja käitumist.

Lõpetamise tingimused

Õpiväljundid omandanud ja hindamise läbinud koolitatavale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud koolitatavale väljastatakse tõend koolitusel osaletud mahu ja läbitud teemade kohta.

Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus koolitajal.

Koolitust läbiviivad lektoritel peab olema arvutialaste grupikoolituste kogemus mahus 100 akadeemilist tundi viimase kahe aasta jooksul.

Koolituse toimumise koht.

P. Kerese tn 3, Narva

Tuuslari tn 17, Järve linnaosa, Kohtla-Järve

Keskväljak 4, Jõhvi

Vabaduse pst 16, Kiviõli

Pikk tn 3, Rakvere

Hind osalejale

tasuta