Õppekava nimetus |
Nutiseadmete kasutamine algajale |
|
Õppekavarühm |
Arvutikasutus |
|
Õppekeel |
Eesti keel. |
|
Koolituse eesmärk |
Koolituse eesmärk on arendada koolitatavate digipädevust nutiseadme turvaliseks seadistamiseks ja rakenduste kasutamiseks igapäevaelu toimingute toetamiseks. |
|
Koolituse sihtrühm |
Täiskasvanud, kes vajavad juhendamist isikliku nutiseadme teadlikumaks ja funktsionaalsemaks kasutamiseks. Koolitatavate varasem kokkupuude nutiseadmega on vähene või puudub. |
|
Õpiväljundid |
• kasutab nutiseadmete erinevaid funktsioone, leiab vajaminevaid rakendusi ja kasutab neid igapäevaelus; • kasutab Mobiil-ID/Smart-ID ja mobiilipanga võimalusi; • kasutab telefoniga pildistamise ja varundamise võimalusi; • otsib nutiseadmega infot; • kaitseb nutiseadme sisu, isikuandmeid ja privaatsust. |
|
Õpingute alustamise tingimused, juhul kui need on eeltingimuseks õpiväljundite saavutamisel. |
Nutiseadme kasutamise võimalus. |
|
Koolituse maht kokku akadeemilistes tundides: |
18 akadeemilist tundi |
|
sh auditoorse töö maht akadeemilistes tundides: (õpe loengu, seminari või muus koolis määratud vormis) |
3 akadeemilist tundi |
|
sh praktilise töö maht akadeemilistes tundides: (õpitud teadmiste ja oskuste rakendamine õppekeskkonnas) |
15 akadeemilist tundi |
|
Õppe sisu |
||
Teema nimetus |
Auditoorsete õppetundide maht |
Sisu lühikirjeldus |
Nutiseadme seadistamine |
3 |
Käivitamine, seadistamine (sh isikupärastamine), e-posti konto sidumine, tarkvara, lisaseadmed, internetiühendus. |
Funktsioonid nutiseadmes |
3 |
Kontaktid, hääl- ja videokõne, välksõnum, kalender, märkmik, kaamera, (sh pilte tegemine ja varundamine), kaardirakendus. |
Rakendused nutiseadmes |
3 |
Rakenduste allalaadimine, rakenduste käsitsi ja automaatne uuendamine, kasulikud vabavara rakendused. |
Infootsing |
3 |
Veebilehitseja, otsingumootor, otsingukast, aadressiriba, võtmesõnad, järjehoidja, allikate usaldusväärsus. |
E-teenused, autentimine ja digiallkirjastamine |
3 |
E-teenused (nt eesti.ee, internetipank), erinevad autentimise võimalused (sh Mobiil-ID ja Smart-ID). |
Digiturvalisus |
3 |
Nutiseadme sisu kaitsmine, rakenduste kasutamine ja privaatsuse load, seadmehooldus, ähvardavate ohtude mõistmine ja vältimine (nt. õngitsused, kasutajate kohta info kogumine), turvameetmete rakendamine, küberkiusamise mõju tervisele ja heaolule, digitaalne jalajälg. |
Õppemetoodika kirjeldus |
Koolitatavatele jagatakse teoreetilisi teadmisi loengu vormis ja praktiliste näidete varal. Koolituse põhiosa on praktiline, et teoreetiline osa kinnistuks läbi harjutamise. Koolituse õppemetoodika on mitmekesine ja sisuteemasid siduv, moodustades koolitusest ühtse terviku. Koolituse õppemetoodika on aktiivõpe, mille keskmeks on õppija ja tema kaasamine õppeprotsessi. Vajalike õppetegevuste- ja ülesannete läbiviimiseks kasutatakse elulisi situatsiooniülesandeid. Koolitatav püstitab endale koostoos koolitajaga vähemalt ühe koolituse sisuteema osas (tegevus või praktiline rakendamine) isikliku õpieesmargi. Õpieesmärk täidetakse koolituse perioodi jooksul. |
|
Õppekeskkonna kirjeldus Koolitusruumide sisustuse, seadmete, kasutatava tarkvara ning vahendite kirjeldus. |
Õppekeskkond ja -vahendid koolitusruumis vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud töötervishoiu ja -ohutuse nõuetele. Õppekeskkond on puhas, osalejatele sobiva temperatuuriga ja reguleeritava ventilatsiooniga ning mõjub koolitatavatele meeldivalt ja turvaliselt. Koolitusruumis on õppetööks sobiv valgustus, esitlustehnika ning täiskasvanutele mõeldud lauad ja toolid, mis võimaldavad koolitatavatel mugavalt õppetööst osa võtta. On olemas ühendus Internetiga ning õppematerjalid kõigile osalejatele. Projektoriga ühendatud lektori arvuti ja nutitelefon. Vajadusel arvutid osalejatele. |
|
Õppematerjalide loend |
Igapäevase märgete lehed läbitavate teemade kohta. Teemade ülevaate lehed. Näidisülesannete lehed. Originaalõppematerjalid on eesti keeles ning toetavad koolituse eesmärkide saavutamist. Õppematerjalid jäävad koolitatavale pärast koolituse lõppu. |
|
Õpitulemuste hindamisviis Hindamismeetodid ja –kriteeriumid. |
Õpitulemuste hindamisel kasutatakse mitte eristavat hindamist arvestatud/mittearvestatud. Arvestatud saavad need osalejad, kes on edukalt täitnud kõikide moodulites lõpuülesande vastavalt õpiväljundi hindamiskriteeriumitele /Lävenditasemele: |
|
Seadistab teadlikkult oma nutiseadet enda eelistuste järgi: Ekraanilukustamiseaega, ekraani heledust, helitugevust jne, oskab uuendada, lülitab Bluetooth, GPS, Wi-Fi ja mobiilset internetti sisse/välja teadlikkult. Kasutab e-posti oma nutiseadmes, kasutab kaamerat ja pildigalerii. Kasutab vähemalt koolituse raames välksõnumite vähemalt ühte rakendust. Kasutab kaardirakendust ja koostab marsruuti. Orienteerudes brauseris, teostab infootsingut. Teostab videokõne ja audiokõne valitud välksõnumi rakenduses. Saadab audiosõnumit. Saadab tekst sõnumi ja vajadusel pilti. Logib sisse (simuleerib) vähemalt ühele iseteenindusportaalile (Eesti.ee, tootukassa.ee, või muu kliendipoolt valitud amet/teenusepakkujat). Sätib või vahetab ekraanilukku parooli, soovikorral ka biomeetrilist. Kirjeldab oma tegevusi, erinevates ohusituatsioonides (nt leitud mälupulk, ähvarduskiri meilile, äkkiline telefonikõne, mis nõuab Smart-ID kinnitust jms). Kirjeldab ohutu ja mitte ohutu kasutaja käitumist. |
||
Lõpetamise tingimused |
Õpiväljundid omandanud ja hindamise läbinud koolitatavale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud koolitatavale väljastatakse tõend koolitusel osaletud mahu ja läbitud teemade kohta. |
|
Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus koolitajal. |
Koolitust läbiviivad lektoritel peab olema arvutialaste grupikoolituste kogemus mahus 100 akadeemilist tundi viimase kahe aasta jooksul. |
|
Koolituse toimumise koht. |
P. Kerese tn 3, Narva Tuuslari tn 17, Järve linnaosa, Kohtla-Järve Keskväljak 4, Jõhvi Vabaduse pst 16, Kiviõli Pikk tn 3, Rakvere |
|
Hind osalejale |
tasuta |