Õppekava nimetus |
Arvutikasutuse baaskoolitus |
||
Õppekavarühm |
Arvutikasutus |
||
Õppekeel |
Eesti keel. |
||
Koolituse eesmärk |
Koolituse tulemusena omandab koolitatav digitaalse kirjaoskuse baasteadmised, mis baseeruvad rahvusvahelisel DigComp raamistikul. Koolituse käigus omandab õppija praktilised oskused ja teadmised, kuidas iseseisvalt arvutit kasutada ning sooritada lihtsamaid toiminguid |
||
Koolituse sihtrühm |
Täiskasvanud, kes on arvuti ja interneti mittekasutajad või vähese kasutuskogemusega. Koolitusgruppide komplekteerimisel tuleb arvestada õppijate varasemat kogemust, et tagada ühtlase tasemega koolitusgrupid. |
||
Õpiväljundid |
DigComp kompetentsiraamistikul põhinevad õpiväljundid, mille tulemusel koolituse läbinu: • kasutab arvutit iseseisvalt lihtsamate ülesannete sooritamiseks sh koostades iseseisvalt lihtsamaid tekstidokumente ning tabelarvutuse tabeleid; • orienteerub arvuti töölaual, haldab faile ja kaustu ning koordineerib, teisaldab ja kustutab neid; • omab algteadmisi enamlevinud arvuti riistvarast, tarkvarast (mh vabavaralistest) ja failihaldusest; • kasutab Eesti ID-kaarti avaliku- ja erasektori teenuste tarbimisel (sh riigiportaal www.eesti.ee) ning allkirjastab dokumente kasutades e-allkirja (mh digiallkirja, mobiil-ID, Smart-ID); • teab küberruumi riske, väldib neid ning kaitseb oma isikuandmeid; • teab, mis on tehisintellekt ja kuidas see mõjutab inimeste igapäeva- ja tööelu; • otsib internetist infot (mh riigi- ja KOV asutuste veebilehtedelt, nt www.eesti.ee www.haridusportaal.edu.ee jt) ning kasutab enamlevinud sotsiaalset tarkvara ja võrgustikke; • kasutab e-posti; • kasutab e-keskkondi Zoom ja/või MS Teams vm teistega suhtlemisel ning koostöö tegemisel. |
||
Õpingute alustamise tingimused, juhul kui need on eeltingimuseks õpiväljundite saavutamisel. |
Puuduvad, koolitus sobib kõigile. |
||
Koolituse maht kokku akadeemilistes tundides: |
30 akadeemilist tundi |
||
sh auditoorse töö maht akadeemilistes tundides:(õpe loengu, seminari või muus koolis määratud vormis) |
5 akadeemilist tundi |
||
sh praktilise töö maht akadeemilistes tundides: (õpitud teadmiste ja oskuste rakendamine õppekeskkonnas) |
25 akadeemilist tundi |
||
Õppe sisu |
|||
Teema nimetus |
Auditoorsete õppetundide maht |
Sisu lühikirjeldus |
|
1. Arvuti kasutamine. 1.1. Riistvara ja tarkvara 1.2. Töölaud ja ikoonid 1.3. Töö akendega 1.4. Programmide käivitamine 1.5. Erinevad failitüübid 1.6. Töö failidega ja kaustadega 1.7. Failide ja kaustade otsimine |
15 |
Elementaaroskused, töölaud. Arvuti põhilise süsteemiteabe kuvamine. Ikoonide valimine ja teisaldamine. Akna ahendamine, laiendamine, taastamine, suuruse muutmine, teisaldamine ja sulgemine. Erinevad failitüübid: tabelitöötlusfailid, tekstifailid, pdf- failid, jne. Faili oleku muutmine. Failide ja kaustade lihtne redigeerimine: loomine, kopeerimine, teisaldamine, kustutamine. Failide otsimine. |
|
2. ID-kaardi kasutamine, digitaalne allkirjastamine. 2.1. ID-kaardi kasutamine. 2.2. Digitaalne allkirjastamine 2.3. Eesti E- riigi teenused |
3 |
Digitaalallkirja olemus. ID kaart, sertifikaadid, kehtivuskinnitused. Digitaalne allkirjastamine. Mobiil-ID, Smart ID. www.eesti.ee, pangad, E-kool, valimised, rik.ee, muud avaliku- ja erasektori e-teenused. |
|
3. Küberruumi riskid. |
1 |
Pahavara. Termini „arvutiviirus“ tähendus. Viiruse olemus, arvuti nakatumise võimalused. Viiruste sisenemisviisid arvutisse. Viirusekaitse meetodid ja viirustõrjetarkvara regulaarse värskendamise tähendus. Isikuandmete kaitse. Inimeste õigust privaatsusele. Veebipettused ja küberkiusamine. Ülevaade sotsiaalmeedia võimalustest ja ohtudest. |
|
4. Tehisintellekt. |
1 |
Tehisintellekti olemus ja kuidas see mõjutab inimeste igapäeva- ja tööelu. |
|
5. Infootsing. |
3 |
Interneti olemus ja ohud, veebibrauseri olemus ja erinevad veebibrauserid, otsingumootori olemus. Veebi kasutamise elementaaroskused, veebis navigeerimine, otsing veebis. Riigi- ja KOV asutuste veebilehed. |
|
5. E-posti loomine, kasutamine ja haldamine. 5.1. e-posti konto loomine 5.2. elektronposti kasutamise ja haldamise elementaaroskused 5.3. manuse lisamine kirjale, manuse avamine 5.4. postkasti haldamine |
5 |
Meiliaadressi kuju ja struktuur. Elektronposti kasutamise elementaaroskused, adresseerimine, postkasti haldamine. |
|
6. Praktiline ülevaade e- keskkonnast Zoom ja/või MS Teams |
2 |
Kasutamine osalejana teistega suhtlemisel ja koostöö tegemisel lihtsamaid interaktsioone. Osalemise praktiline katsetamine: Zoom ja/või MS Teams |
|
Õppemetoodika kirjeldus |
Koolitatavatele jagatakse teoreetilisi teadmisi loengu vormis ja praktiliste näidete varal. Koolituse põhiosa on praktiline, et teoreetiline osa kinnistuks läbi harjutamise. Koolituse õppemetoodika on mitmekesine ja sisuteemasid siduv, moodustades koolitusest ühtse terviku. Koolituse õppemetoodika on aktiivõpe, mille keskmeks on õppija ja tema kaasamine õppeprotsessi. Vajalike õppetegevuste- ja ülesannete läbiviimiseks kasutatakse elulisi situatsiooniülesandeid. Koolitatav püstitab endale koostoos koolitajaga vähemalt ühe koolituse sisuteema osas (tegevus või praktiline rakendamine) isikliku õpieesmargi. Õpieesmärk täidetakse koolituse perioodi jooksul. |
||
Õppekeskkonna kirjeldus Koolitusruumide sisustuse, seadmete, kasutatava tarkvara ning vahendite kirjeldus. |
Õppekeskkond ja -vahendid koolitusruumis vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud töötervishoiu ja -ohutuse nõuetele. Õppekeskkond on puhas, osalejatele sobiva temperatuuriga ja reguleeritava ventilatsiooniga ning mõjub koolitatavatele meeldivalt ja turvaliselt. Koolitusruumis on õppetööks sobiv valgustus, esitlustehnika ning täiskasvanutele mõeldud lauad ja toolid, mis võimaldavad koolitatavatel mugavalt õppetööst osa võtta. Koolitusruumis on igale koolitatavale töökorras arvuti (Monitoride või sülearvutite ekraani diagonaal 15 kuni 22,4 tolli). Arvuti operatsioonisüsteem on Microsofti poolt toetatav Windows 10 Pro või uuem, mis lubab läbi viia koolitusi kommertseesmärkidel. Projektor. Me ei kasuta koolitusel kodu ja akadeemilise kasutuseesmärgi ja märgistusega tarkvara. Oleme valmis tõendama vastavate Windows operatsioonisüsteemi litsentside olemasolu koolituse läbiviimise ajal. On olemas ühendus Internetiga ning õppematerjalid kõigile osalejatele. |
||
Õppematerjalide loend |
Igapäevase märgete lehed läbitavate teemade kohta. Teemade ülevaate lehed. Näidisülesannete lehed. Originaalõppematerjalid on eesti keeles ning toetavad koolituse eesmärkide saavutamist. Õppematerjalid jäävad koolitatavale pärast koolituse lõppu. |
||
Õpitulemuste hindamisviis Hindamismeetodid ja –kriteeriumid. |
Õpitulemuste hindamisel kasutatakse mitte eristavat hindamist arvestatud/mittearvestatud. Arvestatud saavad need osalejad, kes on edukalt täitnud kõikide moodulites lõpuülesande vastavalt õpiväljundi hindamiskriteeriumitele /Lävenditasemele. |
||
Lõpetamise tingimused |
Õpiväljundid omandanud ja hindamise läbinud koolitatavale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud koolitatavale väljastatakse tõend koolitusel osaletud mahu ja läbitud teemade kohta. |
||
Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus koolitajal. |
Koolitust läbiviivad lektoritel peab olema arvutialaste grupikoolituste kogemus mahus 100 akadeemilist tundi viimase kahe aasta jooksul. |
||
Koolituse toimumise koht. |
P. Kerese tn 3, Narva Tuuslari tn 17, Järve linnaosa, Kohtla-Järve Keskväljak 4, Jõhvi Vabaduse pst 16, Kiviõli Pikk tn 3, Rakvere |
||
Hind osalejale |
Tasuta |