|
Õppekava nimetus |
Inglise keele A1 taseme koolitus |
|
Õppekavarühm |
Keeleõpe |
|
Õppekeel |
Eesti, vene, inglise |
|
Koolituse eesmärk |
Omandada keeleoskuse tase A1, mis võimaldab toime tulla igapäevastes korduvates suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel rutiinsetel teemadel. |
|
Õpiväljundid |
Koolituse lõpuks õppija: •saab aru tuttavatest sõnadest ja fraasidest, mis on vahetult seotud igapäevaste suhtlussituatsioonidega (pere, sisseostud, kodukoht, töö), kui inimesed räägivad aeglaselt ja selgelt •saab aru lühikestest lihtsatest tekstidest ja isiklikest kirjadest, oskab leida infot lihtsatest igapäevatekstidest (sildid, plakatid, kataloogid, reklaamid, tööpakkumised, menüüd, sõiduplaanid) •saab hakkama igapäevaste tüüpiliste suhtlusülesannetega, oskab esitada küsimusi teiste kohta ja vastab enda kohta esitatud küsimustele, suudab suhelda lihtsas keeles, kui partner teda aitab, oskab väga lihtsalt kirjeldada oma perekonda ja teisi inimesi, elutingimusi, haridust ja tööd •oskab teha märkmeid ja koostada väga lihtsat isiklikku teadet/kirja, täita formulare |
|
Õpingute alustamise tingimused |
Täiskasvanud, kes soovivad alustada inglise keele õpingutega. |
|
Õppe kogumaht, sealhulgas auditoorse ja iseseisva õppetöö osakaal |
180 akadeemilist tundi, millest 120 tundi on kontaktõpet ja 60 tundi iseseisvat tööd. |
|
Õppe sisu (sisuteemad auditoorsete õppetundide lõikes) |
|
|
Sisuteema nimetus koos lühikirjeldusega |
Auditoorsete tundide maht |
|
Tutvumine. Isikuandmed ja pere. Dokumendid. Tervitused, kõneetikett, tutvumine, tutvustamine, lihtsam enesekohane informatsioon. Tähestik, inglise keele hääldus, Inglise nimed, ankeediandmed, küsisõnad. |
6 |
|
Kodumaa, rahvused, keeled. Rahvused ja keeled. Inglismaa geograafia, suuremad linnad, saared jne. Kaardilt info leidmine |
6 |
|
Haridus, elukutse, töö. Õpingud, elukutse valik. Erialad ja ametid. Keeleoskus. Tööpakkumiskuulutused, tegevused tööl, tööpäeva kirjeldamine. |
6 |
|
Teenindus ja kaubandus. Postiteenused, pangateenused, poed ja kaubanduskeskused, juuksur jne. Kõneetikett teenindusasutustes. Info asukoha, lahtiolekuaegade ja hindade kohta. Võrdlemine. Juhendite, reklaamide põhisisu mõistmine. |
6 |
|
Vaba aeg, harrastused ja meelelahutus. Hobid. Vaba aja veetmise eelistused. Kino, teater, kontsert jm kultuuriüritused. Sport. Pühad ja tähtpäevad. Peretraditsioonid. Faktiinfo mõistmine ja kasutamine. Kutse. |
6 |
|
Söök ja jook. Kohvikud, restoranid jm toitlustusasutused. Menüü mõistmine, tellimine. Toitumisharjumused. |
6 |
|
Info meie ümber. Kuulutused, teadaanded, reklaam. Kohad ja tegevused. |
6 |
|
Ilm ja loodus. Ilmateate mõistmine ja ilma kirjeldamine. Aastaajad. |
6 |
|
Reisimine, transport, puhkus. Ühistransport, reisi planeerimine, piletiostmine. Teeküsimine ja juhatamine. Majutusasutused. Vaatamisväärsused. Postkaardi kirjutamine. |
6 |
|
Kodu ja olme. Kodukirjeldus. Mööbel. Kodutehnika. |
6 |
|
Keha, tervis ja tervishoid. Riided. Kehaosad. Enesetunne ja kaebused. Arsti vastuvõtule registreerimine. Riietusesemed. |
6 |
|
Grammatika: •Verb to BE •Possesive adjectives •Negatives and short answers •Questions and negatives. •Present Simple •There is/are •How many? •Prepositions of place •Can, can’t, could •Past Simple •Regular verbs •Irregular verbs •Count and uncount nouns •Much and many •A and some •Comperatives and superlatives •Present Continuous •Present Perfect •Adjectives and adverbs •Going to •How often? |
54 |
|
Auditoorseid tunde KOKKU: |
120 |
|
Õppemetoodika kirjeldus |
Kursusel arendatakse rääkimis-, kuulamis-, lugemis- ja kirjutamisoskust nii traditsioonilisi kui ka aktiivõppemeetodid kasutades. Õppemeetodi valik sõltub õppeülesandest ja enamasti kasutatakse kombineeritud meetodit. Aktiivõppemeetoditest kasutatakse rühma- ja paaristööd, rolli- ja keeleõppemänge, arutlust, väitlust, kõne esitamist. Traditsioonilistest meetoditest kasutatakse kuulamis-, lugemis-, kirjutamis-, rääkimis- ja tõlkeharjutusi, loengut. Iseseisva töö kirjeldus: Iseseisev töö hõlmab: materjali loenguvälise osa omandamist; kodutööd vastavalt õpetaja poolt antud ülesannetele; kontaktõppeks valmistumist. Õppijad valmistavad kursuse vältel ette suulisi ja kirjalikke koduülesandeid. Iseseisvalt jääb kodus õppimiseks sõnavara, grammatikaharjutused ja pikemad kirjalikud loovtööd. Koolitusel luuakse rikkalik keelekeskkond, mis toetab eelkõige suhtluspädevuse arendamist ning keelebarjääri ja võimalike suhtlusprobleemide ületamist. Osaoskustest arendatakse eelkõige rääkimis- ja kuulamisoskust, tegeletakse läbivalt grammatikaga. Koolitusel kasutatakse kommunikatiivset metoodikat ja erinevaid aktiivõppe tehnikaid. Koolitatavatele tutvustatakse erinevaid keeleõppe strateegiaid. Koolitatavate jaoks püstitatakse konkreetsed koolituse eesmärgid (õpitulemused), mis tulenevad selle grupi koolitatavate keeleoskuse lähtetasemest, arvestavad etteantud aja- ja inimressursiga. |
|
Õppekeskkonna kirjeldus |
Projektor, Interneti ühendus. Vajaduse korral – arvutid vajaliku tarkvaraga kõikidele osalejatele. Õppekeskkond ja -vahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud töötervishoiu ja -ohutuse nõuetele. Õppekeskkond on puhas, osalejatele sobiva temperatuuriga ja reguleeritava ventilatsiooniga. Koolitusruumis on õppetööks sobiv valgustus. Koolitusruumis on õppetööks täiskasvanutele mõeldud lauad ja toolid, mis võimaldavad koolitatavatel mugavalt õppetööst osa võtta. |
|
Õppematerjalide loend |
Koolitusel osalejad saavad teemakohased jaotusmaterjalid paberkandjal kohapeal. Õppematerjalid sisaldavad ka praktiliste ülesannete ja koduste tööde kogumikku. Põhiõppematerjal: John and Liz Soars New Headway elementary Oxford University Press Simon Clarke In Company elementary Macmillan Heather Potten and Jonathan Potten Clockwise elementary Oxford University Press Raymond Murthy English Grammar in use Cambridge University Press |
|
Õpitulemuste hindamise viis (hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid) |
Kursuse lõpus tuleb sooritada koolitusfirmasisene A1 taseme lõputest, mis hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele. • Kuulamine – saab aru lihtsamatest küsimustest ja kuuldud info põhisisust, kui vestluspartner räägib aeglaselt ja selgelt ning on valmis kordama. • Lugemine – mõistab lihtsamate tekstide sisu (sildid, plakatid, kataloogid, reklaamid, menüüd, tööpakkumised, sõiduplaanid), arvab ära tundmatuid sõnu konteksti baasil. • Rääkimine – oskab vastata enda kohta esitatud küsimustele, räägib lihtsate lausetega endast, oma perest, elukohast, toidust. • Kirjutamine – oskab koostada lühikese teate. Hindamise loetakse läbinuks, kui õppija saavutab vähemalt 60% maksimaalsest punktisummast. Õpitulemuste hindamisel kasutatakse mitte eristavat hindamist: arvestatud/mittearvestatud. |
|
Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid |
Õpiväljundid omandanud ning hindamise läbinud koolitatavale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud koolitatavale väljastatakse tõend koolitusel osaletud mahu ja läbitud teemade kohta. |
|
Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus |
Kõik koolitust läbiviivad lektorid peavad omama kõrgharidust inglise filoloogia-alal või inglise keele õpetaja kvalifikatsiooni (kvalifikatsioon peab olema omandatud kõrghariduse omandamist võimaldavas õppeasutuses). |
Kinnitatud 22.05.2024