Õppekava nimetus

(vastavalt ettenähtud keeletasemele)

Inglise keele A2-taseme koolitus

Õppekavarühm

Keeleõpe

Õppekeel

Eesti, vene, inglise

Koolituse eesmärk

Omandada inglise keele oskus A2 tasemel, mis võimaldab toime tulla igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel teemadel.

Õpiväljundid

(vastavalt ettenähtud keeletasemele)

Koolituse lõpuks õppija:

·    saab aru fraasidest ja sageli kasutatavatest sõnadest, mis on vahetult seotud talle oluliste valdkondadega (näiteks info enda ja oma perekonna kohta, sisseostude tegemine, kodukoht, töö); saab aru lühikeste, lihtsate ja selgelt väljahääldatud ütluste põhisisust.

·    saab aru lühikestest lihtsatest tekstidest; oskab leida informatsiooni lihtsatest igapäevatekstidest (näiteks reklaamid, tööpakkumised, brošüürid, menüüd, sõiduplaanid), samuti saab aru lühikestest lihtsatest isiklikest kirjadest.

·    saab hakkama igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel teemadel; oskab vestluses kaasa rääkida, ehkki ei oska veel ise vestlust juhtida.

·    oskab kasutada mitmeid fraase ja lauseid, et kirjeldada oma perekonda ja teisi inimesi, elutingimusi, hariduslikku tagapõhja, praegust või eelmist tööd.

·    oskab teha märkmeid ja koostada väga lihtsat isiklikku kirja, näiteks kellegi tänamiseks.

 

Õpingute alustamise tingimused

(vastavalt ettenähtud keeletasemele)

Täiskasvanud, kes soovivad omandada inglise keelt A2-tasemel.

Koolitustele eelneb koolitatavate keeleoskustaseme hindamine pakkuja poolt, tagamaks koolitusgrupi ühtlasema taseme.

Õppe kogumaht, sealhulgas auditoorse ja iseseisva õppetöö osakaal

180 akadeemilist tundi, millest 120 tundi on kontaktõpet ja 60 tundi iseseisvat tööd.

Õppe sisu (sisuteemad auditoorsete õppetundide lõikes)

Sisuteema nimetus koos lühikirjeldusega

Auditoorsete tundide maht

Tutvumine. Isikuandmed ja pere.

 Dokumendid

Tervitused, kõneetikett, tutvumine, tutvustamine, lihtsam enesekohane informatsioon. Tähestik, inglise keele hääldus, inglise nimed, ankeediandmed, küsisõnad.

6

Kodumaa, rahvused, keeled.

Päritolu ja kodumaa kirjeldamine. Rahvused ja keeled. Geograafia, suuremad linnad, saared jne. Kaardilt info leidmine.

6

Haridus, elukutse, töö.

Õpingud, elukutse valik. Erialad ja ametid. Keeleoskus. Tööpakkumiskuulutused, tööintervjuu, tegevused tööl, tööpäeva kirjeldamine ja oma töö tutvustamine. CV.

6

Teenindus ja kaubandus.

Postiteenused, pangateenused, poed ja kaubanduskeskused, juuksur jne. Kõneetikett teenindusasutustes. Info asukoha, lahtiolekuaegade, teenuse liikide ja hindade kohta. Võrdlemine. Juhendite, reklaamide põhisisu mõistmine.

6

Vaba aeg, harrastused ja meelelahutus.

Hobid. Vaba aja veetmise eelistused. Kino, teater, kontsert jm kultuuriüritused. Sport. Pühad ja tähtpäevad. Peretraditsioonid. Faktiinfo mõistmine ja kasutamine. Kutse.

6

Söök ja jook.

Kohvikud, restoranid jm toitlustusasutused. Laua reserveerimine, menüü mõistmine, tellimine. Toitumisharjumused. Kombed söögilauas ja kõneetikett.

6

Ilm ja loodus.

Ilmateate mõistmine ja ilma kirjeldamine. Aastaajad. Linnud, loomad, taimed.

6

Reisimine, transport, puhkus.

Ühistransport, reisi planeerimine, piletiostmine. Teeküsimine ja juhatamine. Majutusasutused, toa broneerimine. Vaatamisväärsused. Postkaardi kirjutamine. Reisikirjeldus.

6

Kodu ja olme.

Kodukirjeldus. Mööbel. Kodutehnika. Kodutööd. Remont ja probleemid. Külaliste kutsumine. Kõneetikett külas.

6

Keha, tervis ja tervishoid. Riided.

Kehaosad. Enesetunne ja kaebused. Arsti vastuvõtule registreerimine. Haiglas ja polikliinikus. Apteegis. Riietusesemed.

6

Minu päev ja aeg

Päeva kirjeldus. Tegevused. Ajamõisted ja kokkulepped.

6

Grammatika:

Question words

Present tenses

Past tenses

Quantity much and many

Articles

Verb patterns

Present Perfect and Past Simple

Time clauses

Passives

First conditional

Second conditional

Present Perfect Continous

Articles

Indirect questions

Imperatives

Prepositions of direction,

Prepositions of place

used to

Must and have to

Comparative adverbs

The order of adjectives

Negative questions

Reported speech

54

Auditoorseid tunde KOKKU:

120

Õppekeskkonna kirjeldus

(koolitusruumide sisustuse, seadmete ning vahendite kirjeldus)

Õppekeskkond ja -vahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud töötervishoiu ja -ohutuse nõuetele

(jah/ei)

jah

Õppekeskkond on puhas, osalejatele sobiva temperatuuriga ja reguleeritava ventilatsiooniga (jah/ei)

jah

Koolitusruumis on õppetööks sobiv valgustus (jah/ei)

jah

Koolitusruumis on õppetööks täiskasvanutele mõeldud lauad ja toolid, mis võimaldavad koolitatavatel mugavalt õppetööst osa võtta (jah/ei)

jah

Pakkuja on valmis vajadusel tagama liikumispuudega isikutele teistega võrdsetel alustel juurdepääsu koolituse füüsilisele keskkonnale, sh koolitusruumid, invatualett (jah/ei)

jah

Õppekeskkonna kirjeldus

Projektor, Interneti ühendus. Vajaduse korral – arvutid vajaliku tarkvaraga kõikidele osalejatele. Õppekeskkond ja -vahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud töötervishoiu ja -ohutuse nõuetele.

Õppekeskkond on puhas, osalejatele sobiva temperatuuriga ja reguleeritava ventilatsiooniga.

Koolitusruumis on õppetööks sobiv valgustus.

Koolitusruumis on õppetööks täiskasvanutele mõeldud lauad ja toolid, mis võimaldavad koolitatavatel mugavalt õppetööst osa võtta.

Õppematerjalide loend

Koolitusel osalejad saavad teemakohased jaotusmaterjalid paberkandjal kohapeal. Õppematerjalid sisaldavad ka praktiliste ülesannete ja koduste tööde kogumikku.

Põhiõppematerjal:

John and Liz Soars New Headway elementary Oxford University Press

English for Life Oxford University Press

Õppemetoodika kirjeldus

Kursuse põhirõhk on suhtluskeelel, õpitakse igapäevatöös tarvilikku sõnavara. Uusi oskusi praktiseeritakse õpetajaga tunnis ja oma kolleegidega tööl. Sõnavara õpitakse dialoogide, töösituatsioonide imiteerimise ja reaalse keelekeskkonna kasutamise kaudu. Kursusel arendatakse kõiki vajalikke osaoskusi: loetust arusaamist, kuuldu mõistmist, rääkimist ja kirjutamist ning antakse põhiteadmisi kõnekäitumisest. Lisaks teadmistele saab õppija veel hulga positiivseid emotsioone ja hea enesetunde.

Koolitusel luuakse rikkalik keelekeskkond, mis toetab eelkõige suhtluspädevuse arendamist ning keelebarjääri ja võimalike suhtlusprobleemide ületamist. Osaoskustest arendatakse eelkõige rääkimis- ja kuulamisoskust, tegeletakse läbivalt grammatikaga. Koolitusel kasutatakse kommunikatiivset metoodikat ja erinevaid aktiivõppe tehnikaid.

Koolitatavatele tutvustatakse erinevaid keeleõppe strateegiaid.

Koolitatavate jaoks püstitatakse konkreetsed koolituse eesmärgid (õpitulemused), mis tulenevad selle grupi koolitatavate keeleoskuse lähtetasemest, arvestavad etteantud aja- ja inimressursiga.

Õpitulemuste hindamise viis (hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid)

Koolituse lõpus tuleb sooritada koolitusfirmasisene A2 taseme lõputest, mis hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele.

     Kuulamine – saab aru lihtsamatest küsimustest ja kuuldud info põhisisust. Kuulamistestides on vähemalt 60% õigeid vastuseid.

     Lugemine – mõistab lihtsamate tekstide sisu, lünkharjutuste tegemisel tunneb ära korrektse grammatilise vormi, arvab ära tundmatuid sõnu konteksti baasil. Lugemistestides on vähemalt 60% õigeid vastuseid.

     Rääkimine – räägib lihtsamate lausetega endast, oma pere reisimisest, oma õpingutest ja tööelust.

     Kirjutamine – kirjutab lihtsaid lühitekste, ankeete, lihtsa CV, küsib e-kirja teel lisateavet teenindusasutusest.

Hindamise loetakse läbinuks, kui õppija saavutab vähemalt 60% maksimaalsest punktisummast.

Õpitulemuste hindamisel kasutatakse mitte eristavat hindamist: arvestatud/mittearvestatud.

Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

Õpiväljundid omandanud ning hindamise läbinud koolitatavale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud koolitatavale väljastatakse tõend koolitusel osaletud mahu ja läbitud teemade kohta.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus

Kõik koolitust läbiviivad lektorid peavad omama kõrgharidust inglise filoloogia-alal või inglise keele õpetaja kvalifikatsiooni (kvalifikatsioon peab olema omandatud kõrghariduse omandamist võimaldavas õppeasutuses).

 

Kinnitatud 22.05.2024