Õppekava nimetus (vastavalt ettenähtud keeletasemele) |
Inglise keele A2-taseme koolitus |
Õppekavarühm |
Keeleõpe |
Õppekeel |
Eesti, vene, inglise |
Koolituse eesmärk |
Omandada inglise keele oskus A2 tasemel, mis võimaldab toime tulla igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel teemadel. |
Õpiväljundid (vastavalt ettenähtud keeletasemele) |
Koolituse lõpuks õppija: · saab aru fraasidest ja sageli kasutatavatest sõnadest, mis on vahetult seotud talle oluliste valdkondadega (näiteks info enda ja oma perekonna kohta, sisseostude tegemine, kodukoht, töö); saab aru lühikeste, lihtsate ja selgelt väljahääldatud ütluste põhisisust. · saab aru lühikestest lihtsatest tekstidest; oskab leida informatsiooni lihtsatest igapäevatekstidest (näiteks reklaamid, tööpakkumised, brošüürid, menüüd, sõiduplaanid), samuti saab aru lühikestest lihtsatest isiklikest kirjadest. · saab hakkama igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel teemadel; oskab vestluses kaasa rääkida, ehkki ei oska veel ise vestlust juhtida. · oskab kasutada mitmeid fraase ja lauseid, et kirjeldada oma perekonda ja teisi inimesi, elutingimusi, hariduslikku tagapõhja, praegust või eelmist tööd. · oskab teha märkmeid ja koostada väga lihtsat isiklikku kirja, näiteks kellegi tänamiseks.
|
Õpingute alustamise tingimused (vastavalt ettenähtud keeletasemele) |
Täiskasvanud, kes soovivad omandada inglise keelt A2-tasemel. Koolitustele eelneb koolitatavate keeleoskustaseme hindamine pakkuja poolt, tagamaks koolitusgrupi ühtlasema taseme. |
Õppe kogumaht, sealhulgas auditoorse ja iseseisva õppetöö osakaal |
180 akadeemilist tundi, millest 120 tundi on kontaktõpet ja 60 tundi iseseisvat tööd. |
Õppe sisu (sisuteemad auditoorsete õppetundide lõikes) |
|
Sisuteema nimetus koos lühikirjeldusega |
Auditoorsete tundide maht |
Tutvumine. Isikuandmed ja pere. Dokumendid Tervitused, kõneetikett, tutvumine, tutvustamine, lihtsam enesekohane informatsioon. Tähestik, inglise keele hääldus, inglise nimed, ankeediandmed, küsisõnad. |
6 |
Kodumaa, rahvused, keeled. Päritolu ja kodumaa kirjeldamine. Rahvused ja keeled. Geograafia, suuremad linnad, saared jne. Kaardilt info leidmine. |
6 |
Haridus, elukutse, töö. Õpingud, elukutse valik. Erialad ja ametid. Keeleoskus. Tööpakkumiskuulutused, tööintervjuu, tegevused tööl, tööpäeva kirjeldamine ja oma töö tutvustamine. CV. |
6 |
Teenindus ja kaubandus. Postiteenused, pangateenused, poed ja kaubanduskeskused, juuksur jne. Kõneetikett teenindusasutustes. Info asukoha, lahtiolekuaegade, teenuse liikide ja hindade kohta. Võrdlemine. Juhendite, reklaamide põhisisu mõistmine. |
6 |
Vaba aeg, harrastused ja meelelahutus. Hobid. Vaba aja veetmise eelistused. Kino, teater, kontsert jm kultuuriüritused. Sport. Pühad ja tähtpäevad. Peretraditsioonid. Faktiinfo mõistmine ja kasutamine. Kutse. |
6 |
Söök ja jook. Kohvikud, restoranid jm toitlustusasutused. Laua reserveerimine, menüü mõistmine, tellimine. Toitumisharjumused. Kombed söögilauas ja kõneetikett. |
6 |
Ilm ja loodus. Ilmateate mõistmine ja ilma kirjeldamine. Aastaajad. Linnud, loomad, taimed. |
6 |
Reisimine, transport, puhkus. Ühistransport, reisi planeerimine, piletiostmine. Teeküsimine ja juhatamine. Majutusasutused, toa broneerimine. Vaatamisväärsused. Postkaardi kirjutamine. Reisikirjeldus. |
6 |
Kodu ja olme. Kodukirjeldus. Mööbel. Kodutehnika. Kodutööd. Remont ja probleemid. Külaliste kutsumine. Kõneetikett külas. |
6 |
Keha, tervis ja tervishoid. Riided. Kehaosad. Enesetunne ja kaebused. Arsti vastuvõtule registreerimine. Haiglas ja polikliinikus. Apteegis. Riietusesemed. |
6 |
Minu päev ja aeg Päeva kirjeldus. Tegevused. Ajamõisted ja kokkulepped. |
6 |
Grammatika: Question words Present tenses Past tenses Quantity much and many Articles Verb patterns Present Perfect and Past Simple Time clauses Passives First conditional Second conditional Present Perfect Continous Articles Indirect questions Imperatives Prepositions of direction, Prepositions of place used to Must and have to Comparative adverbs The order of adjectives Negative questions Reported speech |
54 |
Auditoorseid tunde KOKKU: |
120 |
Õppekeskkonna kirjeldus (koolitusruumide sisustuse, seadmete ning vahendite kirjeldus) |
|
Õppekeskkond ja -vahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud töötervishoiu ja -ohutuse nõuetele (jah/ei) |
jah |
Õppekeskkond on puhas, osalejatele sobiva temperatuuriga ja reguleeritava ventilatsiooniga (jah/ei) |
jah |
Koolitusruumis on õppetööks sobiv valgustus (jah/ei) |
jah |
Koolitusruumis on õppetööks täiskasvanutele mõeldud lauad ja toolid, mis võimaldavad koolitatavatel mugavalt õppetööst osa võtta (jah/ei) |
jah |
Pakkuja on valmis vajadusel tagama liikumispuudega isikutele teistega võrdsetel alustel juurdepääsu koolituse füüsilisele keskkonnale, sh koolitusruumid, invatualett (jah/ei) |
jah |
Õppekeskkonna kirjeldus |
Projektor, Interneti ühendus. Vajaduse korral – arvutid vajaliku tarkvaraga kõikidele osalejatele. Õppekeskkond ja -vahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud töötervishoiu ja -ohutuse nõuetele. Õppekeskkond on puhas, osalejatele sobiva temperatuuriga ja reguleeritava ventilatsiooniga. Koolitusruumis on õppetööks sobiv valgustus. Koolitusruumis on õppetööks täiskasvanutele mõeldud lauad ja toolid, mis võimaldavad koolitatavatel mugavalt õppetööst osa võtta. |
Õppematerjalide loend |
Koolitusel osalejad saavad teemakohased jaotusmaterjalid paberkandjal kohapeal. Õppematerjalid sisaldavad ka praktiliste ülesannete ja koduste tööde kogumikku. Põhiõppematerjal: John and Liz Soars New Headway elementary Oxford University Press English for Life Oxford University Press |
Õppemetoodika kirjeldus |
Kursuse põhirõhk on suhtluskeelel, õpitakse igapäevatöös tarvilikku sõnavara. Uusi oskusi praktiseeritakse õpetajaga tunnis ja oma kolleegidega tööl. Sõnavara õpitakse dialoogide, töösituatsioonide imiteerimise ja reaalse keelekeskkonna kasutamise kaudu. Kursusel arendatakse kõiki vajalikke osaoskusi: loetust arusaamist, kuuldu mõistmist, rääkimist ja kirjutamist ning antakse põhiteadmisi kõnekäitumisest. Lisaks teadmistele saab õppija veel hulga positiivseid emotsioone ja hea enesetunde. Koolitusel luuakse rikkalik keelekeskkond, mis toetab eelkõige suhtluspädevuse arendamist ning keelebarjääri ja võimalike suhtlusprobleemide ületamist. Osaoskustest arendatakse eelkõige rääkimis- ja kuulamisoskust, tegeletakse läbivalt grammatikaga. Koolitusel kasutatakse kommunikatiivset metoodikat ja erinevaid aktiivõppe tehnikaid. Koolitatavatele tutvustatakse erinevaid keeleõppe strateegiaid. Koolitatavate jaoks püstitatakse konkreetsed koolituse eesmärgid (õpitulemused), mis tulenevad selle grupi koolitatavate keeleoskuse lähtetasemest, arvestavad etteantud aja- ja inimressursiga. |
Õpitulemuste hindamise viis (hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid) |
Koolituse lõpus tuleb sooritada koolitusfirmasisene A2 taseme lõputest, mis hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele. • Kuulamine – saab aru lihtsamatest küsimustest ja kuuldud info põhisisust. Kuulamistestides on vähemalt 60% õigeid vastuseid. • Lugemine – mõistab lihtsamate tekstide sisu, lünkharjutuste tegemisel tunneb ära korrektse grammatilise vormi, arvab ära tundmatuid sõnu konteksti baasil. Lugemistestides on vähemalt 60% õigeid vastuseid. • Rääkimine – räägib lihtsamate lausetega endast, oma pere reisimisest, oma õpingutest ja tööelust. • Kirjutamine – kirjutab lihtsaid lühitekste, ankeete, lihtsa CV, küsib e-kirja teel lisateavet teenindusasutusest. Hindamise loetakse läbinuks, kui õppija saavutab vähemalt 60% maksimaalsest punktisummast. Õpitulemuste hindamisel kasutatakse mitte eristavat hindamist: arvestatud/mittearvestatud. |
Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid |
Õpiväljundid omandanud ning hindamise läbinud koolitatavale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud koolitatavale väljastatakse tõend koolitusel osaletud mahu ja läbitud teemade kohta. |
Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus |
Kõik koolitust läbiviivad lektorid peavad omama kõrgharidust inglise filoloogia-alal või inglise keele õpetaja kvalifikatsiooni (kvalifikatsioon peab olema omandatud kõrghariduse omandamist võimaldavas õppeasutuses). |
Kinnitatud 22.05.2024