Õppekava nimetus
|
Nutiseadme kasutamise koolitus
|
Õppekavarühm
|
0482 – Arvutikasutus
|
Õppekeel
|
Eesti keel, Vene keel
|
Koolituse eesmärk
|
Koolituse eesmärk on arendada koolitatavate digipädevust nutiseadme turvaliseks seadistamiseks ja rakenduste kasutamiseks igapäevaelu toimingute toetamiseks.
|
Õpiväljundid
|
· kasutab nutiseadme erinevaid funktsioone.
· otsib nutiseadmega infot.
· seadistab nutiseadmeid, seob e-posti nutiseadmega, laeb alla erinevaid rakendusi ja kasutab neid.
· leiab vajaminevaid rakendusi ja kasutab neid igapäevaelus.
· leiab infot erinevate õppimisvõimaluste kohta.
· kasutab erinevaid pakutavaid e-teenuseid sh simuleerib Mobiil-ID ja Smart-ID kasutamist.
· pildistab telefoniga ja varundab pilte.
· kaitseb nutiseadme sisu, isikuandmeid ja privaatsust.
|
Õpingute alustamise tingimused, juhul kui need on eeltingimuseks
|
Kaasaegse isikliku nutiseadme olemus.
|
Õppe kogumaht
|
Koolituse kogumaht akadeemilistes tundides: 26
|
Õppe sisu
|
Sisuteema nimetus
|
Auditoorsete õppetundide maht
|
Sisu lühikirjeldus
|
Nutiseadme seadistamine
|
4
|
Käivitamine, seadistamine (sh isikupärastamine), e-posti konto sidumine, tarkvara (sh uuendamine, laadimine, varundamine), lisaseadmed, internetiühendus.
|
Funktsioonid nutiseadmes
|
4
|
Kontaktid, hääl- ja videokõne, välksõnum, kalender, märkmik, kaamera, kaardirakendus (sh suunajuhised, geograafilised koordinaadid).
|
Rakendused nutiseadmes
|
4
|
Rakenduste allalaadimine, rakenduste käsitsi ja automaatne uuendamine, kasulikud vabavara rakendused (nt navigatsioon, QR kood, ühistransport, uudised, keeleõpe, pilveteenused).
|
Infootsing
|
4
|
Veebilehitseja, otsingumootor, otsingukast, aadressiriba, võtmesõnad, järjehoidja, allikate usaldusväärsus.
|
Suhtlemine rakenduste kaasabil
|
4
|
E-post (konto loomine, seadistamine, e-kirja koostamine ja saatmine sh teksti, manuse ja infoallika lingi), kiirsuhtlus (chat), videokõne ja -koosolek (nt Skype, MS Teams, Zoom), digisuhtluses kasutatavad lühendid ja sümboolika.
|
E-teenused, autentimine ja digiallkirjastamine
|
4
|
E-teenused (nt eesti.ee, e-valimised, e-raamatukogu, internetipank), erinevad autentimise võimalused, digiallkirjastamine (Smart-ID, Mobiil-ID).
|
Digiturvalisus
|
2
|
Nutiseadme sisu kaitsmine, seadmehooldus, ähvardavate ohtude mõistmine ja vältimine (nt. õngitsused, kasutajate kohta info kogumine), turvameetmete rakendamine, küberkiusamise mõju tervisele ja heaolule, digitaalne jalajälg.
|
Auditoorseid tunde KOKKU:
|
26
|
|
Õppemetoodika kirjeldus
|
Koolitatavatele jagatakse teoreetilisi teadmisi loengu vormis ja praktiliste näidete varal. Koolituse põhiosa on praktiline, et teoreetiline osa kinnistuks läbi harjutamise.
Koolituse õppemetoodika on mitmekesine ja sisuteemasid siduv, moodustades koolitusest ühtse terviku. Koolituse õppemetoodika on aktiivõpe, mille keskmeks on õppija ja tema kaasamine õppeprotsessi. Vajalike õppetegevuste- ja ülesannete läbiviimiseks kasutatakse elulisi situatsiooniülesandeid.
Koolitatav püstitab endale koostoos koolitajaga vähemalt ühe koolituse sisuteema osas (tegevus või praktiline rakendamine) isikliku õpieesmargi. Õpieesmärk täidetakse koolituse perioodi jooksul.
|
Õppekeskkonna kirjeldus
(koolitusruumide sisustuse, seadmete ning vahendite kirjeldus)
|
Õppekeskkond ja –vahendid koolitusruumis vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud töötervishoiu ja -ohutuse nõuetele. Õppekeskkond on puhas, osalejatele sobiva temperatuuriga ja reguleeritava ventilatsiooniga ning mõjub koolitatavatele meeldivalt ja turvaliselt. Koolitusruumis on õppetööks sobiv valgustus, dataprojektor ning täiskasvanutele mõeldud lauad ja toolid, mis võimaldavad koolitatavatel mugavalt õppetööst osa võtta. Koolitusruumis on igale koolitatavale
töökorras arvuti ja ühendus internetiga ning õppematerjalid kõigile osalejatele. Nutiseadmete laadimisvõimalus.
|
Õppematerjalide loend
|
Koolituse õppekava ja tunniplaan.
Õppematerjalid järgmistel teemadel:
· Nutiseadme seadistamine
· Funktsioonid nutiseadmes
· Rakendused nutiseadmes
· Infootsing
· Suhtlemine rakenduste kaasabil
· E-teenused, autentimine ja digiallkirjastamine
· Digiturvalisus
|
Õpitulemuste hindamise viis (hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid)
|
Õpitulemuste hindamisel kasutatakse mitte eristavat hindamist arvestatud/mittearvestatud.
Arvestust saavad need osalejad, kes on edukalt täitnud kõikide moodulites lõpuülesanne.
|
Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid
|
Õpiväljundid omandanud ning hindamise läbinud koolitatavale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud koolitatavale väljastatakse tõend koolitusel osaletud mahu ja läbitud teemade kohta.
|
Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus koolitajal.
|
Lektor on perioodil 2020 tänase kuupäevani läbi viinud vähemalt 3 (kolm) digipädevuse arendamise grupikoolitust, millest igaüks on kestnud vähemalt 26 akadeemilist tundi.
|
Koolituse toimumise koht ja
Koolituse hind
|
Toimumise koht - kokkuleppel
Hind: 780+KM = 951,6 eurot käibemaksuga
|