Õppekava nimetus

Inglise keele B1 taseme koolitus

Õppekavarühm

Keeleõpe

Õppekeel

Eesti, vene, inglise

Koolituse eesmärk

Koolituse tulemusel õppija saavutab inglise keeles keeleoskustaseme B1

Õpiväljundid

Koolituse lõpuks õppija:

·     saab aru põhilisest infost tuttaval teemal (kool, töö, vaba aeg jne) ning aeglaselt ja selgelt edastatud raadio- või telesaadete põhisisust aktuaalsetel või õppijale huvi pakkuvatel teemadel

·     saab aru tööga seotud tekstidest, samuti isiklikes kirjades esitatud sündmustest, mõtetest ja soovidest

·     oskab ettevalmistuseta vestelda tuttaval, huvitaval või olulisel teemal (pere, hobid, töö jne), oskab kirjeldada kogemusi, sündmusi ja kavatsusi, samuti põhjendada oma seisukohti, oskab edasi anda filmi või raamatu sisu ning avaldada oma arvamust

·     oskab koostada lihtsat seostatud teksti või kirja tuttaval või huvi pakkuval teemal, oskab kirjeldada oma kogemusi ja muljeid.

Õpingute alustamise tingimused vastavalt B1 keeleoskustaseme õppekavale

Täiskasvanud, kes soovivad omandada inglise keelt B1-tasemel.

Koolitustele eelneb koolitatavate keeleoskustaseme hindamine pakkuja poolt, tagamaks koolitusgrupi ühtlasema taseme.

Õppe kogumaht, sealhulgas auditoorse ja iseseisva õppetöö osakaal

180 akadeemilist tundi, millest 120 tundi on kontaktõpet ja 60 tundi iseseisvat tööd.

Õppe sisu

(sisuteemad auditoorsete õppetundide lõikes)

Sisuteema nimetus koos lühikirjeldusega

Auditoorsete tundide maht

Mina ise ja minu pere.
Enda põhjalik tutvustamine. Faktiinfo. Keelestiili valik. Pere päritolu, koosseis jne. Pere traditsioonid. Pühad ja tähtpäevad. Erinevate ankeetide täitmine.

6

Haridus.
Info hariduse ja õpingute kohta. Haridusasutusi ja haridust puudutavast infost arusaamine. Keelteoskus.

6

Elukutse, amet ja töö.
Elukutse valik. Erialad ja ametid. Tööpakkumiskuulutused, tööintervjuu, tegevused tööl, tööpäeva kirjeldamine ja oma töö tutvustamine. Töötingimused. Tööülesannete kirjeldamine. CV.

6

Teenindus ja kaubandus.
Postiteenused, pangateenused, poed ja kaubanduskeskused, juuksur jne. Kõneetikett teenindusasutustes. Info asukoha, lahtiolekuaegade, teenuse liikide ja hindade kohta. Võrdlemine. Juhendite, reklaamide põhisisu mõistmine. Pretensioon.

6

Vaba aeg, harrastused ja meelelahutus.
Hobid. Sport. Vaba aja veetmise eelistused. Kino, teater, kontsert jm kultuuriüritused. Vaba aega sisustava teenuse info ja lihtsate juhendite mõistmine. Puhkuse planeerimine ja kirjeldamine.

6

Söök ja jook.
Kohvikud, restoranid jm toitlustusasutused. Laua reserveerimine, menüü mõistmine, tellimine. Toitumisharjumused. Kombed söögilauas ja kõneetikett. Toitlustuskohtade reklaamide mõistmine. Erivajadused.

6

Info meie ümber.

 Aktuaalsed sündmused
Kuulutused, teadaanded, reklaam. Kohad ja tegevused. Päevakajalised sündmused.

6

Keskkond, ilm ja loodus.
Ilmateate mõistmine ja ilma kirjeldamine. Aastaajad. Ilmastikuolud. Loodushoid. Kohalikud loodusobjektid ja vaatamisväärsused. Linnud, loomad, taimed.

6

Reisimine ja transport.
Ühistransport, reisi planeerimine, piletiostmine. Tee küsimine ja juhatamine. Majutusasutused, toa broneerimine. Vaatamisväärsused. Postkaardi kirjutamine. Reisikirjeldus. Eelistused ja pretensioon.

6

Eluase ja kinnisvara.
Kodukoha kirjeldus. Elamistingimused. Mööbel. Kodutehnika. Kodutööd. Hooldustööd. Kodu ost, müük, üürimine. Külaliste kutsumine. Kõneetikett külas. Päeva tegevuste kirjeldamine.

6

Enesetunne ja tervis.
Enesetunne ja kaebused. Isiklik hügieen. Arsti vastuvõtule registreerimine. Haiglas ja polikliinikus. Apteegis. Kiirabi kutsumin

6

Avalikud asutused.
Asjaajamine ametiasutustes. Tööga seotud info. Orienteerumine tööks vajalikes dokumentides. Keelestiili valik.

6

Grammatika

·       Question words

·       Present tenses

·       Past tenses

·       Quantity much and many

·       Articles

·       Verb patterns

·       Present Perfect and Past Simple

·       Time clauses

·       Passives

·       First conditional

·       Second conditional

·       Present Perfect Continous

·       Articles

·       Indirect questions

·       Imperatives

·       Prepositions of direction

·       Prepositions of place

·       used to

·       Must and have to

·       Comparative adverbs

·       The order of adjectives

·       Negative questions

·       Reported speech

 

48

Auditoorseid tunde KOKKU:

120

Õppemetoodika kirjeldus

Kursuse põhirõhk on suhtluskeelel, õpitakse igapäevatöös tarvilikku sõnavara. Uusi oskusi praktiseeritakse õpetajaga tunnis ja oma kolleegidega tööl. Sõnavara õpitakse dialoogide, töösituatsioonide imiteerimise ja reaalse keelekeskkonna kasutamise kaudu. Kursusel arendatakse kõiki vajalikke osaoskusi: loetust arusaamist, kuuldu mõistmist, rääkimist ja kirjutamist ning antakse põhiteadmisi kõnekäitumisest. Lisaks teadmistele saab õppija veel hulga positiivseid emotsioone ja hea enesetunde.

Koolitusel luuakse rikkalik keelekeskkond, mis toetab eelkõige suhtluspädevuse arendamist ning keelebarjääri ja võimalike suhtlusprobleemide ületamist. Osaoskustest arendatakse eelkõige rääkimis- ja kuulamisoskust, tegeletakse läbivalt grammatikaga. Koolitusel kasutatakse kommunikatiivset metoodikat ja erinevaid aktiivõppe tehnikaid.

Koolitatavatele tutvustatakse erinevaid keeleõppe strateegiaid.

Koolitatavate jaoks püstitatakse konkreetsed koolituse eesmärgid (õpitulemused), mis tulenevad selle grupi koolitatavate keeleoskuse lähtetasemest, arvestavad etteantud aja- ja inimressursiga.

Õppekeskkonna kirjeldus

(koolitusruumide sisustuse, seadmete ning vahendite kirjeldus)

Õppekeskkond ja -vahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud töötervishoiu ja -ohutuse nõuetele (jah/ei)

Jah

Õppekeskkond on puhas, osalejatele sobiva temperatuuriga ja reguleeritava ventilatsiooniga (jah/ei)

Jah

Koolitusruumis on õppetööks sobiv valgustus (jah/ei)

Jah

Koolitusruumis on õppetööks täiskasvanutele mõeldud lauad ja toolid, mis võimaldavad koolitatavatel mugavalt õppetööst osa võtta (jah/ei)

Jah

Vajadusel tagame kogu koolituse vältel liikumispuudega isikutele teistega võrdsetel alustel juurdepääsu koolituse füüsilisele keskkonnale (jah/ei)

Jah

Õppekeskkonna kirjeldus

Projektor, Interneti ühendus. Vajaduse korral – arvutid vajaliku tarkvaraga kõikidele osalejatele.

Õppekeskkond ja -vahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse seaduses sätestatud töötervishoiu ja -ohutuse nõuetele.

Õppekeskkond on puhas, osalejatele sobiva temperatuuriga ja reguleeritava ventilatsiooniga.

Koolitusruumis on õppetööks sobiv valgustus.

Koolitusruumis on õppetööks täiskasvanutele mõeldud lauad ja toolid, mis võimaldavad koolitatavatel mugavalt õppetööst osa võtta.

Õppematerjalide loend

Koolitusel osalejad saavad teemakohased jaotusmaterjalid paberkandjal kohapeal. Õppematerjalid sisaldavad ka praktiliste ülesannete ja koduste tööde kogumikku.

Põhiõppematerjal:

John and Liz Soars New Headway elementary Oxford University Press

Simon Clarke In Company elementary Macmillan

Heather Potten and Jonathan Potten Clockwise elementary Oxford University Press

Raymond Murthy English Grammar in use Cambridge University Press

Õpitulemuste hindamise viis (hindamismeetodid ja hindamiskriteeriumid)

Kursuse lõpus tuleb sooritada koolitusfirmasisene B1 taseme lõputest, mis hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele.

·       Kuulamine – saab aru küsimustest ja kuuldud info, raadio- ning telesaadete põhissisust

·       Lugemine – mõistab tekstide sisu, saab aru sündmuste, mõtete ja soovide kirjeldustest, saab aru tööga seotud sõnavarast ja tekstidest, lünkharjutuste tegemisel tunneb ära korrektse grammatilise vormi, arvab ära tundmatuid sõnu konteksti baasil

·       Rääkimine – räägib ettevalmistuseta endast, oma perest, igapäevaelust ja tööst, plaanidest ja kavatsustest

·       Kirjutamine – oskab koostada seostatud teksti, kirjeldada oma kogemusi ja muljeid, oskab moodustada grammatiliselt korrektseid lauseid.

Hindamise loetakse läbinuks, kui õppija saavutab vähemalt 60% maksimaalsest punktisummast.

Õpitulemuste hindamisel kasutatakse mitte eristavat hindamist: arvestatud/mittearvestatud.

Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid

Õpiväljundid omandanud ning hindamise läbinud koolitatavale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud koolitatavale väljastatakse tõend koolitusel osaletud mahu ja läbitud teemade kohta.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus

Kõik koolitust läbiviivad lektorid peavad omama kõrgharidust inglise filoloogia-alal või inglise keele õpetaja kvalifikatsiooni (kvalifikatsioon peab olema omandatud kõrghariduse omandamist võimaldavas õppeasutuses).

 

Kinnitatud 22.05.2024